Nu relativeer je gelukkig een beetje wat je eerder beweerde:keesjanm schreef:---knip---
Wat het INE proces betreft. Natuurlijk zal men stellen dat dit niet bewust in werking treedt. Tegelijkertijd zie binnen de GG dat dit proces , al dan niet bewust, in werking treed bij mensen die een kritisch geluid laten horen.
Het is namelijk nogal iets, wat je durft te beweren. Namelijk dat men aan het begin van het traject het doel heeft iemand te elimineren. Dat vraagt echt om bewijs en dat heb ik nog steeds niet gezien.Want nu treedt het bekende INE proces in. Het proces dat door de leiding ingezet wordt als je kritiek uit binnen de Gereformeerde gemeenten: Isoleren, Negeren en Elimineren.
Weet je dat ik die verzuchting helemaal niet ken? Wellicht is dat in andere gemeentes anders, ik wil niemand zijn ervaring betwisten, maar ik ga ook niet meehuilen over iets dat mijn ervaring niet is.Dat is ook de reden dat de leiding je doet geloven dat er een eenheid is. En ja, dat komt ook zo naar buiten via de kerkelijke instanties. Want een ieder die daar niet inpast krijgt zulke posities en rollen niet. Dat een heel groot deel van het "gewone kerkvolk" er heel anders instaat, dat doet dan helemaal niet terzake. Daarom wordt er ook wel verzucht dat de Gereformeerde gemeenten weer Rooms aan het worden zijn.
Bij bovenstaand citaat ook weer een vraag: wat bedoel je met een groot deel van het "gewone kerkvolk"? Waar baseer je dit op?
Ben ik gelukkig met alles binnen de Ger. Gem.? Nee, ik heb ook mijn zorgen. Maar wellicht zijn dat heel andere dan die waar jij nu op doelt.
Maar misschien is het wel verstandig om de zegeningen te tellen, dan te tellen met wat je het allemaal niet eens bent.