Kwestie Opheusden

Bijdrager

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Bijdrager »

De refo-domes worden van binnenuit gesloopt. De buitenkant heeft altijd geklopt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Men kan even kijken hoe het in GG Kruiningen is gegaan. Wat mij betreft heeft de kerkenraad daar na het vertrek van ds. Bredeweg voorbeeldig laten zien hoe het hoort: Het merendeel is teruggetreden, en de anderen zijn indien gewenst herkozen. Verder zijn er ook nieuwe broeders gekozen.

Het is overigens nog steeds onbegrijpelijk dat ds. Van Voorden is losgemaakt. Hopelijk krijgt hij snel een plekje in een andere gemeente.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jeschurun

Bericht door Jeschurun »

Luther schreef: Het is overigens nog steeds onbegrijpelijk dat ds. Van Voorden is losgemaakt. Hopelijk krijgt hij snel een plekje in een andere gemeente.
Stuitende reactie, wat mij betreft een slotje. Of je bedoelt: ik, met mijn beperkte kennis, vind het onbegrijpelijk dat ds. is logemaakt, want ik weet er te weinig van. Stop toch met deze stemmingmakerij. Je geeft toch zo hoog op van het kerkrecht, en handelwijze en besluiten van de classis? Moet je nu niet, nu het besluit niet in je straatje past, met deze praat komen. Daar is dit onderwerp totaal niet geschikt voor.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Jeschurun schreef:
Luther schreef: Het is overigens nog steeds onbegrijpelijk dat ds. Van Voorden is losgemaakt. Hopelijk krijgt hij snel een plekje in een andere gemeente.
Stuitende reactie, wat mij betreft een slotje. Of je bedoelt: ik, met mijn beperkte kennis, vind het onbegrijpelijk dat ds. is logemaakt, want ik weet er te weinig van. Stop toch met deze stemmingmakerij. Je geeft toch zo hoog op van het kerkrecht, en handelwijze en besluiten van de classis? Moet je nu niet, nu het besluit niet in je straatje past, met deze praat komen. Daar is dit onderwerp totaal niet geschikt voor.
Inderdaad Jeschurun!

@Luther,
In een andere vergelijkbare zaak (waarvan jij beweerde heel veel kennis te bezitten), piepte je heel anders! Dan was jij boos als er mensen waren, die daar anders over dachten. Die hadden dan volgens jouw te weinig kennis. En nu doe jij precies eender!!!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Het zou mij niets verbazen als @Luther van beide genoemde dossiers meer inhoudelijke en kerkrechtelijke kennis heeft dan wat de laatste twee personen beweren en/of betwijfelen.
(~)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Jeschurun schreef:
Stuitende reactie, wat mij betreft een slotje. Of je bedoelt: ik, met mijn beperkte kennis, vind het onbegrijpelijk dat ds. is logemaakt, want ik weet er te weinig van. Stop toch met deze stemmingmakerij.
Je bent toch bekend in de gemeente? Dan weet je dat Luther niet de enige is de hele kwestie onbegrijpelijk vind.

En het verwijt van stemmingmakerij treft vooral hem die dit woord het eerst gebruikt. Want ik lees de post van Luther geheel anders.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Luther schreef:
Het is overigens nog steeds onbegrijpelijk dat ds. Van Voorden is losgemaakt. Hopelijk krijgt hij snel een plekje in een andere gemeente.
Weet jij de reden van losmaking? Zo niet, dan kun je het zeker niet kwalificeren als onbegrijpelijk. Waar is je vertrouwen in de kerkenraad?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ambtenaar schreef:
Luther schreef:
Weet jij de reden van losmaking? Zo niet, dan kun je het zeker niet kwalificeren als onbegrijpelijk. Waar is je vertrouwen in de kerkenraad?
Verdwenen.
Zeker nu ik de inhoudelijke reden weet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Luther schreef: Zeker nu ik de inhoudelijke reden weet.
Ik weet de reden niet, dus ga ik er van uit dat de kerkenraad een gerechtvaardigde beslissing heeft genomen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Luther schreef:
Ambtenaar schreef:
Luther schreef:
Verdwenen.
Je hebt een afschrift van de classicale stukken?
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Herman schreef:
Luther schreef: Verdwenen.
:D

(Hoe bedoel je er wordt in kerkelijk Nederland gepraat!)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

JCRyle schreef:
Herman schreef:
Luther schreef: Verdwenen.
:D

(Hoe bedoel je er wordt in kerkelijk Nederland gepraat!)
Dat is precies waar ik de vinger bij leg. Geen geruchten, maar feiten!

Dat er onnoemelijk veel gepraat en gewezen wordt, is juist onderdeel van het probleem en een uitermate belangrijke reden om op grond van het negende gebod de rest van de kerkenraad ook maar van hun taak te ontheffen. Want wie praten hier nu? Niet openlijk, maar in het geruchtencircuit. Dat zijn niet de jongens van de achterste rij, om het eens eufemistisch uit te drukken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Luther schreef:
Ambtenaar schreef:
Luther schreef:
Verdwenen.
Ik heb hier grote moeite mee. Zowel kerkenraad als predikant willen de reden niet noemen. Blijkbaar klapt er toch iemand uit de school. Vervolgens zitten we hier met iemand die zegt meer te weten dan anderen, maar ja... die mag het natuurlijk niet zeggen.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Herman schreef:Dat is precies waar ik de vinger bij leg. Geen geruchten, maar feiten!

Dat er onnoemelijk veel gepraat en gewezen wordt, is juist onderdeel van het probleem en een uitermate belangrijke reden om op grond van het negende gebod de rest van de kerkenraad ook maar van hun taak te ontheffen. Want wie praten hier nu? Niet openlijk, maar in het geruchtencircuit. Dat zijn niet de jongens van de achterste rij, om het eens eufemistisch uit te drukken.
Je legt er terecht je vinger bij. Alleen het 'gepraat' kan je niet per conto toeschrijven aan de kerkenraad. Er zijn meerdere betrokkenen, waarbij je niet met zekerheid kan zeggen dat die hun mond houden. En nu gaat het mij er niet om wie het zou zijn die loopt te lekken. Dat er gelekt/gepraat wordt is al erg genoeg.

Voor de rest heb ik geen enkele kennis van het probleem. En deze kennis wil ook niet verkrijgen, aangezien het mij niets aangaat. Dus ik pleit voor een (tijdelijk) :lock
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Ik heb hier grote moeite mee. Zowel kerkenraad als predikant willen de reden niet noemen. Blijkbaar klapt er toch iemand uit de school. Vervolgens zitten we hier met iemand die zegt meer te weten dan anderen, maar ja... die mag het natuurlijk niet zeggen.
Het is natuurlijk naïef van betrokken partijen om te veronderstellen dat de reden niet bekend wordt. Ik kan ook geen enkele reden bedenken om niet open en transparant te zijn, dan kun je zelf sturing hebben op de communicatie. Nu worden ze gestuurd. Wat mij betreft kleuterschoolniveau.
Gesloten