Dan kan je beter vlinders hebben ;-)-DIA- schreef:Wij hebben regelmatig vleermuizen in de kerk...
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Daar gaan de meiden niet zo van gillen... (denk ik dan)helma schreef:Dan kan je beter vlinders hebben ;-)-DIA- schreef:Wij hebben regelmatig vleermuizen in de kerk...

© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Jezus onze bestemming van Wilhelm Busch.
https://www.gideonboeken.nl/jezus-onze-bestemming
https://www.gideonboeken.nl/jezus-onze-bestemming
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
'De levens van Jan Six' van Geert Mak.
Oorlogstranen van Lody van de Kamp.
Bij het zoeken op dit forum, vond ik maar 1 vermelding, in een reeds gesloten topic van 2008.
Is dit boek tot nu toe een beetje onder de radar gebleven?
Het wijkt in die zin van veel andere oorlogsromans over de jodenvervolging af, dat het meer over de gevolgen gaat van het uit handen van de kinderen.
De meeste ouders kwamen niet meer terug, maar wel sommige andere familieleden die graag dan het kind van hun broer of zus wilden opvoeden. Maar de kinderen konden niet meer aarden. Opgegroeid in een heel ander soort gezin, met een ander geloof, begrepen ze de joodse traditie niet meer en dat gaf veel verdriet uiteindelijk.
Wat zijn de gevolgen van de tweede oorlog toch verschrikkelijk en zo lang van grote invloed op de levens van mensen.
Bij het zoeken op dit forum, vond ik maar 1 vermelding, in een reeds gesloten topic van 2008.
Is dit boek tot nu toe een beetje onder de radar gebleven?
Het wijkt in die zin van veel andere oorlogsromans over de jodenvervolging af, dat het meer over de gevolgen gaat van het uit handen van de kinderen.
De meeste ouders kwamen niet meer terug, maar wel sommige andere familieleden die graag dan het kind van hun broer of zus wilden opvoeden. Maar de kinderen konden niet meer aarden. Opgegroeid in een heel ander soort gezin, met een ander geloof, begrepen ze de joodse traditie niet meer en dat gaf veel verdriet uiteindelijk.
Wat zijn de gevolgen van de tweede oorlog toch verschrikkelijk en zo lang van grote invloed op de levens van mensen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Uit de reeks Nagelaten Geschriften, Deel 1:
Overdenkingen
door
ds. W.C. Lamain
Overdenkingen
door
ds. W.C. Lamain
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
'De navolging van Christus' van Thomas à Kempis. Prachtig!
"De inbeelding dat men door verandering van plaats gelukkiger zou worden, heeft velen verleid."
"Indien wij ieder jaar een ondeugd uitroeiden, zouden wij weldra volmaakte mensen geworden zijn. Maar nu komen wij dikwijls tot de ervaring van het tegendeel, en bevinden, dat wij in het begin van onze bekering beter en reiner waren, dan in de vele jaren, dat wij als belijders hebben gewandeld."
Ik lees een oude (protestantse) uitgave uit de jaren '20 met een voorwoord van een predikant uit de gereformeerde kerk. In het voorwoord wordt afgevraagd hoe het komt dat protestant en katholiek zich beiden kunnen vinden in dit boek. Zijn antwoord is dat de leerstellige grondwaarheden van het Christendom in dit boek te vinden zijn. En wat die zijn: "namelijk, dat de verlossing opkomt uit het souvereine welbehagen Gods, en dus tot albeheersend doel heeft: de heiliging van Gods Naam: dat zij gegrond is in de verzoening door de eenige offerande van Christus, en dus in het stuk van de rechtvaardigmaking alle menselijke verdienste uitsluit; dat zij in den mensch haar aanvang neemt door de onwederstandelijke genade der wedergeboorte, en zich daarna ontplooit in de heiligmaking; dat zij bestaan in herstel van de schepping, en dus zich uitbreidt over elk levensgebied, alle organen van het leven, ook in den mensch, adelend en dienstbaar makend aan God."
Kom daar nu maar eens om bij de gereformeerde kerk.
"De inbeelding dat men door verandering van plaats gelukkiger zou worden, heeft velen verleid."
"Indien wij ieder jaar een ondeugd uitroeiden, zouden wij weldra volmaakte mensen geworden zijn. Maar nu komen wij dikwijls tot de ervaring van het tegendeel, en bevinden, dat wij in het begin van onze bekering beter en reiner waren, dan in de vele jaren, dat wij als belijders hebben gewandeld."
Ik lees een oude (protestantse) uitgave uit de jaren '20 met een voorwoord van een predikant uit de gereformeerde kerk. In het voorwoord wordt afgevraagd hoe het komt dat protestant en katholiek zich beiden kunnen vinden in dit boek. Zijn antwoord is dat de leerstellige grondwaarheden van het Christendom in dit boek te vinden zijn. En wat die zijn: "namelijk, dat de verlossing opkomt uit het souvereine welbehagen Gods, en dus tot albeheersend doel heeft: de heiliging van Gods Naam: dat zij gegrond is in de verzoening door de eenige offerande van Christus, en dus in het stuk van de rechtvaardigmaking alle menselijke verdienste uitsluit; dat zij in den mensch haar aanvang neemt door de onwederstandelijke genade der wedergeboorte, en zich daarna ontplooit in de heiligmaking; dat zij bestaan in herstel van de schepping, en dus zich uitbreidt over elk levensgebied, alle organen van het leven, ook in den mensch, adelend en dienstbaar makend aan God."
Kom daar nu maar eens om bij de gereformeerde kerk.
Ook nu zijn er nog vele gereformeerde predikanten die het daarmee eens zijn. Waarom zo suggestief?
Laat ik het anders zeggen dan: mooi voorwoord.
Ik ben de 'klassieker' Huurling en herder' aan het lezen. Heel aardig boek.
Nou ja! Bert Wiersema schrijft 'heel aardige boeken'.dennis schreef:Ik ben de 'klassieker' Huurling en herder' aan het lezen. Heel aardig boek.
Huurling en herder is veel meer.
Nu

