GerGem Kruiningen

Delftenaar

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Delftenaar »

Roeline schreef:Eigenlijk zijn die kerktijdenpagina's überhaupt een grote aanklacht tegen Neêrlands kerk maar dat ds. Bredewegs VGG er nu ook al bij genoemd wordt...ik weet niet, maar het voelt voor mij niet oké. Misschien moet het RD hierin meer positie innemen.
Geheel volgens de regels van de journalistiek legt het RD hier toe op het weergeven van de feiten. In dit geval de kerkdiensten die komende zondag gehouden worden. Dus ook die van een nieuwe vrije GG.

En, laten we eerlijk zijn, het RD heeft daar een commercieel belang. Stel je voor dat zij in zo'n gevoeling kwestie als in Kruiningen partij zouden kiezen. Dat kost enkele honderden abonnee's van de tegenpartij.....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Delftenaar schreef: En, laten we eerlijk zijn, het RD heeft daar een commercieel belang. Stel je voor dat zij in zo'n gevoeling kwestie als in Kruiningen partij zouden kiezen. Dat kost enkele honderden abonnee's van de tegenpartij.....
Geef je daarmee tevens een schatting van het aantal bezoekers aan het dorpshuis, aanstaande zondag?
~~Soli Deo Gloria~~
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Hendrikus schreef:
Delftenaar schreef: En, laten we eerlijk zijn, het RD heeft daar een commercieel belang. Stel je voor dat zij in zo'n gevoeling kwestie als in Kruiningen partij zouden kiezen. Dat kost enkele honderden abonnee's van de tegenpartij.....
Geef je daarmee tevens een schatting van het aantal bezoekers aan het dorpshuis, aanstaande zondag?

Er wordt op hoog niveau kerkpolitiek bedreven. Na een openbrief van de oud predikant ds. Hoogerland, gaat volgende week zondag ds van Boven voor in Kruiningen.
Hij is de laatste jaren verschillende keren daar beroepen.

Ik vermoed niet dat het druk zal zijn in het Dorpshuis. Of het moet de eerste keer uit nieuwsgierigheid zijn.
CvdW

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door CvdW »

Op kerktijden.nl lees ik nu niets over VGG. Hoe kan dit?
Wel staan er bij een aantal GG nog predikbeurten van ds. G. Bredeweg. Is er toch een terugkeer?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Christa schreef:
Jantje schreef:
Moderamen schreef:Zouden Bredeweg en consorten ook de inloggegevens van Kerktijden meegenomen hebben?
Dat denk ik niet hoor. De scriba, ouderling M. Otte (zie Kerktijden) heeft die waarschijnlijk in bezit.
Overigens zijn het RD van vandaag de kerkdiensten voor zondag wel bijgewerkt hoor. Zie de kerkdienstenrubriek in Kruispunt.
Ger. Gem. 9.30, 14.00 en 18.00 ds. J.M.D. de Heer, Vrije Ger. Gem. ('Ons Dorpshuis') 10.00 en 17.00 ds. G. Bredeweg
Kerktijden.nl is inmiddels ook aangepast.
en het staat er inderdaad niet meer op. Zou het dan toch...
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Erasmiaan schreef:
Christa schreef:
Jantje schreef:
Moderamen schreef:Zouden Bredeweg en consorten ook de inloggegevens van Kerktijden meegenomen hebben?
Dat denk ik niet hoor. De scriba, ouderling M. Otte (zie Kerktijden) heeft die waarschijnlijk in bezit.
Overigens zijn het RD van vandaag de kerkdiensten voor zondag wel bijgewerkt hoor. Zie de kerkdienstenrubriek in Kruispunt.
Ger. Gem. 9.30, 14.00 en 18.00 ds. J.M.D. de Heer, Vrije Ger. Gem. ('Ons Dorpshuis') 10.00 en 17.00 ds. G. Bredeweg
Kerktijden.nl is inmiddels ook aangepast.
en het staat er inderdaad niet meer op. Zou het dan toch...
Kerktijden is niet aangepast. De diensten van de Vrije Ger. Gem. zijn alleen in het RD vermeld. Op kerktijden.nl hebben ze nooit gestaan.

De Vrije Ger. Gem. is inmiddels officieel: https://www.kvk.nl/orderstraat/product- ... r=70095175
mcgk

GerGem Kruiningen

Bericht door mcgk »

-
Bona Fide

Bericht door Bona Fide »

VGG gevestigd op Van Leeuwenhoeklaan 3 te Kruiningen. Hetzelfde adres als de BV van ene J. van de Velde...

