Dat laatste... dat is verre van denkbeeldig. Ik geloof dat we dan stil gaan worden... Zolang we nog praten is er geen nood. En dat moet ik tot mijn schaamte opmerken.Johannes van Dijk schreef:zoals ik al eens eerder citeerde;De ware kerk vreest bij voortduur.Denk aan de discipelen,Maria,de herders enz. Die in Gods Woord vrezen hebben eigenlijk niets te vrezen,maar die NIET vrezen hebben juist alles te vrezen.Zie spreuken 28:14a Welgelukzalig is de mens die geduriglijk vreest.De meeste vrees is voor zelfbedrog.JCRyle schreef:Zolang het zondag wordt, zolang het Woord gepreekt wordt, zolang er mannen geroepen worden tot dienaar van het Woord: zolang zal er een volk zijn, zolang zal de Heere doorgaan met Zijn Kerkvergaderend werk. Want Hij troont aan de rechterhand Zijns Vader, omdat Hij de zonde, de dood en het graf heeft overwonnen. De Kerk hoeft niet bang te zijn voor de satan, zolang het oog van het geloof geslagen mag zijn op Hem. De Kerk hoeft alleen maar bang te zijn voor zichzelf, omdat het van die afdwalers en weglopers zijn!Johannes van Dijk schreef:Ik moet denken aan Ezechiël 9:4 waar de man met linnen bekleed een teken moet aanbrengen aan hen die zuchten en uitroepen over alle gruwelen. Ik denk dat dit volk nog zeer spaarzaam is in ons wegzinkend vaderland. Het is zeer te vrezen dat de Heere ons de teugels in de nek werpt. Want na het oordeel der verharding(onze dagen) komt het oordeel der verwoesting.Wie zal behouden worden bij de verheffing der Jordaan? Wanneer de Kerk niet meer benauwd word door Satan,dan kunnen we wel bang worden.vandergroe schreef:Je hebt gelijk, misschien zie ik het verkeerd maar is het niet verontrustend dat die kerk niet meer aangevallen word? Is de ware kerk nog aanwezig? In Nederland?
Zeg me als dat te ver gezocht is, ik begrijp je vragen. Misschien iemand anders die hoe beter op kan reageren?
Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...
Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Daar sluit ik me bij aan dia
Ik lees zelfs dat het haar ten berge kan rijzen. Ik heb in mijn jonge jaren een man gekend, die door Gods Geest aan zichzelf werd ontdekt, en zo die vreselijke Majesteit van God zag, dat hij tegen die God had gezondigd, dat hij later zei: Het werd waar wat er in de Schrift staat, het haar ging mij van ontzetting recht overeind staan.Johannes van Dijk schreef: zoals ik al eens eerder citeerde;De ware kerk vreest bij voortduur.Denk aan de discipelen,Maria,de herders enz. Die in Gods Woord vrezen hebben eigenlijk niets te vrezen,maar die NIET vrezen hebben juist alles te vrezen.Zie spreuken 28:14a Welgelukzalig is de mens die geduriglijk vreest.De meeste vrees is voor zelfbedrog.
Ja, zelfs is mij het haar te berg' gerezen,
Als ik op Uw gerichten heb gestaard;
Uw oordeel, HEERE, kan niet dan vrees'lijk wezen.
Wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?vandergroe schreef:Soms zou je denken dat de satan slaapt ik las een tijd geleden een mooi stuk dat de duivel doet alsof hij slaapt waardoor hij nog listiger is en mensen hun gaan maar gaan. Toch geloof ik dat er nog zijn die vele aanvechtingen van de satan hebben. Ik zit op een bijbelstudiekring en mannenvereniging en daar zijn mensen die zeggen bekeerd te zijn maar nooit aanvechtingen hebben, daar heb ik toch wel erg veel moeite mee.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ja en nog dieper, inwendig. En dan vele pijlen die op zijn boog zijn.samanthi schreef:Wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?vandergroe schreef:Soms zou je denken dat de satan slaapt ik las een tijd geleden een mooi stuk dat de duivel doet alsof hij slaapt waardoor hij nog listiger is en mensen hun gaan maar gaan. Toch geloof ik dat er nog zijn die vele aanvechtingen van de satan hebben. Ik zit op een bijbelstudiekring en mannenvereniging en daar zijn mensen die zeggen bekeerd te zijn maar nooit aanvechtingen hebben, daar heb ik toch wel erg veel moeite mee.
