Waar denk je op dit moment aan? [3]

parsifal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door parsifal »

parsifal schreef:De gouverneur verkiezingen in Jakarta. Vandaag is de tweede ronde. Een van de kandidaten is een Christen, en het zou iets zijn om dankbaar te zijn als hij in de grootste stad van een land met de grootste moslimbevolking, de meerderheid kan halen.
Helaas lijkt het erop dat Ahok niet gewonnen heeft. Ik vrees dat toch een groot deel van de stad niet voor een niet-moslim wilde stemmen (want de meeste mensen zijn het er wel over eens dat er bij Ahok geen corruptie verdenkingen zijn - wat vrij uniek is in Indonesie- en dat hij het de afgelopen jaren erg goed gedaan heeft).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
parsifal schreef:De gouverneur verkiezingen in Jakarta. Vandaag is de tweede ronde. Een van de kandidaten is een Christen, en het zou iets zijn om dankbaar te zijn als hij in de grootste stad van een land met de grootste moslimbevolking, de meerderheid kan halen.
Helaas lijkt het erop dat Ahok niet gewonnen heeft. Ik vrees dat toch een groot deel van de stad niet voor een niet-moslim wilde stemmen (want de meeste mensen zijn het er wel over eens dat er bij Ahok geen corruptie verdenkingen zijn - wat vrij uniek is in Indonesie- en dat hij het de afgelopen jaren erg goed gedaan heeft).
Er is zelfs een voorwaardelijke straf tegen hem geëist in verband met godslastering.
parsifal

Bericht door parsifal »

eilander schreef:
parsifal schreef:
Er is zelfs een voorwaardelijke straf tegen hem geëist in verband met godslastering.
Ja dat is ook al zo'n farce (al is het laatste nieuws dat de aanklacht van godslastering is omgezet in belediging van gelovigen). Gelukkig is dit nog niet in een oordeel omgezet en degene die dit hele proces heeft aangezewengeld door een gemanipuleerd Youtube filmpje te verspreiden hangt een zwaardere aanklacht boven het hoofd). De invloed van extreme Islam wordt groter in Indonesie en dat is erg verontrustend. De tijd van Wahid (Gus Dur) lijkt voorbij. Ahok krijgt nog steeds veel stemmen in Jakarta en er zijn ook aardig wat niet fundamentalisten die liever op een moslim stemmen dan op een niet-moslim (zoals er ook redelijk wat Christenen zijn die liever op een Christen stemmen dan op een niet-Christen, ook al lijkt de niet-Christen een betere bestuurder).
En Ahok heeft ook veel vijanden gemaakt, voornamelijk door corruptie aan te pakken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dodo

Bericht door Dodo »

Tekenen van hoop...
Vorige week deed een van onze kinderen belijdenis. Hij is jaren niet in de kerk geweest, maar is, zoals hij zelf zie, door God in zijn kraag gepakt. Nu deed hij belijdenis van zijn geloof. Het was een bijzondere dienst. Met hem deden nog drie andere belijdenis, alle drie met hun eigen verhaal. Heel indrukwekkend.
Daarnaast hebben we een familielid, die het in theorie altijd heel goed wist. Nu ligt hij in het ziekenhuis, en het is spannend geweest. Als je hem nu ziet, ken je hem bijna niet terug, God is zo dichtbij en hij kan niet stoppen met erover te spreken.

Tekenen van hoop, zei iemand tegen me. En zo is het. God werkt nog steeds, en soms op het onverwachtst.

Verstuurd vanaf mijn App Runtime for Chrome met Tapatalk
Desiree

Bericht door Desiree »

Ja, mooi hè. Ook mooi om te horen, dat verheugd het hart. Als de Heere er is, denk je soms, hè, hier? Ja, en met zo'n kracht dat er niet valt te twijfelen. Wat is God genadig! Alleen genade, verder niets. Dankbaarheid overstroomt dan je hart.

Wat een zorgen zullen er geweest zijn, die kan ik alleen maar raden, maar wat een uitkomst!

Onlangs waarschuwde een dominee nog voor dat de twijfel wel weer vreselijk toe kan slaan ook bij dominees... Luther had dat ook hoor. Wat heb ik de mensen voorgehouden. Maar daarom juist deze bemoediging. Hou in gedachtenis dat Jezus Christus uit de doden is opgestaan!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

aggieoudje schreef:
aggieoudje schreef:Aan mijn tante want zojuist gehoord dat er een donorlever voor haar beschikbaar is gekomen! Nu net naar LUMC in Leiden vervoerd waar ze zo snel mogelijk zal worden geopereerd.
Hopen maar vooral bidden dat ze door de operatie mag komen want ze is zo ontzettend zwak! Hij is bij haar daar mogen we op vertrouwen!
Zojuist goed nieuws uit Leiden gekregen, de operatie is goed geslaagd! De Heere heeft haar doorgeholpen!
Aan hoe goed het mag gaan! Ze knapt zo voorspoedig op dat ze eind van de week, 2 weken na de operatie, zeer waarschijnlijk al het ziekenhuis mag verlaten! Nog wel een lange weg te gaan maar dat kan ook in een verzorgingshuis. Dankbaarheid overheerst! Hij is goed!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Dodo

Bericht door Dodo »

Dat is inderdaad reden tot dankbaarheid!
Terri

Bericht door Terri »

Dodo schreef:Tekenen van hoop...
Vorige week deed een van onze kinderen belijdenis. Hij is jaren niet in de kerk geweest, maar is, zoals hij zelf zie, door God in zijn kraag gepakt. Nu deed hij belijdenis van zijn geloof. Het was een bijzondere dienst. Met hem deden nog drie andere belijdenis, alle drie met hun eigen verhaal. Heel indrukwekkend.
Daarnaast hebben we een familielid, die het in theorie altijd heel goed wist. Nu ligt hij in het ziekenhuis, en het is spannend geweest. Als je hem nu ziet, ken je hem bijna niet terug, God is zo dichtbij en hij kan niet stoppen met erover te spreken.

