Dit is iets heel anders dan wat je net zei. Eerst zeg je: ik wens erbij gevoegd te worden en nu zeg je: ik wens eigenlijk niets.Johannes van Dijk schreef:Nou Samanthi laat ik het dan anders formuleren.Ik wil niet,en ik kan niet,en ik heb geen kruimeltje geloof!Ik wens eigenlijk niks.Ik heb in het Paradijs God de nek en de rug toegekeerd,en ik leef elke dag mijn val uit!Het is te hopen dat de Heere nog eens naar zo,n Adamskind die alles verzondigd en verbeurd heeft,uit genade om zou willen zien.Dan word zo,n verlorene,zo,n dode hond als ik nog een keer gered! Snap je deze manier van zetting misschien beter?samanthi schreef:Beste Hans
Lees nu eens goed wat je schrijft: Daar wens ik bijgevoegd te worden, dus daar wil je bijgevoegd worden, dus jij zou dat graag willen.
En dan: als het de Heere behaagd, dus als de Heere het ook wil.
Dat kan niet, echt niet: de Heere zegt:
Ezechiel 3311 Zeg tot hen: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik lust heb in den dood des goddelozen! maar daarin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg en leve. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen, want waarom zoudt gij sterven, o huis Israëls?
Een ding weet ik, de Heere wil het wel.
Hij zegt : Bekeer je want waarom zou je sterven.