Omringd van alle kant.
Ik bedoelde de mensen van de Bijbelstudie van @vandergroe.-DIA- schreef:Ja en nog dieper, inwendig. En dan vele pijlen die op zijn boog zijn.samanthi schreef:Wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?vandergroe schreef:Soms zou je denken dat de satan slaapt ik las een tijd geleden een mooi stuk dat de duivel doet alsof hij slaapt waardoor hij nog listiger is en mensen hun gaan maar gaan. Toch geloof ik dat er nog zijn die vele aanvechtingen van de satan hebben. Ik zit op een bijbelstudiekring en mannenvereniging en daar zijn mensen die zeggen bekeerd te zijn maar nooit aanvechtingen hebben, daar heb ik toch wel erg veel moeite mee.
Omringd van alle kant.
Ik weet mensen die aanvechtingen van de duivel zien als iets fysieks of dat hij om het huis loopt.
Terwijl als ik bijvoorbeeld in de christenreis lees, dan fluistert de duivel hem van alles in, op zo'n manier dat hij denk dat hij het zelf denkt, dus daarom vraag ik wat zien die mensen als aanvechting.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
We mogen nooit wensen dat Gods kinderen aanvechtingen van de satan (Dat schrijf je niet met een hoofdletter...) moet hebben, omdat het anders geen kinderen des HEEREN zouden zijn... Als er kinderen des HEEREN zijn, die niet vaak aanvechtingen hebben, maar een hele grote geloofszekerheid, wil dat niet zeggen dat zij dan niet bekeerd zijn! Want dan gaan we op Gods rechterstoel zitten. En dat is levensgevaarlijk!!!Johannes van Dijk schreef:Ik moet denken aan Ezechiël 9:4 waar de man met linnen bekleed een teken moet aanbrengen aan hen die zuchten en uitroepen over alle gruwelen. Ik denk dat dit volk nog zeer spaarzaam is in ons wegzinkend vaderland. Het is zeer te vrezen dat de Heere ons de teugels in de nek werpt. Want na het oordeel der verharding(onze dagen) komt het oordeel der verwoesting.Wie zal behouden worden bij de verheffing der Jordaan? Wanneer de Kerk niet meer benauwd word door Satan,dan kunnen we wel bang worden.vandergroe schreef:Je hebt gelijk, misschien zie ik het verkeerd maar is het niet verontrustend dat die kerk niet meer aangevallen word? Is de ware kerk nog aanwezig? In Nederland?
Zeg me als dat te ver gezocht is, ik begrijp je vragen. Misschien iemand anders die hoe beter op kan reageren?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Geen aanvechtingen hebben kan ook een aanvechting zijn, het maakt de duivel niet uit hoe je het benauwd krijgt, als je geen aanvechtingen ervaart kun je gaan denken dat het nooit wat is geweest.Jantje schreef:We mogen nooit wensen dat Gods kinderen aanvechtingen van de satan (Dat schrijf je niet met een hoofdletter...) moet hebben, omdat het anders geen kinderen des HEEREN zouden zijn... Als er kinderen des HEEREN zijn, die niet vaak aanvechtingen hebben, maar een hele grote geloofszekerheid, wil dat niet zeggen dat zij dan niet bekeerd zijn! Want dan gaan we op Gods rechterstoel zitten. En dat is levensgevaarlijk!!!Johannes van Dijk schreef:Ik moet denken aan Ezechiël 9:4 waar de man met linnen bekleed een teken moet aanbrengen aan hen die zuchten en uitroepen over alle gruwelen. Ik denk dat dit volk nog zeer spaarzaam is in ons wegzinkend vaderland. Het is zeer te vrezen dat de Heere ons de teugels in de nek werpt. Want na het oordeel der verharding(onze dagen) komt het oordeel der verwoesting.Wie zal behouden worden bij de verheffing der Jordaan? Wanneer de Kerk niet meer benauwd word door Satan,dan kunnen we wel bang worden.vandergroe schreef:Je hebt gelijk, misschien zie ik het verkeerd maar is het niet verontrustend dat die kerk niet meer aangevallen word? Is de ware kerk nog aanwezig? In Nederland?
