Kerkgebouwen

emigrant
Verbannen

Re: Kerkgebouwen

Bericht door emigrant »

Bruna schreef:
Mara schreef:
Schapenkop schreef:Waarom 350(!) parkeerplekken? Laat iedereen gewoon met de fiets of lopend komen. Het is notabene een dorp waar afstanden heel klein zijn! Goed voor het milieu door minder uitstoot en omdat je dan niet naast een natuurgebied hoeft te bouwen. Bovendien is het misschien ook goed voor hardnekkig materialistische denken!
Ik neem aan dat er ook leden uit omringende dorpen komen.
Je wilt het de omringende wijk toch niet aandoen om meerdere keren per week met auto's gebombardeerd te worden?
Er zijn nu eenmaal mensen die graag met de auto naar de kerk komen, en de auto niet eens in zn 3 hoeven te zetten, vanwege de korte afstand. Omdat hun hoed niet nat mag worden of hun goeie goed niet verwaait of omdat hun nette schoenen niet geschikt zijn voor langere afstanden.
Toen onze kerk gebouwd werd (net zoals zoveel andere kerken in die tijd, werd er net ruimte gemaakt voor een fietsenhok.
Gereserveerde parkeerplaatsen zijn er alleen bij kerken die later gebouwd zijn, na 1970 of zo?
Er komen geen leden van omringende dorpen. Elk dorp in de buurt heeft een GG.
Jawel hoor. Jonge gezinnen uit Yerseke die in het dorp zelf geen huis kunnen krijgen wonen in andere dorpen, maar blijven hun moedergemeente trouw.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Bruna

Bericht door Bruna »

Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Alleen al vanwege het ontwerp zou ik tegen zijn.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Ja, zelfde architect als Opheusden. Waarom worden er geen zogenaamde "Valk-kerken" meer gebouwd? Is de architect GG-af geworden?
DDD

Bericht door DDD »

Zijn die niet nog veel lelijker?

Ik vind dit nog helemaal niet zo'n gek gebouw. Het is mijns inziens stukken mooier dan de kerken in Barneveld, bijvoorbeeld.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Moderamen schreef:Ja, zelfde architect als Opheusden. Waarom worden er geen zogenaamde "Valk-kerken" meer gebouwd? Is de architect GG-af geworden?
Welke architect heeft dit ontworpen?
DDD

Bericht door DDD »

Google...

Van Beijnum. Het is mijns inziens een van de meer geslaagde ontwerpen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

huisman schreef:
wilhelmus schreef:Het is maar hoe je je plan neerzet. Als je je gemeente presenteert als een fietsende milieuvriendelijke gemeente dan vraág ik me af of er zoveel bezwaren zijn.
Ook dan zult je aan de vergunningseisen moeten voldoen. Helaas voor heel veel kerken want door die vele parkeerplaatsen wordt de kerk fors duurder. Je moet eens weten hoeveel bouwcommissies hebben geprobeerd om minder parkeerplaatsen te krijgen. Geen burgelijke gemeente geeft daar toestemming voor.
Dit klopt inderdaad. Ik heb de ervaring opgedaan bij een gemeente waar heel weinig mensen met de auto kwamen, maar de rekensom voor het aantal parkeerplaatsen is altijd hetzelfde.

Ik vind het ontwerp wel mooi, voor zover je zo'n grote kerk mooi kunt noemen. Een oude dorpskerk vind ik meestal mooier.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

DDD schreef:Google...
Bedankt, was te lui om zelf te zoeken Afbeelding
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:1.Zijn die niet nog veel lelijker?

2.Ik vind dit nog helemaal niet zo'n gek gebouw. Het is mijns inziens stukken mooier dan de kerken in Barneveld, bijvoorbeeld.
Hé DDD ik ben het twee keer met je eens. :huhu

1. Ja veel lelijker

2. Idd een behoorlijk geslaagd ontwerp mooier dan die twee in Barneveld.

Verder feliciteer ik de gemeente van Yerseke met dit besluit.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

13.000.000 euro. Wat een sloot geld. Of ben ik misschien de enige die dit denkt?
huisman

Bericht door huisman »

Mister schreef:13.000.000 euro. Wat een sloot geld. Of ben ik misschien de enige die dit denkt?

Dat kost een gemiddelde prof voetballer ook. Dan vind ik dit geld beter besteed.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jongere

Bericht door Jongere »

Mister schreef:13.000.000 euro. Wat een sloot geld. Of ben ik misschien de enige die dit denkt?
Nee hoor, ik denk het ook. En de JBGG ieder jaar maar moeite doen om de begroting rond te krijgen...

Maar goed, ik heb eigenlijk ook geen enkel verstand van kerkbouw en bijbehorende prijslijsten. Misschien vergis ik me daarin.
Jongere

Bericht door Jongere »

huisman schreef:
Dat kost een gemiddelde prof voetballer ook. Dan vind ik dit geld beter besteed.
Tegen deze redenering valt natuurlijk niets in te brengen. :humhihi
Roeline
Inactief

Re: RE: Re: Kerkgebouwen

Bericht door Roeline »

Op twitter zag ik n.a.v. van dit nieuws een Poll langskomen: Wat zou de Heere Jezus gedaan hebben met € 13.000.000?

1. Een megakerk bouwen
2. Hongerigen voeden

Van de weinige stemmen die tot nu uit zijn gebracht (10) stemt 80% voor antwoord 2.

Het gaat natuurlijk ook om de discussie: een Huis voor de Heere mag veel kosten slash: Christelijke eenvoud en ootmoed.
Plaats reactie