Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

samanthi

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
vandergroe schreef:Je hebt gelijk, misschien zie ik het verkeerd maar is het niet verontrustend dat die kerk niet meer aangevallen word? Is de ware kerk nog aanwezig? In Nederland?

Zeg me als dat te ver gezocht is, ik begrijp je vragen. Misschien iemand anders die hoe beter op kan reageren?
Ik moet denken aan Ezechiël 9:4 waar de man met linnen bekleed een teken moet aanbrengen aan hen die zuchten en uitroepen over alle gruwelen. Ik denk dat dit volk nog zeer spaarzaam is in ons wegzinkend vaderland. Het is zeer te vrezen dat de Heere ons de teugels in de nek werpt. Want na het oordeel der verharding(onze dagen) komt het oordeel der verwoesting.Wie zal behouden worden bij de verheffing der Jordaan? Wanneer de Kerk niet meer benauwd word door Satan,dan kunnen we wel bang worden.
Ik ga je niet weer op de huid zitten, maar wil nog wel zeggen dat als de Kerk op zijn plaats is hij zal steunen op Hem Die de kop van de slang vermorzeld heeft.
'Ik zou voor tienduizenden niet vrezen.'
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Johannes van Dijk
Verbannen

Bericht door Johannes van Dijk »

samanthi schreef: Als je satan met hoofdletters gaat schrijven omdat hij overste zou zij geef je hem die eer.
Dat wil je toch zeker niet?
Hij is onrechtmatig overste.
De Heere Jezus zegt:Ik heb de wereld overwonnen.
Ik wil geen satan als overste, maar Jezus alleen
Ik schrijf ook Donderdag of Zaterdag met een hoofdletter.En wat zijn we nu van nature? Kinderen des toorns!(doopformulier)
Laten we met ons kiezen voor de Heere Jezus,voorzichtig zijn.Want ik heb ooit voor de Satan gekozen,en leef dagelijks mijn val uit.
Als satan de overste der wereld is,dan is hij dat voor allen die NIET tot Gods kinderen behoren.We zijn een kind des Heeren,of niet.
Van nature zijn we dat niet.Daar moet een wonder gebeuren.Satan krijgt meer eer,ook uit de godsdienst,dan wij wel willen hoor.
samanthi

Bericht door samanthi »

samanthi schreef: Als je satan met hoofdletters gaat schrijven omdat hij overste zou zij geef je hem die eer.
Ik schrijf ook Donderdag of Zaterdag met een hoofdletter.En wat zijn we nu van nature? Kinderen des toorns!(doopformulier)
Laten we met ons kiezen voor de Heere Jezus,voorzichtig zijn.Want ik heb ooit voor de Satan gekozen,en leef dagelijks mijn val uit.
Als satan de overste der wereld is,dan is hij dat voor allen die NIET tot Gods kinderen behoren.We zijn een kind des Heeren,of niet.
Van nature zijn we dat niet.Daar moet een wonder gebeuren.Satan krijgt meer eer,ook uit de godsdienst,dan wij wel willen hoor.
Dus jij hebt die ouwe leugenaar tot je koning?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
refo

Bericht door refo »

Volgens mij denken sommigen onder ons dat Satan een soort negatieve god is. Maar hij is niet alomtegenwoordig, hoor. Hij is maar op één plek tegelijk.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
De Heere Jezus zegt tegen de Joden ook: gij zijt kinderen van de duivel.
Dus van nature is dit wel het geval, ja.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:Volgens mij denken sommigen onder ons dat Satan een soort negatieve god is. Maar hij is niet alomtegenwoordig, hoor. Hij is maar op één plek tegelijk.
Hij is inderdaad geen god, al zijn er wel meerdere duivelen. En al wordt hij wel de vorst der duisternis genoemd.
Soms wordt ook gedaan alsof hij in de hel de baas is en mensen daar tot zijn grote genoegen zal pijnigen. Dat klopt niet: hij zal zelf ook straf ondergaan, de duivel en zijn engelen worden tot het oordeel van de grote dag bewaard.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Efeziërs 6 verst 12 met daarbij de kanttekeningen geeft duidelijk weer dat Satan als overste samen met zijn gevallen engelen (duivelen of demonen) strijd voert tegen de Kerk. Let op de daarna genoemde wapenrusting die we zo hard nodig hebben.