Misschien goed om te definiëren. Ik ken ook een hoog geacht man onder Gods volk die zegt zelden of nooit twijfel te hebben, maar wel veel aanvechtingen.vandergroe schreef:Soms zou je denken dat de satan slaapt ik las een tijd geleden een mooi stuk dat de duivel doet alsof hij slaapt waardoor hij nog listiger is en mensen hun gaan maar gaan. Toch geloof ik dat er nog zijn die vele aanvechtingen van de satan hebben. Ik zit op een bijbelstudiekring en mannenvereniging en daar zijn mensen die zeggen bekeerd te zijn maar nooit aanvechtingen hebben, daar heb ik toch wel erg veel moeite mee.
Voorzichtig zijn in onze beoordelingen waar we wel of geen moeite mee hebben, en als je het hier openbaar zet lijkt het mij wel handig dat je dit definieert. Wat @Samanthi al zei, wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?
Ik vind dit best lastig, maar je zou als volgt kunnen omschrijven:ejvl schreef:Misschien goed om te definiëren. Ik ken ook een hoog geacht man onder Gods volk die zegt zelden of nooit twijfel te hebben, maar wel veel aanvechtingen.
Voorzichtig zijn in onze beoordelingen waar we wel of geen moeite mee hebben, en als je het hier openbaar zet lijkt het mij wel handig dat je dit definieert. Wat @Samanthi al zei, wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?
- twijfel = NIET de vraag of God genadig wil zijn etc., dus geen twijfel aan God
- twijfel = is Gods werk in mijn leven wel echt, of ben ik zelf begonnen?
- aanvechting = waarom vervult de Heere Zijn beloften nog niet? Waarom zie ik in mijn leven zoveel zonden?
-
- Verbannen
Het kan zowel fysiek zijn,als van binnen alles overhoop gooien. Zoals eilander zegt,geen twijfel aan de Heere.Dat staat vast. Zoals die melaatse sprak:Heere,indien Gij wilt,Gij kunt mij reinigen.Dat de Heere het kon,daaraan twijfelde hij niet,maar de vraag was,wil de Heere hem reinigen? Maar als je de Christenreis leest van Buyan,of ook de Heilige Oorlog,dan zie je hoe de Satan ALLE wapens inzet om je tot wanhoop te drijven.Hij heeft al 6000 jaar ervaring,en hij weet als geen ander waar onze muur het laagst is! Snap je me? Maar aan de wereld heeft hij(Satan) geen boodschap. Vandaar dat we mogen vrezen indien wij geen aanvechtingen kennen in ons persoonlijk leven.samanthi schreef:Wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?vandergroe schreef:Soms zou je denken dat de satan slaapt ik las een tijd geleden een mooi stuk dat de duivel doet alsof hij slaapt waardoor hij nog listiger is en mensen hun gaan maar gaan. Toch geloof ik dat er nog zijn die vele aanvechtingen van de satan hebben. Ik zit op een bijbelstudiekring en mannenvereniging en daar zijn mensen die zeggen bekeerd te zijn maar nooit aanvechtingen hebben, daar heb ik toch wel erg veel moeite mee.
