Verkeerde topic?mirjam schreef:Soms kruipen doorschuivers / mensen die een gemeente verlaten, ook heel erg in een slachtofferrol. Dat maakt ze bijna onschendbaar en dat is dan wel weer makkelijk.
Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mooie gedachte Mirjam, bedankt voor het delen.
Soms zijn er geen tegenredenen. Dat will niet zeggen dat je dan verenigen kunt.mirjam schreef:Soms kruipen doorschuivers / mensen die een gemeente verlaten, ook heel erg in een slachtofferrol. Dat maakt ze bijna onschendbaar en dat is dan wel weer makkelijk.
Abraham moest voelen dat hij in een verkeerde weg was.
Hij had geen tegenredenen toen Farao zijn halve waarheid (=leugen) voorhield.
Het was waar.
Ook hoor ik een mens zeggen: Gij zijt rechtvaardiger dan ik, en dat door een verworpene,
tegenover een verkorene.
Ik begrijp wel dat hier niet over te praten valt op dit forum. Toch nog een aanbeveling:
De preek van ds. Catsburg is recht uit het hart. Het is de oude bevindelijke waarheid.
Dat wil ik nog opmerken. Mogen er ogen geopend worden.
De tijd waarin we leven is zo vol van godsdienst en het is niet verwonderlijk dat we de schijn
en het zijn niet altijd kunnen onderscheiden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
[knip] Ongewenste toon-DIA- schreef:Soms zijn er geen tegenredenen. Dat will niet zeggen dat je dan verenigen kunt.mirjam schreef:Soms kruipen doorschuivers / mensen die een gemeente verlaten, ook heel erg in een slachtofferrol. Dat maakt ze bijna onschendbaar en dat is dan wel weer makkelijk.
Het was waar.
Ook hoor ik een mens zeggen: Gij zijt rechtvaardiger dan ik, en dat door een verworpene,
tegenover een verkorene.
Ik begrijp wel dat hier niet over te praten valt op dit forum. Toch nog een aanbeveling:
De preek van ds. Catsburg is recht uit het hart. Het is de oude bevindelijke waarheid.
De tijd waarin we leven is zo vol van godsdienst en het is niet verwonderlijk dat we de schijn
Doel je hier mee op Juda en Thamar ?-DIA- schreef: Ook hoor ik een mens zeggen: Gij zijt rechtvaardiger dan ik, en dat door een verworpene,
tegenover een verkorene.
Ik zou liever niet spreken van een verworpene tegenover een verkorene. Dat weten we niet.
Dat is inderdaad beter gezegd.gallio schreef:Doel je hier mee op Juda en Thamar ?-DIA- schreef: Ook hoor ik een mens zeggen: Gij zijt rechtvaardiger dan ik, en dat door een verworpene,
tegenover een verkorene.
Ik zou liever niet spreken van een verworpene tegenover een verkorene. Dat weten we niet.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Best lastig onderwerpsamanthi schreef:https://www.rd.nl/opinie/criminaliteit- ... -1.1458180

Ja zeker erg lastig.helma schreef:Best lastig onderwerpsamanthi schreef:https://www.rd.nl/opinie/criminaliteit- ... -1.1458180
Misschien moet Ben de Raaf eens lang Veen, Waardenburg of Opheusden met zijn boodschap.
Overigens ben ik voor reformatorische gevangenissen.
Herman schreef:Overigens ben ik voor reformatorische gevangenissen.

Sorry, ik wist niet dat positieve opmerkingen niet zijn toegestaan. Ik zal er in het vervolg rekening mee houden.Ditbenik schreef:[knip] Ongewenste toon-DIA- schreef:Soms zijn er geen tegenredenen. Dat will niet zeggen dat je dan verenigen kunt.mirjam schreef:Soms kruipen doorschuivers / mensen die een gemeente verlaten, ook heel erg in een slachtofferrol. Dat maakt ze bijna onschendbaar en dat is dan wel weer makkelijk.
Het was waar.
tegenover een verkorene.
Het is mij in de afgelopen weken opgevallen dat de predikanten in onze gemeentes met zoveel meeleven en broederliefde voor hun collega v.d. M. bidden.
Zowel ter linker als ter rechterzijde.
Er is veel verdeeldheid, maar op dit gebied merk je wel dat als het erop aankomt er toch onderlinge verbondenheid is. En de zwakkere of gevallen broeder niet zomaar wordt losgelaten en veroordeeld.
Er staat echt een muur van gebed rondom dat gezin heen.
Er is veel verdeeldheid, maar op dit gebied merk je wel dat als het erop aankomt er toch onderlinge verbondenheid is. En de zwakkere of gevallen broeder niet zomaar wordt losgelaten en veroordeeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Van der Meij.Mara schreef:Het is mij in de afgelopen weken opgevallen dat de predikanten in onze gemeentes met zoveel meeleven en broederliefde voor hun collega v.d. M. bidden.
Wat de bedoeling van deze onduidelijke aanduiding is, begrijp ik nooit zo goed.
Maar het gebed voor hem en zijn gezin is zeker nodig! Fijn dat dit gebeurt.