De helse legermacht zal ons proberen van God af te trekken. Wie achter Christus mag schuilen zal hij niet kunnen krijgen, maar door aanvechting en verleiding wel ver mee kunnen trekken, als de wapenrusting ontbreekt.

Overigens, mogelijk lijkt Satan voor ons misschien erg bedekt aanwezig, laten wij daarvoor vrezen. Hij is wel heel nadrukkelijk en openbaar aanwezig in onze samenleving. Vooral in teksten van hedendaagse muziek. Muziek die onze jeugd luistert. Recent heb ik nog met mijn kinderen gesproken over de gruwelijke liedteksten van artiesten als Jebroer, Radical Redemption en bijvoorbeeld Spinal en Steen. De rillingen lopen over je rug, de realiteit van Satan is tastbaar. Denk daarbij ook aan de uitstraling en opbouw van de podia op festivals. Satan verslaat zijn tienduizenden. Laten we onze ogen niet sluiten en daar (met onze jeugd) over spreken, de meeste zullen daarmee in aanraking komen. En daarbij vooral niet vergeten door te geven dat er slechts Eén is die Satan de kop heeft vermorzeld.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Isala

Bericht door Isala »

De Heere Jezus werd Zelf 40 dagen verzocht in de woestijn. Satan was een realiteit voor Hem. Zou Satan Zijn volgelingen dan met rust laten? Hij gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zou kunnen verslinden. En dat briesend hoeft niet altijd hoorbaar te zijn. Dan was het altijd duidelijk dat hij het was. Maar het kan ook zo zoetgevooist gaan, op kousenvoeten. Hij heeft veel pijlen op zijn boog. Voornamelijk in ons hoofd, door slechte en lage gedachtes van God in te fluisteren, op welke manier dan ook. Of met hoogmoedige gedachtes. Of met listige verleidingen van aardse zaken. Of met subtiele verdraaiingen van Gods Woord. Maar de Heere bestreed hem steeds met de woorden: er staat geschreven...
Daarom is het belangrijk dat we het Woord kennen, zodat we hem daarmee kunnen verslaan.
Hora est!
Johannes van Dijk
Verbannen

refo schreef:Volgens mij denken sommigen onder ons dat Satan een soort negatieve god is. Maar hij is niet alomtegenwoordig, hoor. Hij is maar op één plek tegelijk.
Tjonge,wat heb jij dan een geluk,als hij(de Satan) op dit moment in India is,of in Austalie?? wat een onderschatting vriend!
Johannes van Dijk
Verbannen

eilander schreef:
samanthi schreef:
De Heere Jezus zegt tegen de Joden ook: gij zijt kinderen van de duivel.
Dus van nature is dit wel het geval, ja.
Hier ben je dus een van de weinigen die begrijpt wat ik bedoel.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

@Johannes:
Ik heb een vraag aan u: Vindt u dat zij die een grote geloofszekerheid bezitten en op de grote levenszee vaak rustig vaarwater zitten en dus niet veel stormen hebben, niet bekeerd zijn? Vindt u het een voorwaarde dat elk kind van God altijd aanvechtingen moet hebben? Zouden er ook mensen zijn die door het ruisen van een zachte stilte bekeerd worden en uit de liefde getrokken worden en een minder bestreden geloof hebben? Of bestaan die mensen niet?