-
- Verbannen
Het is een bevestigd voornemen,dat alleen Gods volk word belaagd door Satan.En ja Jantje, ik schrijf Satan wél met een hoofdletter,omdat jij (en velen anderen op deze aarde)hem waarschijnlijk zeer onderschat?Hij Satan,is de overste dezer wereld.Laten we dat nooit vergeten.Hij jaagt als de drijver achter Gods zuchtende en vluchtende volk.Hij drijft de jeugd naar de afgrond met de moderne media,met films en muziek,door alle normen en waarden weg te vagen. Hoe durft men het te bestaan met 14 jaar een ander van het leven te beroven? Omdat de waarschuwingen van vroeger door oude van God geleerde predikers,tegen het gebruik van televisie,niet serieus genomen werd.Daarna kwamen de video banden,waar men alle rottigheid kon opnemen.Toen de cd,en dvd,s. De zonde is een hellend vlak.Natuurlijk staat,zoals iemand van een predikant citeerde: Het gaat goed mensen! Waarmee hij doelde dat niemand de Gemeente Gods uit Zijn hand kan rukken.De Heere brengt Zijn Kerk thuis.Zeker waar! Maar de levenszee van de Kerk,is meer in zware storm en doodsgevaar,dan een rustig vlak vaarwater. Meer een Mara,dan een Elim.Begrijpt u Jantje? Let op de hoofdletters.Jantje schreef:We mogen nooit wensen dat Gods kinderen aanvechtingen van de satan (Dat schrijf je niet met een hoofdletter...) moet hebben, omdat het anders geen kinderen des HEEREN zouden zijn... Als er kinderen des HEEREN zijn, die niet vaak aanvechtingen hebben, maar een hele grote geloofszekerheid, wil dat niet zeggen dat zij dan niet bekeerd zijn! Want dan gaan we op Gods rechterstoel zitten. En dat is levensgevaarlijk!!!Johannes van Dijk schreef: Ik moet denken aan Ezechiël 9:4 waar de man met linnen bekleed een teken moet aanbrengen aan hen die zuchten en uitroepen over alle gruwelen. Ik denk dat dit volk nog zeer spaarzaam is in ons wegzinkend vaderland. Het is zeer te vrezen dat de Heere ons de teugels in de nek werpt. Want na het oordeel der verharding(onze dagen) komt het oordeel der verwoesting.Wie zal behouden worden bij de verheffing der Jordaan? Wanneer de Kerk niet meer benauwd word door Satan,dan kunnen we wel bang worden.
We hoeven ook niet te twijfelen aan de gewilligheid van de Heere, ik hoop tenminste niet dat je dat bedoelt.Johannes van Dijk schreef:Het kan zowel fysiek zijn,als van binnen alles overhoop gooien. Zoals eilander zegt,geen twijfel aan de Heere.Dat staat vast. Zoals die melaatse sprak:Heere,indien Gij wilt,Gij kunt mij reinigen.Dat de Heere het kon,daaraan twijfelde hij niet,maar de vraag was,wil de Heere hem reinigen? (...)samanthi schreef:Wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?vandergroe schreef:Soms zou je denken dat de satan slaapt ik las een tijd geleden een mooi stuk dat de duivel doet alsof hij slaapt waardoor hij nog listiger is en mensen hun gaan maar gaan. Toch geloof ik dat er nog zijn die vele aanvechtingen van de satan hebben. Ik zit op een bijbelstudiekring en mannenvereniging en daar zijn mensen die zeggen bekeerd te zijn maar nooit aanvechtingen hebben, daar heb ik toch wel erg veel moeite mee.
Hij is een zeer gewillige Zaligmaker!
In ons taalgebruik is het wel een gebruikelijke aanduiding. Als je tegen iemand zegt 'wil je even de deur dichtdoen' bedoel je niet te vragen naar wat hij/zij wel of niet zou willen, maar is dat gewoon de op een nette manier gestelde vraag 'doe die deur dicht'. Zó mogen we wel vragen: Heere, wilt u mij reinigen...
