Gelezen, gedacht, gehoord...

Auto

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Auto »

Dit las ik vandaag op pagina van Sjofar Evangelisatie (HHK)
Zojuist weer teruggekeerd van een dag evangeliseren in Hilversum. Het was erg druk op de weg maar een beetje bekijks onderweg vinden wij met onze Bijbelbus niet zo erg.
Het weer was prachtig en we hebben veel gesprekken mogen hebben. Al vroeg op de dag was het relatief druk op het Stationsplein.
Een bijzonder moment was een Arabische man die met zijn zoon kwam om bloed te prikken?? bij onze bus. We hem van de redding door het bloed van Christus mogen vertellen.Uiteindelijk is hij met een Arabische Bijbel naar huis gegaan.
Of de dame die ons bedankte omdat ze een tijd terug een Bijbel had ontvangen. Ze had haast vanwege haar trein die vertrok maar ze gaf aan dat haar leven was veranderd.
Zo hebben we meerdere mooi momenten gehad en mogen we terug zien op een gezegende dag.
Dank God en bid voor al deze mensen maar ook voor degenen die tegenstonden.
helma

Bericht door helma »

steven19744

Bericht door steven19744 »

Een deuk in de ziel....gelezen in Terdege.
Ds. A.T. Vergunst, predikant van de Netherlands Reformed Congregation in Waupun (VS)

https://www.terdege.nl/artikelen/een-deuk-de-ziel
Mara

Bericht door Mara »

steven19744 schreef:Een deuk in de ziel....gelezen in Terdege.
Ds. A.T. Vergunst, predikant van de Netherlands Reformed Congregation in Waupun (VS)

Die link heeft Helma net geplaatst! Zie boven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
steven19744

Bericht door steven19744 »

Mara schreef:
steven19744 schreef:Een deuk in de ziel....gelezen in Terdege.

Die link heeft Helma net geplaatst! Zie boven.
Ja 2 minuten eerder.....maar ik was bezig met plaatsen en had het niet gezien.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Mannetje schreef:
Auto schreef:
Alweer een stuk? Wat is men toch druk om te schrijven wat er allemaal verkeerd is.
Precies mijn gedachten. Gaan we weer...
Ervan uitgaande dat het waar is, is het natuurlijk vooral vreemd dat die ds. niet op een eerder schrijven heeft gereageerd.
En daarnaast: misschien is er inderdaad wel een en ander mis. Prima om dat aan de kaak te stellen lijkt me. Volgens mij doet de briefschrijver dat netjes.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vorst schreef:
Mannetje schreef:
Auto schreef:
Alweer een stuk? Wat is men toch druk om te schrijven wat er allemaal verkeerd is.
Ervan uitgaande dat het waar is, is het natuurlijk vooral vreemd dat die ds. niet op een eerder schrijven heeft gereageerd.
En daarnaast: misschien is er inderdaad wel een en ander mis. Prima om dat aan de kaak te stellen lijkt me. Volgens mij doet de briefschrijver dat netjes.
Ik snap wel dat een predikant niet op ieder mailtje van een onbekende kan gaan reageren. Je gemeentepredikant of consulent is de eerstaangewezene als je je zorgen maakt om de koers van je kerkgenootschap. Ik vind het weinig chique om een predikant via een open brief te gaan vermanen.
Aanvulling: Cor Verkade is geen lid van de GG. Zijn open brief is vooral een statement over hoe hij over de toeeigening van het heil denkt. Door de gekozen vorm heeft hij wel wat extra publiciteit kunnen genereren.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Auto schreef:
Blijkbaar is het nodig, vanwege hardleersheid of hoogmoedigheid!
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Mannetje schreef:
Auto schreef:
Hij heeft ook een website met veel spraakmakende artikelen http://www.corverkade.nl/
parsifal

Bericht door parsifal »

Niet direct theologie, maar ik lees over de mensen die zijn vermoord in de kerk in Sutherland Springs.
John Holcombe overleefde, maar hij verloor zijn beide ouders, zijn vrouw en ongeboren kind, drie stiefkinderen en zijn broer en neefje en een jonge vrouw die min of meer door zijn ouders als kind was aangenomen. Hoeveel verdriet kan iemand in een keer te verwerken krijgen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Moderamen

Bericht door Moderamen »

https://www.rd.nl/kerk-religie/eerwaard ... -1.1443547
"Binnen de Hersteld Hervormde Kerk, waartoe hij sinds 2004 behoort, voelt de eerwaarde heer zich steeds meer een vreemdeling. Hij mist er het oude hervormde denken, waarin ook hulppredikers een plaats hadden. Maar waar ze hem vragen, daar blijft hij komen. „Er is geen schoner werk dan het uitstallen van Christus. Dat hoop ik te doen tot het echt niet meer gaat.”
Ik hoor de laatste tijd bijzonder vaak om mij heen van HHK'ers uit de wat "rechtsere" hoek dat de HHK niet is geworden wat men er van had verwacht. Wat is er toch gaande binnen de HHK? Ik heb daar zelf niet zo'n zich op.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

'Ik ben niet bekeerd, maar ik ben ook niet ongelovig'

https://www.youtube.com/watch?v=BE6yYhv7sVI
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Moderamen schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/eerwaard ... -1.1443547
"Binnen de Hersteld Hervormde Kerk, waartoe hij sinds 2004 behoort, voelt de eerwaarde heer zich steeds meer een vreemdeling. Hij mist er het oude hervormde denken, waarin ook hulppredikers een plaats hadden. Maar waar ze hem vragen, daar blijft hij komen. „Er is geen schoner werk dan het uitstallen van Christus. Dat hoop ik te doen tot het echt niet meer gaat.”
Ik hoor de laatste tijd bijzonder vaak om mij heen van HHK'ers uit de wat "rechtsere" hoek dat de HHK niet is geworden wat men er van had verwacht. Wat is er toch gaande binnen de HHK? Ik heb daar zelf niet zo'n zich op.
Interessante vraag. Ik denk alleen dat je het binnen dit artikel op de zin erna moet betrekken. En verder niet.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Zeker, maar ik stelde de vraag vooral na contacten met kennissen, familieleden en oude vrienden die HHK’er zijn, maar (de laatste jaren?) ook bijzonder teleurgesteld. Dat artikel was meer ter ondersteuning, want daar proef ik ook zo’n toon.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben misschien te nieuwsgierig, maar waarin zijn deze mensen dan teleurgesteld? Is de HHK-cultuur te afgescheiden geworden/ te rigide?

En wat waren hun verwachtingen dan bij de scheuring?
Plaats reactie