Wist je dat...

-DIA-

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Zijn zaken als:
Toenemend voorvallen van aanslagen
Opkomst en wreedheid van de Islam
Het gaan verbieden van religieuze uitingen in het openbaar

Klimaatsverandering,
het in de hand willen hebben en bepalen van je eigen dood,
abortus, geruchten van oorlogen
,
enz. enz.,
geen onderwerpen voor "verontrustende berichten"?
De genoemde zaken zouden met een veelvoud zijn uit te breiden.

Of zien we erin (als we ons niet vergissen)
wat de dichter in psalm 98 zingt:

Hij komt, Hij komt, om d' aard' te richten,
De wereld in gerechtigheid;
Al 't volk, daar 't wreed geweld moet zwichten,
Wordt in rechtmatigheid geleid.

Ik denk toch aan het laatste.
De Kerk zal door een verdrukking gaan.
Veel mensen zullen 'geërgerd' worden en zich leraars opgaderen die minder 'hard' spreken
Degenen die onverkort willen vasthouden aan wat ons in Gods Woord is overgeleverd van
de vaderen zullen het steeds moeilijker krijgen.

Ik kan er niets aan doen, maar ik kan het niet anders zien dan dat we hier de zware oordelen
Gods op moeten verwachten. Zijn ze niet al zwaar? En gaan we toch door?
Juist die verharding moet ons aangrijpen, dat is ook een teken van de tijd.
De hardheid tegenover het kleine overblijfsel, de bespotting door de wereld en de godsdienst,
we zien het allemaal vervuld (als we er ogen en hart voor hebben).
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
huisman

Bericht door huisman »

Prachtige SGP advertentie achterop de RD puntkomma bijlage van vandaag. :super

Mijn stem hebben ze :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:

De dichter wordt zo vaak selectief geciteerd. Psalm 98 zingt: "Dat de rivieren met de handen klappen, dat tegelijk de gebergten vreugde bedrijven, Voor het aangezicht des HEEREN, want Hij komt, om de aarde te richten; Hij zal de wereld richten in gerechtigheid, en de volken in alle rechtmatigheid". Het is een lied van vreugde!
~~Soli Deo Gloria~~
DDD

Bericht door DDD »

Het is me ook een raadsel waarom sommige organisten dat lijken te betreuren. Om onduidelijke redenen wordt er teruggeregistreerd, terwijl er beter nog een register bij zou kunnen bij het slot van de psalm.
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Gelukkig maar dat ook de vrouwen meetellen. Verder is het een goede ondersteuning van het RD, zo´n grote pagina.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Gelukkig maar dat ook de vrouwen meetellen. Verder is het een goede ondersteuning van het RD, zo´n grote pagina.
SGP is met de CU de enige partij die substantieel bij wil plussen op defensie.

Veel van mijn collega's zullen dan ook op één van deze twee partijen stemmen. Er zal geen militair meer stemmen op de VVD/PvdA sinds ze vorige week de motie Knops/van Dijk hebben verworpen (reparatie AOW gat )

http://afmp.nl/pvda-en-vvd-verwerpen-motie-aow-gat
Vandaag (8 december) werd in de Tweede Kamer gestemd over de motie Knops (CDA) / van Dijk (SP) waardoor het AOW-gat nu eindelijk naar behoren kon worden opgelost. Helaas is die motie met een krappe meerderheid verworpen. De gehele coalitie, VVD en PvdA, stemde tegen de motie (75 zetels), 72 leden van de oppositie stemden voor, 3 leden van de oppositie waren helaas afwezig.
Dit is bij ons militairen volkomen verkeerd gevallen en zal het stemgedrag van zo'n 60.000 defensiemedewerkers sterk beïnvloeden.
Daarom is deze SGP advertentie ook electoraal een slimme zet.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Het is me ook een raadsel waarom sommige organisten dat lijken te betreuren. Om onduidelijke redenen wordt er teruggeregistreerd, terwijl er beter nog een register bij zou kunnen bij het slot van de psalm.
Tja, dat heb ik me ook talloze malen afgevraagd.
Net als Psalm 42: 7 of 43: 5. Als je daar heel zachtjes gaat spelen omdat het woord "treuren" in de eerste regel voorkomt, heb je de inhoud van dat vers niet begrepen. Maar ik zou ze niet graag de kost geven die dat doen.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD

