Beroepingswerk discussie [2]

-DIA-

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door -DIA- »

HHKtE schreef:
DDD schreef:
O, ik heb nog met hem op een theologenvereniging gezeten. Vandaar. Het ging mij niet om de toelichting. Die vond ik ook leuk om te lezen, maar dat is meer uit interesse. Ik ken hem verder niet goed, of zo. Maar ik vond het wel leuk om te lezen dat Gereformeerd Enter een orthodoxe dominee beroept.
Gereformeerd Enter beroept dezelfde dominees als Gereformeerde Kerk op Urk dus Enter zal zeker horen bij de orthodoxe gereformeerde kerken in de PKN.. Betreft Ds G van de Zanden uit Pesse die het beroep van Urk heeft aangenomen en voor Enter enkele maanden geleden heeft bedankt)
Voor mijn gevoel bestaat er weinig verschil tussen hervormd Bruinisse en Geref Enter.
Enter is zeker niet orthodoxer als de ex-gereformeerden van hier of Holten of waar ook.
Ik denk dat men dat met de mooi klinkende naam van Midden-orthodoxie opsiert.
In de zomermaanden wordt de Gereformeerde Kerk van Enter elke week gehuurd voor de weekdiensten
van de Gereformeerde Gemeenten. Ik ben zodoende meerdere malen in de Gereformeerde Kerk van Enter geweest.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Reiziger

Bericht door Reiziger »

De classis Ridderkerk is nou ineens wel heel erg uitgedund.

Ds. B. van der Heiden is in februari met emeritaat gegaan.
Ds. A. Vermeij hoopt binnenkort te vertrekken naar Oosterend.
Ds. P. Melis is zaterdag overleden.
Ds. G. Pater is eerder deze maand losgemaakt.

De overgebleven classispredikanten zijn ds. G.J. van Aalst en ds. M.H. Schot.
Ds. G.J. van Aalst hoopt volgend jaar 70 te worden, doet geen 'derde beurtjes' meer en heeft geen consulentgemeenten omdat hij docent is. Dan komt het er op neer dat ds. M.H. Schot alle consulentschappen over moet nemen, maar hij heeft al een zeer grote gemeente. Al met al staat het er niet best voor. Hopelijk mag er een kandidaat naar de classis gaan in juni!
Pdro

Bericht door Pdro »

mag ook nu een beroep zijn van de beroepen die nu loopt in de Classis. Zou voor de Classis ook fijn zijn een dominee met ervaring
JacobJ

Bericht door JacobJ »

Ik vermoed dat er in Oud-Beijerland en Ridderkerk ook niet snel beroepen wordt.
Opdat Mijn huis vol worde
HHKtE

Bericht door HHKtE »

JacobJ schreef:Ik vermoed dat er in Oud-Beijerland en Ridderkerk ook niet snel beroepen wordt.
Ridderkerk zeker niet en oud beijerland zal ook rouw periode in acht nemen van minimaal half jaar
Moderamen

Bericht door Moderamen »

HHKtE schreef: Ridderkerk zeker niet en oud beijerland zal ook rouw periode in acht nemen van minimaal half jaar
Is dat normaal, zo'n rouwperiode in het beroepingswerk?
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Moderamen schreef: Is dat normaal, zo'n rouwperiode in het beroepingswerk?
Volgens mij is het een ongeschreven regel.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

In de ordinanties van de HHK is er een geschreven regel dat de termijn voor de invulling van de ambten na overlijden langer is dan regulier.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Weet niet hoe het bij dominees is omdat ik dat gelukkig nog nooit van dichtbij heb meegemaakt, maar toen een paar jaar geleden bij ons een ouderling plotseling overleed werdt die vacature al heel snel weer ingevuld. (overigens door zijn schoonzoon) (Herv. gemeente, pkn)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

In Zwijndrecht is een rouwperiode van een half jaar in acht genomen na het overlijden van ds. Veenendaal in 2010. In die periode is ook o.a. geen beroep uitgebracht.
johannes123

Bericht door johannes123 »

Het ziet er in die classis inderdaad bedroevend uit. Maar niet alleen in die classis. In de classis Tholen zijn ook veel lege kansels. Ds. Boeder, de Haan en v. Belzen staan er daar ook alleen voor, en hebben ook alle drie een grote gemeente.
Het is te hopen dat de 4 studenten dv. allemaal een plaatsje in het Zuid- Westen van het land mogen krijgen!
Bruna

Bericht door Bruna »

Inderdaad, de gemeente van Van Belzen wat minder groot maar deze dominee houdt doordeweeks Bijbellezing en preekt volgens mij 3 avonden per week.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Reiziger

Bericht door Reiziger »

johannes123 schreef: Het is te hopen dat de 4 studenten dv. allemaal een plaatsje in het Zuid- Westen van het land mogen krijgen!
Laten we de classis Amsterdam niet vergeten!!
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Rotterdam is ook dramatisch. Classis Kampen wordt ook weer erg krap. Oftewel: het is in het grootste gedeelte van classes nou eenmaal roeien met de riemen die er zijn. Daar ligt een taak voor het curatorium.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Rotterdam hoort bij Zuid-West.
Het probleem zit hem er gewoon in dat de classes Barneveld, Goes, Dordrecht veel predikanten hebben.
Gesloten