GerGem Kruiningen

Sola Gratia

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Sola Gratia »

Nipo schreef:http://www.pzc.nl/bevelanden/familie-ja ... ~a1c64a05/

Als ze voor de volgende James Bond-film nog een onderwerp zoeken..... het wordt hoe langer hoe gekker allemaal.....!
Valt wel mee hoor. Is oud nieuws. Dit is al lang in de media geweest in het ND in april ten aanzien van de rechtzaak.

Het is dus onzin dat de PZC doet alsof het een nieuwe ontwikkeling is.

Het lijkt me voor iedereen beter om deze berichtgeving te negeren omdat het alleen is bedoeld om de boel nog meer op te kloppen.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Johannes48 schreef:Houdt het nou nooit op! Volgens de PZC heeft de dominee nu formeel aangifte gedaan bij de politie.
Lijkt me logisch.
Johannes48 schreef:Diezelfde politie geeft een dag eerder in diezelfde krant aan dat ze liever prioriteit geeft aan twee schietpartijen in Brabant.
Gelukkig wel. Ik zou aan de politie gaan twijfelen als ze dat niet zouden doen. Nog even afgezien van het feit dat ds. Bredeweg een dag eerder nog geen aangifte had gedaan.
parsifal

Bericht door parsifal »

Niet helemaal on-topic, maar die advocaat heeft wel een naam van de categorie "Sabine Uitslag, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten" of "Benno Baksteen van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Niet helemaal on-topic, maar die advocaat heeft wel een naam van de categorie "Sabine Uitslag, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten" of "Benno Baksteen van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers".
.

:haha In Groningen zat jarenlang een makelaar met als achternaam Krottje.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

De oude naamval doet het hem :humhihi
Mara

Bericht door Mara »

parsifal schreef:Niet helemaal on-topic, maar die advocaat heeft wel een naam van de categorie "Sabine Uitslag, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten" of "Benno Baksteen van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers".
De dominee heeft zelf ook niet echt een toepasselijke achternaam, ik doel hiermee op de allegorische plaat die in veel huiskamers hing. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

En dhr. Zoon die op verzoening aandringt.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Henry Konijn is poelier
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

Dit topic wordt onverwachts toch nog leuk :)
Hier nog één: Voorzitter van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders heet Hennie de Haan.
Dodo

Bericht door Dodo »

Begrafenisondernemer Treur adverteert in het RD.
Wij hebben een tandarts die Oei heet.
De secretaresse van de Katholieke kerk alhier heet Rooms van haar achternaam.

En er zijn talloze domineesnamen die grappig zijn. Van de Ketterij, Bredeweg, van der Ziel, etc etc.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

En na deze vrolijke noten gaan we weer ontopic.
Jeschurun

Bericht door Jeschurun »

Goed lezen, verschaft helderheid, lijkt me.
https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~a09eddc3/
DDD

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad een boeiend artikel. Dat het vooral in het belang van de dominee zelf is om zo'n apparaat te kunnen signaleren is overduidelijk. En dat hij moeilijk te corrigeren is, ook.

Maar hoe het nu mogelijk is dat een dominee ouderlingen terugfluit, dat is mij een raadsel. Het lijkt me dat een dominee daar bij een gemiddelde kerkenraad niet mee hoeft aan te komen. Zijn dat zulke domme mensen, is er inderdaad sprake van intimidatie, of zie ik een mogelijkheid over het hoofd?
refo

Bericht door refo »

Ouderlingen hebben een opzienersambt. Ze hebben opzien over de gemeente, over de diakenen, over de dienaars des Woords en over elkaar.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik vond het juist een wat raar artikel. Wat voegt dat gesprekje met die schooldirecteur toe? Waarom wordt de detective 'onafhankelijk' genoemd? Hij is alles behalve onafhankelijk, want hij is in dienst van familie Jansen. Lege plekken in de kerk worden meteen maar verklaard door het feit dat gemeenteleden vertrokken zijn. Hallo, we zitten middenin de zomervakantie. 'Die foto is gemaakt op het terrein van mensen uit het kamp Bredeweg.' Wat zegt dat? De detective suggereert dat het apparaatje is geplaatst door sympathisanten van de predikant, maar geeft daarvoor (behalve die foto, die iets zegt over waar de auto is gefotografeerd, maar niets zegt over wie het apparaatje heeft aangebracht) geen enkele aanwijzing.
Plaats reactie