Satan mág niet met een hoofdletter geschreven worden. God Zelf is de Overste dezer wereld, Hij heeft de kop van satan al vermorzeld. En al is satan machtig, de Heere is almachtig. Waarom zouden we de duivel dan ook hoog achten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
huisman

Bericht door huisman »

Jantje schreef:@Johannes:
Ik heb een vraag aan u: Vindt u dat zij die een grote geloofszekerheid bezitten en op de grote levenszee vaak rustig vaarwater zitten en dus niet veel stormen hebben, niet bekeerd zijn? Vindt u het een voorwaarde dat elk kind van God altijd aanvechtingen moet hebben? Zouden er ook mensen zijn die door het ruisen van een zachte stilte bekeerd worden en uit de liefde getrokken worden en een minder bestreden geloof hebben? Of bestaan die mensen niet?

Satan mág niet met een hoofdletter geschreven worden. God Zelf is de Overste dezer wereld, Hij heeft de kop van satan al vermorzeld. En al is satan machtig, de Heere is almachtig. Waarom zouden we de duivel dan ook hoog achten?
Volgens Luther behoort met gebed en meditatie, aanvechting bij de drie kenmerken van een waar gelovige.
Ik lees bij alle gelovigen uit het O.T en het N.T. van aanvechtingen bv Mozes,Abraham,Asaf,David,Elia,Jeremia,Paulus,Johannes de doper,Petrus enz.
Ik ben dus genegen te zeggen dat een geloof dat geen aanvechtingen kent geen waar geloof is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Johannes van Dijk
Verbannen

Dag Jantje,de praktijk leert dat Gods volk meer in de kolken verkeerd dan in de wolken! Al zeg ik niet dat Gods volk geen Elim,s kent om even op adem te komen.Maar hun leven word getekend door vele verdrukkingen.En mensen kunnen op 1000 verschillende wegen bekeerd worden.De Geest kan in het suizen van een zachte stilte in de ziel komen,of men kan van het voetbalveld of kermis gerukt worden.Maar eenmaal op weg,zijn de dagen der duisternissen vele.Buiten de haven komt de storm! Ten allen tijde is er liefde mee gemoeid.Eenzijdige liefde Gods.Die liefde Gods drukt de mens in een bedelaarsgestalte.Het grootste is om bedelaar te mogen blijven!

In het boek van Bunyan De Heilige Oorlog word de Satan ook wel Diabolus genoemd.Ook Bunyan schrijft dit met een hoofdletter.Ook Telefoonboek word met een hoofdletter geschreven worden,zonder dat men eer aan het Telefoonboek op het oog heeft. Ben ik duidelijk?
huisman

Bericht door huisman »

Tjonge,wat heb jij dan een geluk,als hij(de Satan) op dit moment in India is,of in Austalie?? wat een onderschatting vriend!
Toch heeft refo gelijk. Wij schrijven de satan onwillekeurig Goddelijke eigenschappen toe. Hij is een gevallen engel die helaas niet alleen gevallen is maar met een groot aantal andere engelen. Dus de macht van satan is wel wereldwijd maar de satan kan zelf maar op één plaats tegelijk zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Johannes van Dijk
Verbannen

huisman schreef:

Volgens Luther behoort met gebed en meditatie, aanvechting bij de drie kenmerken van een waar gelovige.
Ik lees bij alle gelovigen uit het O.T en het N.T. van aanvechtingen bv Mozes,Abraham,Asaf,David,Elia,Jeremia,Paulus,Johannes de doper,Petrus enz.
Ik ben dus genegen te zeggen dat een geloof dat geen aanvechtingen kent geen waar geloof is.
Precies Huisman,
Alle voorspoed is nog geen zegen,en alle tegenspoed geen straf.Voorspoed kan ook ingezet worden om de mens rijp te maken voor de grote slachting.
Verdrukking en benauwdheid om de mens terug tot de Heere te leiden.Ik zal ulieden onder de roede doen doorgaan,en brengen onder de band des verbonds.
Als de Heere die weg met ons gaat,mogen we ons gelukkig achten.
Plaats reactie