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
kasparov

Bericht door kasparov »

CvdW schreef:Wel staan er bij een aantal GG nog predikbeurten van ds. G. Bredeweg. Is er toch een terugkeer?
Het duurt eventjes voor een scriba of een preekregelaar dit heeft aangepast op kerktijden.nl. Zie: https://www.kerktijden.nl/voorg/145/ger ... g-bredeweg
Volgens het linkje nog Geref. Gem. (het systeem van kerktijden zal misschien nog aangepast gaan worden hierop).
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

keesjanm schreef:Er wordt op hoog niveau kerkpolitiek bedreven.
Na een openbrief van de oud predikant ds. Hoogerland, gaat volgende week zondag ds van Boven voor in Kruiningen.
Sorry hoor, kerkpolitiek bestaat. Maar om uitgerekend deze beide berichten als kerkpolitiek te bestempelen, vind ik echt niet kunnen. Als je de brief van ds. Hoogerland kerkpolitiek noemt, dan is alles kerkpolitiek.
Ik lees iets heel anders: een verslagen oud-predikant, die met lede ogen aanziet hoe de gemeente die hij 5 jaar diende, aan gekonkel, platte ruzie en ongeestelijk gedoe in (geestelijk) zwaar weer is beland. Hij geeft daar op gevoelvolle wijze uiting aan en wijst de weg die de Schrift wijst. Ik lees verdriet en liefde in deze brief, recht uit het hart. Zit niets kerkpolitieks bij!

Verder kan ik me voorstellen dat alle predikanten in hun agenda kijken of ze zo kunnen schuiven dat ze een keer de verslagen kudde in Kruiningen kunnen dienen. Het is helend voor de gemeente dat ze de komende zondagen worden gediend door predikanten uit het kerkverband die enig vertrouwen in de gemeente genieten. Het zal ook een bewijs zijn dat de stelling van ds. Bredeweg niet klopt, dat de prediking zoals hij er bracht niet meer gebracht mag worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Iedereen is terecht blij over de gang van zaken op de classis.
We moeten natuurlijk nog wel even de ledenvergadering van komende week afwachten.
pierre27

Bericht door pierre27 »

refo schreef:Iedereen is terecht blij over de gang van zaken op de classis.
We moeten natuurlijk nog wel even de ledenvergadering van komende week afwachten.
Een mooie reactie van jou Refo. Meen ik oprecht!
Laatst gewijzigd door pierre27 op 17 nov 2017, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Geen suggestieve of op-de-persoonberichten graag. Daarom iets geknipt.
DDD

Bericht door DDD »

Luther schreef:
keesjanm schreef:Er wordt op hoog niveau kerkpolitiek bedreven.
Na een openbrief van de oud predikant ds. Hoogerland, gaat volgende week zondag ds van Boven voor in Kruiningen.
Sorry hoor, kerkpolitiek bestaat. Maar om uitgerekend deze beide berichten als kerkpolitiek te bestempelen, vind ik echt niet kunnen. Als je de brief van ds. Hoogerland kerkpolitiek noemt, dan is alles kerkpolitiek.
Ik lees iets heel anders: een verslagen oud-predikant, die met lede ogen aanziet hoe de gemeente die hij 5 jaar diende, aan gekonkel, platte ruzie en ongeestelijk gedoe in (geestelijk) zwaar weer is beland. Hij geeft daar op gevoelvolle wijze uiting aan en wijst de weg die de Schrift wijst. Ik lees verdriet en liefde in deze brief, recht uit het hart. Zit niets kerkpolitieks bij!

Verder kan ik me voorstellen dat alle predikanten in hun agenda kijken of ze zo kunnen schuiven dat ze een keer de verslagen kudde in Kruiningen kunnen dienen. Het is helend voor de gemeente dat ze de komende zondagen worden gediend door predikanten uit het kerkverband die enig vertrouwen in de gemeente genieten. Het zal ook een bewijs zijn dat de stelling van ds. Bredeweg niet klopt, dat de prediking zoals hij er bracht niet meer gebracht mag worden.
Ik begrijp dit, en ben het ook met de strekking eens.
Maar veel kerkpolitiek is ook uit oprechte motieven. Maar dan procedureel onzuiver. Kerkpolitiek is de oorzaak van kerkscheuringen geweest. Dus de negatieve klank van het woord kerkpolitiek is misschien terecht. Maar anderzijds is de scheidslijn tussen wijs beleid en kerkpolitiek zeer arbitrair en standplaatsgebonden.

Ik kan me voorstellen dat de voormalige dominee dit wel ervaart als kerkpolitiek of oneerlijke concurrentie.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

DDD schreef:Maar veel kerkpolitiek is ook uit oprechte motieven. Maar dan procedureel onzuiver. Kerkpolitiek is de oorzaak van kerkscheuringen geweest. Dus de negatieve klank van het woord kerkpolitiek is misschien terecht. Maar anderzijds is de scheidslijn tussen wijs beleid en kerkpolitiek zeer arbitrair en standplaatsgebonden.
Het ging mij nu even om de suggestie van @keesjanm dat het feit dat ds. De Heer en ds. Van Boven de komende zondagen in Kruiningen voorgaan een teken is van kerkpolitiek. Dat slaat m.i. nergens op.
DDD schreef:Ik kan me voorstellen dat de voormalige dominee dit wel ervaart als kerkpolitiek of oneerlijke concurrentie.
Wat? Dat twee van zijn ambtsbroeders in zijn vorige gemeente voorgaan? Dat geloof ik niet, en dat blijkt al helemaal niet uit zijn ingezonden brief. Dus ook hier past m.i. het woord kerkpolitiek niet op. Ook niet op zijn brief, zoals ik al heb betoogd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie