Gelezen, gedacht, gehoord...

Mara

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mara »

Mooi zeg!
Dank je wel voor het plaatsen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Mara schreef:Mooi zeg!
Dank je wel voor het plaatsen.
Zo is dat.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:Een predikant kan het beter houden bij wat de Bijbel zegt. Dat is eerlijk en scherp genoeg.
Alzo lief heeft God de wereld gehad. De wereld in al Zijn verlorenheid is voor God niet synoniem aan ratten. Dan moet je dat als predikant ook niet zo noemen.
Ik vind de commotie behoorlijk overdreven. Johannes en ik meen ook Jezus vergelijkt de Farizeeën met adderengebroedsels. Mag dan zeker ook niet?
Zulke verhalen van kerkverlaters moeten we maar niet te belangrijk maken.
samanthi

Bericht door samanthi »

Toch hen ik heel wat grote schroeven verwijderd en ik kan veel beter functioneren nu ik ze kwijt ben.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Terri

Bericht door Terri »

samanthi schreef:Toch hen ik heel wat grote schroeven verwijderd en ik kan veel beter functioneren nu ik ze kwijt ben.
Misschien waren het eigenlijk kleintjes? ;) Maar hadden ze de 'naam' van grote schroeven.....
Herken ik hoor.
helma

Bericht door helma »

Posthoorn schreef:
helma schreef:Een predikant kan het beter houden bij wat de Bijbel zegt. Dat is eerlijk en scherp genoeg.
Alzo lief heeft God de wereld gehad. De wereld in al Zijn verlorenheid is voor God niet synoniem aan ratten. Dan moet je dat als predikant ook niet zo noemen.
Ik vind de commotie behoorlijk overdreven. Johannes en ik meen ook Jezus vergelijkt de Farizeeën met adderengebroedsels. Mag dan zeker ook niet?
Zulke verhalen van kerkverlaters moeten we maar niet te belangrijk maken.
Zei de Heere Jezus toen Hij de kinderen zag: laat de kleine addertjes tot Mij komen?

En ik zie zo'n uitspraak niet als een excuus om de kerk te verlaten. Die uitspraak is slechts een deel van de oorzaak. Dé oorzaak ligt in het eigen hart. Maar er kunnen wel dingen zijn die daar indirect aan meewerken.

Maar blijf als predikant dicht bij het Woord; dat is scherp genoeg.
helma

Bericht door helma »

samanthi schreef:Toch hen ik heel wat grote schroeven verwijderd en ik kan veel beter functioneren nu ik ze kwijt ben.
Iedere 'gelijkenis' gaat wel ergens mank. Maar het stemt wel tot nadenken!
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:
Iedere 'gelijkenis' gaat wel ergens mank. Maar het stemt wel tot nadenken!
Klopt. maarik snap de insteek wel hoor.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
samanthi

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
Misschien waren het eigenlijk kleintjes? ;) Maar hadden ze de 'naam' van grote schroeven.....
Herken ik hoor.
:)
Klavart

Bericht door Klavart »

Column: Geloof is privé, maar privacy wordt ingeperkt
https://www.rd.nl/opinie/column-geloof- ... -1.1449592
learsi

Bericht door learsi »

helma schreef: Zei de Heere Jezus toen Hij de kinderen zag: laat de kleine addertjes tot Mij komen?

En ik zie zo'n uitspraak niet als een excuus om de kerk te verlaten. Die uitspraak is slechts een deel van de oorzaak. Dé oorzaak ligt in het eigen hart. Maar er kunnen wel dingen zijn die daar indirect aan meewerken.

Uit het Woord:
In Psalm 73:21-23 lezen we: "Als mijn hart opgezwollen was, en ik in mijn nieren geprikkeld werd, toen was ik onvernuftig en wist niets;
ik was een groot BEEST bij U".

h.g.
Learsi
Terri

Bericht door Terri »

learsi schreef:
helma schreef: Zei de Heere Jezus toen Hij de kinderen zag: laat de kleine addertjes tot Mij komen?

Uit het Woord:
In Psalm 73:21-23 lezen we: "Als mijn hart opgezwollen was, en ik in mijn nieren geprikkeld werd, toen was ik onvernuftig en wist niets;
ik was een groot BEEST bij U".

h.g.
Learsi
Dat waren zijn overdenkingen/woorden, niet die van God!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Is het hard gezegd (als we dat geloven) dat de kleine kinderen die ten doop worden gehouden al 'kleine monsters' zijn?
Of is het een confrontatie met de werkelijkheid? Ik hoorde het zo eens zeggen tijdens een doopsbediening. Toch, is niet een niet wedergeboren mens zo?
Voor de duidelijkheid, anders komen er wellicht nare reacties, de dominee sprak de kinderen vanzelf niet zo aan, maar
constateerde dat het in feite zo ligt. (Misschien zou de predikant wel vervolgd moeten worden voor kindermishandeling, hardvochtigheid of belediging van 'onnozele schaapjes'? Of toch nog niet?)
Hoewel de kinderen zelf onwetend zijn van hun staat waarin ze op de aarde komen. Het openbaart zich wel
in het opgroeien. Ik geloof dat dit ons allen geldt. Er zijn weinig gevallen bekend van een wedergeboren mens
in de moederschoot. We kunnen denken aan Johannes de Doper, aan David (op U ben ik geworpen van de moederschoot af) en zo kan het wel voorkomen, maar heel zelden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Waarom houden we onze kinderen dan ten doop?
Je kan het dan beter afschaffen!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Waarom houden we onze kinderen dan ten doop?
Je kan het dan beter afschaffen!
Dat begrijp ik niet. Wilt u zich nader verklaren?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie