Ik in ieder geval niet.Jongere schreef:In veel gevallen mee eens. Ik ervaar soms meer geestelijke herkenning met mensen die rond dit onderwerp heel verschillend denken, dan met anderen. Helaas komt het ook voor dat men dit punt koste wat het kost tot het grootst mogelijke verschilpunt willen maken en houden.eilander schreef:Dat denk ik ook.Framboos schreef:Ik denk dat beide 'kampen' veel dichter bij elkaar liggen, dan we menigmaal denken. Als we de terminologie even loslaten en echt proberen te begrijpen wat de ander bedoelt.
Is er ook begrip van het 'kamp' die embryotheologie aanhangen voor het 'kamp' die bloedtheologie aanhangen? Ook andersom natuurlijk.
Ds. Huijser noemde het Bijbelboek Hooglied eens het 'heilige der heiligen' (moet dit met hoofdletters?). In het Bijbelboek Ruth gaat het duidelijk over een huwelijk tussen de bruid en de Bruidegom.
Een hele andere vraag: Wanneer een echtpaar een miskraam krijgen, waar is dan de ziel van dit kind?
Zijn er ook 'worstelingen' in de kerk betreffende deze zaken? Zelf hoor ik hier nooit wat over binnen een kerk.