Als je satan met hoofdletters gaat schrijven omdat hij overste zou zij geef je hem die eer.Johannes van Dijk schreef:Het is een bevestigd voornemen,dat alleen Gods volk word belaagd door Satan.En ja Jantje, ik schrijf Satan wél met een hoofdletter,omdat jij (en velen anderen op deze aarde)hem waarschijnlijk zeer onderschat?Hij Satan,is de overste dezer wereld.Laten we dat nooit vergeten.Hij jaagt als de drijver achter Gods zuchtende en vluchtende volk.Hij drijft de jeugd naar de afgrond met de moderne media,met films en muziek,door alle normen en waarden weg te vagen. Hoe durft men het te bestaan met 14 jaar een ander van het leven te beroven? Omdat de waarschuwingen van vroeger door oude van God geleerde predikers,tegen het gebruik van televisie,niet serieus genomen werd.Daarna kwamen de video banden,waar men alle rottigheid kon opnemen.Toen de cd,en dvd,s. De zonde is een hellend vlak.Natuurlijk staat,zoals iemand van een predikant citeerde: Het gaat goed mensen! Waarmee hij doelde dat niemand de Gemeente Gods uit Zijn hand kan rukken.De Heere brengt Zijn Kerk thuis.Zeker waar! Maar de levenszee van de Kerk,is meer in zware storm en doodsgevaar,dan een rustig vlak vaarwater. Meer een Mara,dan een Elim.Begrijpt u Jantje? Let op de hoofdletters.Jantje schreef:We mogen nooit wensen dat Gods kinderen aanvechtingen van de satan (Dat schrijf je niet met een hoofdletter...) moet hebben, omdat het anders geen kinderen des HEEREN zouden zijn... Als er kinderen des HEEREN zijn, die niet vaak aanvechtingen hebben, maar een hele grote geloofszekerheid, wil dat niet zeggen dat zij dan niet bekeerd zijn! Want dan gaan we op Gods rechterstoel zitten. En dat is levensgevaarlijk!!!Johannes van Dijk schreef: Ik moet denken aan Ezechiël 9:4 waar de man met linnen bekleed een teken moet aanbrengen aan hen die zuchten en uitroepen over alle gruwelen. Ik denk dat dit volk nog zeer spaarzaam is in ons wegzinkend vaderland. Het is zeer te vrezen dat de Heere ons de teugels in de nek werpt. Want na het oordeel der verharding(onze dagen) komt het oordeel der verwoesting.Wie zal behouden worden bij de verheffing der Jordaan? Wanneer de Kerk niet meer benauwd word door Satan,dan kunnen we wel bang worden.
Dat wil je toch zeker niet?
Hij is onrechtmatig overste.
De Heere Jezus zegt:Ik heb de wereld overwonnen.
Ik wil geen satan als overste, maar Jezus alleen
Ja Eilander wel hebben een gewillige Zaligmaker, Hij wil onze zaligheid veel en veel liever dan wij ooit willen.eilander schreef:We hoeven ook niet te twijfelen aan de gewilligheid van de Heere, ik hoop tenminste niet dat je dat bedoelt.Johannes van Dijk schreef:Het kan zowel fysiek zijn,als van binnen alles overhoop gooien. Zoals eilander zegt,geen twijfel aan de Heere.Dat staat vast. Zoals die melaatse sprak:Heere,indien Gij wilt,Gij kunt mij reinigen.Dat de Heere het kon,daaraan twijfelde hij niet,maar de vraag was,wil de Heere hem reinigen? (...)samanthi schreef:Wat verstaan zij onder aanvechtingen? Fysiek of twijfel zaaien, verleidingen?vandergroe schreef:Soms zou je denken dat de satan slaapt ik las een tijd geleden een mooi stuk dat de duivel doet alsof hij slaapt waardoor hij nog listiger is en mensen hun gaan maar gaan. Toch geloof ik dat er nog zijn die vele aanvechtingen van de satan hebben. Ik zit op een bijbelstudiekring en mannenvereniging en daar zijn mensen die zeggen bekeerd te zijn maar nooit aanvechtingen hebben, daar heb ik toch wel erg veel moeite mee.
Hij is een zeer gewillige Zaligmaker!
In ons taalgebruik is het wel een gebruikelijke aanduiding. Als je tegen iemand zegt 'wil je even de deur dichtdoen' bedoel je niet te vragen naar wat hij/zij wel of niet zou willen, maar is dat gewoon de op een nette manier gestelde vraag 'doe die deur dicht'. Zó mogen we wel vragen: Heere, wilt u mij reinigen...