Goede nacht beste forummers, eventueel goede morgen!Jeremiah schreef:'Ik ben niet bekeerd, maar ik ben ook niet ongelovig'
https://www.youtube.com/watch?v=BE6yYhv7sVI
Ik had even de tijd om eens wat tot me te nemen. Klikte op de link van bovenstaand filmpje. Wordt dit algemeen zo aanvaard? Ik bedoel wat in het filmpje wordt gezegd? Je zit dus vast in een brandend huis, derde verdieping, rook vuur achter je hele in het hele huis. De brandweer staat buiten klaar met vangkleed: Spring maar, wij vangen je op!
Hier moet de door her vuur bedreigde mens springen. Dus hij moet iets doen. Hij moet meewerken, anders verbrand hij. Is dat voorbeeld Bijbels? Het is in dit voorbeeld: De door de dood bedreigde mens moet springen en God vangt de springende mens op.
Ik meen dit te moeten benoemen als: Ik doe iets en dan doe God ook wat, misschien doet God dan net nog iets meer dan ik: Hij vangt me op. Dus het hangt er maar van af of ik durf te springen. Of ik iets kan toedoen tot mijn redding en of God afhankelijk (en machteloos) is als ik het niet durf. Als ik niet spring zou God dan zeggen: Je moest springen (meewerken), maar je deed het niet. Dat je verbrand is (verloren gaat) is eigen schuld en Ik kon er niets aan doen dat je me niet vertrouwde.
Vraag: Riekt dit remonstrants of is het dat? Het is heel vergelijkbaar wat ik dhr. H. Binnendijk eens hoorde zeggen over mijnwerkers die onder de grond vast zaten en een touw moesten aangrijpen (meewerken dus). Is dit Bijbels? Ik wacht wel af wat het forum hiervan denkt. Ik ben wel wat benieuwd, eerlijk gezegd.