wanneer is het nou niet goed? En hoe weet je dat dan zeker z

aka

wanneer is het nou niet goed? En hoe weet je dat dan zeker z

Bericht door aka »

ik ken iemand die van de geboorte af mensen hun toekomst kan zien. Ook hun verleden, ze kan dan met tijdstip zeggen wat je overkomen is.
Is zoiemand dan occult?
Ik heb in het verleden al gemerkt dat ik een geestesstrijd kreeg met mensen die (zo bleek dan) met foute dingen bezig waren.
Bij haar heb ik dat niet, ondanks ik de hele tijd bid als ze mij dingen verteld. Ook als ik over Jezus praat is ze niet terugdeinzend. Ze neemt zowat vanalles uit elk geloof. Ze gelooft ook in andere levens, maar ja, als je die al ziet vanaf je geboorte!?
Wat ik me trouwens ook afvraag, waar zegt God écht excpleciet dat er geen verschillende levens zijn?
Als ik dingen van haar te horen krijg, die zijn vaak ZO raak!
Misschien is het wel waar, maar zien zij het in een verkeerde context? Interpreteren ze het fout? Ik weet het niet...
Christina

Bericht door Christina »

Oorspronkelijk gepost door aka
ik ken iemand die van de geboorte af mensen hun toekomst kan zien. Ook hun verleden, ze kan dan met tijdstip zeggen wat je overkomen is.
Is zoiemand dan occult?
Ik heb in het verleden al gemerkt dat ik een geestesstrijd kreeg met mensen die (zo bleek dan) met foute dingen bezig waren.
Bij haar heb ik dat niet, ondanks ik de hele tijd bid als ze mij dingen verteld. Ook als ik over Jezus praat is ze niet terugdeinzend. Ze neemt zowat vanalles uit elk geloof. Ze gelooft ook in andere levens, maar ja, als je die al ziet vanaf je geboorte!?

2 Kor. 11:14 En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.
15 Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid;

Wat ik me trouwens ook afvraag, waar zegt God écht excpleciet dat er geen verschillende levens zijn?

Hebreen 9:27 En gelijk het den mensen gezet is, EENMAAL te sterven, en daarna het oordeel...

Als ik dingen van haar te horen krijg, die zijn vaak ZO raak!

Net als dit dienstmeisje ook de waarheid sprak?

Hand 20:16 En het geschiedde, als wij tot het gebed heengingen, dat een zekere dienstmaagd, hebbende een waarzeggenden geest, ons ontmoette, welke haar heren groot gewin toebracht met waarzeggen.
17 Dezelve volgde Paulus en ons achterna, en riep, zeggende: Deze mensen zijn dienstknechten Gods des Allerhoogsten, die ons den weg der zaligheid verkondigen.
18 En dit deed zij vele dagen lang. Maar Paulus, daarover ontevreden zijnde, keerde zich om, en zeide tot den geest: Ik gebied u in den Naam van Jezus Christus, dat gij van haar uitgaat. En hij ging uit ter zelfder ure.

Dathenum

Bericht door Dathenum »

Aka,
Ik begrijp dat de situatie niet makkelijk voor je is. Maar er zijn slechts 2 mogelijke bronnen van deze "gave":

* God
* Satan

Ik begrijp uit je bericht dat je vriendin niet vanuit een geloof leeft dat gegrond is in Jezus Christus. Van God kan het dus niet zijn, er blijft dus 1 mogelijkheid over...

Ik wens je God's wijsheid toe, zodat je mag weten hoe je hiermee om moet gaan!
Carlijn

Bericht door Carlijn »

Ik ben het met Dathenum eens. De meeste mensen gaan ervan uit dat zulk soort gaves van God komen en er wordt niet bij nagedacht dat het ook van de satan kan komen.
aka

Bericht door aka »

maar waarom heeft zoiemand dat dan van geboorte?
en hoe heeft zo iemand dan een eerlijke kans?
En hoe doet ze je ermee kwaad?
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door aka
maar waarom heeft zoiemand dat dan van geboorte?
en hoe heeft zo iemand dan een eerlijke kans?
En hoe doet ze je ermee kwaad?
Beste Aka, ondanks dat ze van haar geboorte af in de macht van satan is is er ook voor haar een eerlijke kans, zie maar het tekst gedeelte van Christina, maar dan ook alleen maar in de naam van Jezus Christus
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Aka,
Het kan zijn dat ze deze occulte besmetting opgelopen heeft via haar ouders, of via haar omgeving. Zoiemand heeft zeker een eerlijke kans, want in de naam van Jezus Christus is bevrijding, ook van demonische banden. Iedereen die in ongeloof leeft heeft bevrijding nodig van zonden.