Tekenen van hoop, zei iemand tegen me. En zo is het. God werkt nog steeds, en soms op het onverwachtst.

Verstuurd vanaf mijn App Runtime for Chrome met Tapatalk
Dank je wel Dodo door deze tekenen van hoop met ons te delen.
Ongetwijfeld zullen jullie altijd zijn blijven bidden en de Heere hoort en verhoort!
Het raakt me....
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Tekenen van hoop...
Dat is ontroerend Dodo.
Ook onze dochter deed belijdenis en alhoewel zij altijd trouw was en bleef in catechisatiebezoek e.d., is het toch niet altijd vanzelfsprekend.
In onze gemeente zitten een aantal volwassenen die nooit belijdenis hebben gedaan.
Je kunt je kinderen meenemen aan de hand - letterlijk en figuurlijk - maar je moet hen toch loslaten als ze hun eigen keuzes gaan maken.
En als je met je kind niet meer over de Heere kunt spreken, spreek dan maar met de Heere over je kind.
Fijn dat jullie dit als ouders mochten beleven!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Fouten bij artsen en ziekenhuizen... Was in maart bij de Huisarts, Stuurde me door naar Ziekenhuis, Zou binnenkort oproep van Ziekenhuis ontvangen, Duurde lang, Naar Ziekenhuis gebeld, Bleek Ziekenhuis van niets te weten, Ziekenhuis zou procedure meteen in gang zetten, Moest weer opnieuw verwijzing hebben van Huisarts, Weer afspraak gemaakt met Huisarts, Donderdagmiddag, Bericht van Ziekenhuis zou niet meer lang duren....
Wat een toestand, als het ziekenhuis niet was gebeld had ik nooit een oproep gekregen...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Fouten bij artsen en ziekenhuizen... Was in maart bij de Huisarts, Stuurde me door naar Ziekenhuis, Zou binnenkort oproep van Ziekenhuis ontvangen, Duurde lang, Naar Ziekenhuis gebeld, bleek Ziekenhuis van niets te weten, Ziekenhuis zou procedure meteen in gang zetten, Moest weer opnieuw verwijzing hebben van Huisarts, Weer afspraak gemaakt met Huisarts, Donderdagmiddag, Bericht van Ziekenhuis zou niet meer lang duren....
Wat een toestand, als het ziekenhuis niet was gebeld had ik nooit een oproep gekregen...
O dat is heel akelig DIA.
Het is eigenlijk best vreemd dat je zelf niet meer kunt bellen om een afspraak te maken. Normaliter wordt je binnen 1 werkdag teruggebeld, duurt het langer, klopt er iets niet. Helaas ook ondervonden.
En bel je de afsprakenbalie om iets te vragen of te verzetten, hoor je op bepaalde tijden: er zijn nog 15 wachtenden voor u...,.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Fouten bij artsen en ziekenhuizen... Was in maart bij de Huisarts, Stuurde me door naar Ziekenhuis, Zou binnenkort oproep van Ziekenhuis ontvangen, Duurde lang, Naar Ziekenhuis gebeld, bleek Ziekenhuis van niets te weten, Ziekenhuis zou procedure meteen in gang zetten, Moest weer opnieuw verwijzing hebben van Huisarts, Weer afspraak gemaakt met Huisarts, Donderdagmiddag, Bericht van Ziekenhuis zou niet meer lang duren....
O dat is heel akelig DIA.
Het is eigenlijk best vreemd dat je zelf niet meer kunt bellen om een afspraak te maken. Normaliter wordt je binnen 1 werkdag teruggebeld, duurt het langer, klopt er iets niet. Helaas ook ondervonden.
En bel je de afsprakenbalie om iets te vragen of te verzetten, hoor je op bepaalde tijden: er zijn nog 15 wachtenden voor u...,.
Ja die wachtenden had ik zonet ook...
Ik ben er inmiddels wel doorgekomen.
Mara

Bericht door Mara »

Ik moet een tevredenheidsonderzoek invullen, ik denk dat ik dit maar eens als irritatiepunt noteer.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ik moet een tevredenheidsonderzoek invullen, ik denk dat ik dit maar eens als irritatiepunt noteer.
Ja moet tegenwoordig overal. Iedereen wil weten hoe je hen beoordeelt.
Als ze er nu maar winst mee doen...
samanthi

Bericht door samanthi »

Aan de ouders waar zowel dochter als schoonzoon zelfmoord gepleegd hebben.
Mijn hart gaat naar hen uit ik moet er heel de dag aan denken. Ze waren beide psychiatrisch patiënt, het ging voor het oog juist best aardig.
De moeder heeft net chemotherapie achter de rug het gaat nu goed, echt sneu voor deze mensen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gesloten