Straks een bijzondere trilogie over China.

Daarom weinig tijd voor RF.

Straks een bijzondere trilogie over China.

Daarom weinig tijd voor RF.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geef niks.. ik heb ook een boek over drie generaties in China. Van een soort bijvrouwen in de oude tijd (niks voor mij), de verplichting tot gebonden voetjes (geknakte tenen en alles wat daarbij hoort bij de meisjes) de opkomst van Mao en de ondergang van Mao. En hoe dat dan onder het volk werd ervaren.. tot de dood toe. Psychisch lijden door hoogopgeleiden. Pfff... Ik ben veel te recalcitrant om een Chinees te zijn..
Een verstandig mens duikt niet in de goot om de kroon op te duiken en met de paus erbij, de kroon zelf op te zetten zoals Napoleon. Anderen laten hem liggen omdat landsbelang vóór gaat.
Ik heb altijd mijn vragen bij dit soort mannen of vrouwen..
Nou voor iemand die bij defensie werkt.. niet slecht dit soort boeken te lezen, toch. Ooit tot horens
Een verstandig mens duikt niet in de goot om de kroon op te duiken en met de paus erbij, de kroon zelf op te zetten zoals Napoleon. Anderen laten hem liggen omdat landsbelang vóór gaat.
Ik heb altijd mijn vragen bij dit soort mannen of vrouwen..
Nou voor iemand die bij defensie werkt.. niet slecht dit soort boeken te lezen, toch. Ooit tot horens

We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Inderdaad, het is echt een indrukwekkend boek.refo schreef:Nou ja! Bert Wiersema schrijft 'heel aardige boeken'.dennis schreef:Ik ben de 'klassieker' Huurling en herder' aan het lezen. Heel aardig boek.
Huurling en herder is veel meer.