Waarschijnlijk heeft ze niet de bedoeling er kwaad mee te doen. Maar dat wil niet zeggen dat als andere mensen zich er voor open stellen zij beinvloed kunnen worden. En het is zeker gevaarlijk. Contact met de Satan is altijd gevaarlijk.
aka

Bericht door aka »

Wat ik bedoel met eerlijke kans...
Als je al van kleins af 'andere levens' ziet, en gaves hebt , en al die astrologische dingen kloppen enzo;
waarom zou je dan naar het geloof zoeken?
waarom zou je het dan geloven? (je ziét zelfs anders)

nog een vraagje; is een geest altijd slecht? en waarom dreef jezus hem niet uit? Liet die 'm dagen doen? En waarom zou een slechte geest zoiets goeds roepen?
aka

Bericht door aka »

Het huidige Christelijke geloof ondersteunt reincarnatie niet meer. Deze beschouwing werd rond 500 na Christus uit de bijbel verwijderd, de huidige bijbel is gebaseerd op de interpretaties van de apostel Paulus.

dat heb ik ook ooit gelezen, weet iemadn daar iets meer over?
jacob

Bericht door jacob »

dit zou een nieuwe topic moeten worden.

Dit lijkt me uitgesloten. Het zou ten eerste in tegenspraak zijn met was de Heere Jezus op aarde heeft verteld. Verder zijn uiteraard ook nog veel meer plaatsen in de bijbel waar over het eeuwige leven buiten de aarde word gesproken. Reincarnatie komt alleen voor in het geloof van andere godsdiensten.
jacob

Bericht door jacob »

nog een vraagje; is een geest altijd slecht? en waarom dreef jezus hem niet uit? Liet die 'm dagen doen? En waarom zou een slechte geest zoiets goeds roepen?
De duivel staat net zo goed als mensen onder de God. Ook de duivel kan niet meer doen dat God toe laat.
Je kunt je dus afvragen wat de duivel hiermee wilde berijken. Of dat hij het moest zeggen van de God.
Als je kijkt naar Legio in Lukas 8 dan weet je ook dat hij zei dat Jezus Gods zoon was. Toch was het de duivel die hem dit liet zeggen. En de uitkomst van deze geschiedenis is duidelijk. De Heere gebood ze uit hem te gaan en in een kudde zwijnen te varen.

Zoals al eerder opgemerkt. Is het niet van God dan is het van de duivel. Geen andere mogelijkheid is mogelijk.

[Wat ik bedoel met eerlijke kans...

Niemand heeft een kans. Geloven is geen kansberekening. Het is God die in ons werkt. Dus wij hebben te rekenen met de genade. Dat geld voor alle mensen. Ook de mensen die met een boze geest bezet zijn.

[Aangepast op 16/7/03 door jacob]
Tijn

Bericht door Tijn »

Ben het in principe met Dathenum eens. Maar ik kan me wel veel voorstellen bij de vragen van aka. Krijgt zo iemand wel een eerlijke kans bij een 'aangeboren eigenschap'? Ik vraag het me af. Ik vind het heel moeilijk. Ik ken ook wel mensen die zo iets hebben of een andere eigenschap vanaf hun geboorte en ik vraag me af of die kans die hebben volgens enkelen hier, er wel is.
aka

Bericht door aka »

Hebreen 9:27 En gelijk het den mensen gezet is, EENMAAL te sterven, en daarna het oordeel...

De mens gezet eenmaal te sterven,ok,maar wát is sterven
Christina

Bericht door Christina »

Aka, sterven is iets dat een keer gebeurt, niemand uitgezonderd, als het lichaam niet meer geschikt is om in te wonen en tot ontbinding overgaat. Letterlijk "doodgaan" dus. Nu is het wel zo dat het begrip sterven ook weleens symbolisch gebruikt wordt in de Bijbel, maar dat is geen eenmalige gebeurtenis en ook niet verbonden aan oordeel daarna. Ik denk dat je er heel goed rekening mee moet houden dat elk mens zelfs van elk ijdel woord rekenschap af zal moeten leggen voor zijn Maker nadat hj gestorven is.

Het is voor ons als westerling een soort troost om aan re-incarnatie te denken, maar in het hindoeisme, waar het uitgedacht is, is het een straf, en de zaligheid voor een hindoe bestaat daarin dat hij niet weer een leven hoeft mee te maken, maar op kan gaan in het niets. Daartegenover staat de geweldige boodschap die van God is, over een opstanding uit de dood en eeuwig leven.
aka

Bericht door aka »

begrijp me niet verkeerd, ik wil niet de indruk wekken dat ik om reincarnatie sta te roepen hoor!
Ik wil alleen niet engdenkend zijn, en zeker alles toetsen.
Of de bijbel wel klopt, daar is ook veel kritiek op. Alleen al het feit dat er door de eeuwen zo mee geknoeid is.
Ik wil mijn vriendin ook niet op ongegronde redenen afwijzen.
Op zoek zijnnaar de waarheid is niet simpel
Plaats reactie