Ben je er al uit? Het is voor het eerst van mijn leven dat ik ook aarzelingen heb...Hendrien schreef:Christelijke stemwijzer ingevuld. CU 70%, SGP en CDA 40%. Weer springt de CU eruit. Misschien toch eens een andere partij gaan stemmen?
Stemmen
Re: RE: Re: Stemmen
Re: Stemmen
Het is natuurlijk ook geen zonde om CU te stemmen. Gewoon de partijprogramma's doornemen. Stemwijzers kunnen je wel een eerste indicatie geven, maar ik zou toch echt de beide programma's eens doorspitten.
Ik ken ook mensen die normaal SGP of CU stemmen, maar nu toch voor CDA gaan om zo het bijzonder onderwijs te redden (zonder CDA in de coalitie gaat dat het proces van afschaffen van b.o. namelijk sowieso lopen).
Ik ken ook mensen die normaal SGP of CU stemmen, maar nu toch voor CDA gaan om zo het bijzonder onderwijs te redden (zonder CDA in de coalitie gaat dat het proces van afschaffen van b.o. namelijk sowieso lopen).
Goeie tip.. Ga ik doen.
Bij de EO hebben ze een programma waar CDA, CU en SGP op stap gaan. Dhr. Buma, dhr. Segers zijn al geweest. Van der Staaij komt nog. Het heet Bolwerk. Als je ff wilt ontspannen..
Bij de EO hebben ze een programma waar CDA, CU en SGP op stap gaan. Dhr. Buma, dhr. Segers zijn al geweest. Van der Staaij komt nog. Het heet Bolwerk. Als je ff wilt ontspannen..
Laatst gewijzigd door Desiree op 07 mar 2017, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
Mijn man kwam met de christelijke stemwijzer 3x op 50% uit. Hij is voor een brede blik en eenheid... nou dat blijkt. 

We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry
Ik ben er nog niet uit... Het voelt heel raar om CU te gaan stemmen.helma schreef:Ben je er al uit? Het is voor het eerst van mijn leven dat ik ook aarzelingen heb...Hendrien schreef:Christelijke stemwijzer ingevuld. CU 70%, SGP en CDA 40%. Weer springt de CU eruit. Misschien toch eens een andere partij gaan stemmen?
Hier idem.Hendrien schreef:Ik ben er nog niet uit... Het voelt heel raar om CU te gaan stemmen.helma schreef:Ben je er al uit? Het is voor het eerst van mijn leven dat ik ook aarzelingen heb...Hendrien schreef:Christelijke stemwijzer ingevuld. CU 70%, SGP en CDA 40%. Weer springt de CU eruit. Misschien toch eens een andere partij gaan stemmen?
Ik was vast van plan om op Kees te gaan stemmen.
Maar 2 stemwijzers wezen toch duidelijk de partij van Gert Jan aan...
Het zal hier wel voor beide een stem worden.....
Wat zijn dan de redenen voor je aarzelingen?helma schreef:Ben je er al uit? Het is voor het eerst van mijn leven dat ik ook aarzelingen heb...Hendrien schreef:Christelijke stemwijzer ingevuld. CU 70%, SGP en CDA 40%. Weer springt de CU eruit. Misschien toch eens een andere partij gaan stemmen?
Bizar. Ik kom op het CDA uit (70%) en CU overeenkomsten 45%. SGP 40%.
Ik heb niets met het CDA, vind het een partij van noch vlees, noch vis.
Ik ga daar zeker niet op stemmen.
Ik heb niets met het CDA, vind het een partij van noch vlees, noch vis.
Ik ga daar zeker niet op stemmen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik twijfel niet maar op alle stem en kieswijzers ben ik over 3 partijen net zo positief, dat verbaasd me zeer!

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik zie me al staan bij het stembiljet ... iene miene mutten... zucht, steun, gekuch, schiet toch op.. zouden ze raar kijken?
Ik heb weleens gestemd op mijn verjaardag, heel attent vloog een oudere heer op en feliciteerde mij. Leuk.
Nou, eerst maar Biddag houden. Volgende week duurt nog heel lang..
Ik heb weleens gestemd op mijn verjaardag, heel attent vloog een oudere heer op en feliciteerde mij. Leuk.
Nou, eerst maar Biddag houden. Volgende week duurt nog heel lang..
Matthew Henry
Matthew Henry
SGP 75%
CU 35%
CDA 30%
Het bevestigt wat niet bevestigd hoefde te worden voor mijn keuze.
Overigens heb ik best wel wat zorgen over de koers van de SGP; ik had onlangs de mogelijkheid om dat ook persoonlijk tegen Van der Staaij te zeggen en dat was een goed gesprekje. Ik heb ook zeker mijn waardering uitgesproken.
CU 35%
CDA 30%
Het bevestigt wat niet bevestigd hoefde te worden voor mijn keuze.
Overigens heb ik best wel wat zorgen over de koers van de SGP; ik had onlangs de mogelijkheid om dat ook persoonlijk tegen Van der Staaij te zeggen en dat was een goed gesprekje. Ik heb ook zeker mijn waardering uitgesproken.
Ik hoop niet dat het waar is, maar een mening is van Nieuwsuur:
ChristenUnie: meer bereiken door minder bijbel
Over een ruim halfuur zit ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers bij Nieuwsuur. Vooruitblikkend op de uitzending heeft het programma een portret gemaakt van de partij, die zich onder leiding van Segers steeds meer van de bijbel losmaakt.
Over een ruim halfuur zit ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers bij Nieuwsuur. Vooruitblikkend op de uitzending heeft het programma een portret gemaakt van de partij, die zich onder leiding van Segers steeds meer van de bijbel losmaakt.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Op NOS staat dit er dan nog bij:Bruna schreef:Ik hoop niet dat het waar is, maar een mening is van Nieuwsuur:
Seculiere partijen overtuig je niet met de bijbel, maar wel door andere argumenten er in mee te nemen.Hij weet seculiere politici voor zijn christelijke plannen te winnen door niet met de Bijbel te zwaaien, maar bijvoorbeeld op mensenrechten te wijzen. Zo overtuigde hij de PvdA en GroenLinks om seks met gedwongen prostituees strafbaar te stellen.
Wat ik gehoord heb van zijn bijdrages in de Tweede Kamer is dat hij meer uit de bijbel citeerde dan zijn voorganger.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Ik las vandaag in een tijdschrift elders dat de SP de helft van hun salaris aan de partijkas geeft. Ik wist dat niet. Blijft er nog genoeg over volgens Roemer. Ik heb daar wel respect voor. Niet dat ik SP gaat stemmen..
Matthew Henry
Matthew Henry
Toe mensen, is er nu echt niemand die het voor GL (GroenLinks) wil opnemen? Die arme Green Party heeft nog niet één stem... 

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«