samanthi schreef:mirjam schreef:Wat heeft het bezoeken van weduwen en wezen in hun verdrukking nu weer te maken met blijven of doorschuiven? Is dat bedoeld als excuus voor doorschuivers, zo van: maar ik bezoek tenminste wel weduwen en wezen? Ik begrijp het niet helemaal.
Er werd geschreven er is veel wereldgelijkvormigheid bij de doorschuivers, daarop stelde ik deze vraag eerst nog andere maar daar werd geen antwoord opgegeven, lees Romeinen 12, jacobus 1, misschien begrijp je dan wat het betekend om niet wereldgelijkvormig te zijn.
Dat is dit. En dat bedoel ik ook:
Rom. 13:13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen, niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkamers en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
Ef. 4:18 Verduisterd in het verstand, vervreemd zijnde van het leven Gods, door de onwetendheid die in hen is, door de verharding huns harten;
Ef. 4:19 Welke ongevoelig geworden zijnde, zichzelven hebben overgegeven tot ontuchtigheid, om alle onreinheid gieriglijk te bedrijven.
1 Petr. 4:3 Want het is ons genoeg dat wij den voorgaanden tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen;
1 Joh. 2:16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses en de begeerlijkheid der ogen en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
1 Joh 5: 21 Kinderkens, bewaard uzelven van de afgoden.