erfzonde

Plaats reactie
lammert
Contacteer:

erfzonde

Bericht door lammert »

Kan een bepaalde zonde in een aantal generaties doorgaan (van geslacht op geslacht)?

Hoe kun je dit dan doorbreken?
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

We zijn in zonde geboren en ontvangen. Dat wist de psalmdichter uit Psalm 51 ook 'Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen'

Ook lezen we dit in Joh. 14 'Wie zal een reine geven uit de onreine? Niet één.

Dus dit zal doorgaan tot het einde van de wereld toe. Dit kan alleen persoonlijk doorbroken worden en dan alleen door het geloof in de gekruisigde Christus.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door lammert
Kan een bepaalde zonde in een aantal generaties doorgaan (van geslacht op geslacht)?

Het lijkt erop dat je nu een specifieke zonde bedoelt (los van de erfzonde). Dit heeft denk ik dan meer een psycho-sociale oorzaak, zoals een incest-slachtoffer soms ook later incest pleegt met zijn(haar) eigen kinderen.......

Het doorbreken van zonden kan maar op 1 manier: het zaligmakende bloed van Jezus Christus.

Pim.
Grace

Bericht door Grace »

Lammert,

Jij bedoeld denk ik dat er zonden zijn die van generatie op generatie 'doorgegeven' worden. Zoals je eigenschappen kan overnemen van je (voor)ouders, zo kan je ook zonden overnemen van je voorgeslacht. Ik geloof dat dat inderdaad kan. De zonden van de kinderen, zijn de kinderen van de zonden.

Ik heb meerdere kinderen van God hierover gesproken. Het kan gebroken worden door 1.) geloof in het Bloed dat gevloeid heeft voor alle (soorten) zonden. Ook voor die erfzonden. 2.) door gebed(en) van jezelf met broeders en zusters kan iemand vrijgezet worden van bepaalde zonden.

Christus is niet alleen gekomen om voor de zonden te betalen, maar Hij zal zijn volk ook bevrijden van de zonden. Er is overwinning mogelijk over (bepaalde) zonden.

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Mientje

Bericht door Mientje »

Oorspronkelijk gepost door lammert

Beste Lammert,
Wel een laat antwoord op je vraag.
Een zonde kan zeker een aantal generaties doorgaan, zoals je al kunt lezen in de 10 geboden, dat de zonden der vaderen wordt bezocht aan de kinderen tot in het 3e en 4e geslacht.
Ook staat ergens zelfs dat onrein leven tot in het 10e geslacht kan bezocht worden,
Maar dit kan zeker doorbroken worden, door een bevrijdings gebed, meestal uitgesproken door voorganger en oudsten.Dit is meer bekend in evang. gemeentes.
Als ouders zien dat bij hun kind een bepaalde zonde die in vorige geslachten voorkwam zich ook weer openbaart, kunnen zij in gebed dit in Jezus'naam verbreken. Is het kind ouder, en bijv. al getrouwd, dan ligt de verantwoording niet meer bij de ouders, maar moet het kind zelf de bevrijding willen als de zonde openbaar wordt.De ouders en de gemeente kunnen hem wel steeds in gebed voor de troon van God brengen.Zij kunnen niet iets verbreken in Jezus'naam als hij zelf niet wil.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Plaats reactie