Bericht door DDD »

Ik denk dat het toch is dat men gewoon zo´n bijbeltekst niet kan begrijpen. Men heeft geen idee wat er bedoeld wordt.

Of men begrijpt het wel, maar geeft de psalm in de huidige liturgische context een andere betekenis. Dat komt vaker voor in de zwaardere kerken. Zo worden het een soort gezangen in psalmvorm.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

huisman schreef:SGP is met de CU de enige partij die substantieel bij wil plussen op defensie.

Veel van mijn collega's zullen dan ook op één van deze twee partijen stemmen. Er zal geen militair meer stemmen op de VVD/PvdA sinds ze vorige week de motie Knops/van Dijk hebben verworpen (reparatie AOW gat )

Vandaag (8 december) werd in de Tweede Kamer gestemd over de motie Knops (CDA) / van Dijk (SP) waardoor het AOW-gat nu eindelijk naar behoren kon worden opgelost. Helaas is die motie met een krappe meerderheid verworpen. De gehele coalitie, VVD en PvdA, stemde tegen de motie (75 zetels), 72 leden van de oppositie stemden voor, 3 leden van de oppositie waren helaas afwezig.
Dit is bij ons militairen volkomen verkeerd gevallen en zal het stemgedrag van zo'n 60.000 defensiemedewerkers sterk beïnvloeden.
Het eerste argument (extra geld naar defensie) vind ik steekhoudend. Dat tweede argument (AOW-gat) vind ik ronduit slecht. Bij de stemkeuze kijk ik dan blijkbaar alleen maar welke partij goed is voor mijn eigen portemonnee? Dat is egoïstisch.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:

De dichter wordt zo vaak selectief geciteerd. Psalm 98 zingt: "Dat de rivieren met de handen klappen, dat tegelijk de gebergten vreugde bedrijven, Voor het aangezicht des HEEREN, want Hij komt, om de aarde te richten; Hij zal de wereld richten in gerechtigheid, en de volken in alle rechtmatigheid". Het is een lied van vreugde!
Dat is ook de context waarin ik het aanhaalde.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:
huisman schreef:SGP is met de CU de enige partij die substantieel bij wil plussen op defensie.

Het eerste argument (extra geld naar defensie) vind ik steekhoudend. Dat tweede argument (AOW-gat) vind ik ronduit slecht. Bij de stemkeuze kijk ik dan blijkbaar alleen maar welke partij goed is voor mijn eigen portemonnee? Dat is egoïstisch.
Als de minister al twee keer door een rechter gemaand is om het AOW gat te dichten en dan doet ze het nog maar minimaal krijg je opstand.
Voor de reparatie vielen de militairen 2 jaar lang €800,- per maand terug dat is nu teruggebracht tot ongeveer €200,- per maand ( tussen 65 en 67 )
De verworpen motie had ook die €200,- teruggegeven en had geen geld gebruikt uit de arbeidsvoorwaardenpot.
De werkgever heeft zitten slapen bij de AOW leeftijdverhoging en de werknemer kan deze fout betalen.
Daar krijg je geen applaus voor.

Dus stemmen deze militairen in overgrote deel in maart christelijk.......mooi toch?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik heb liever dat ze zonder goede argumentatie op de SGP stemmen, dan zonder goede argumentatie op de VVD (goed lezen deze zin!).
Toch heb ik liever dat mensen niet egoïstisch zijn en iets verder kijken dan hun eigen belang bij het bepalen van hun stem.
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:Ik heb liever dat ze zonder goede argumentatie op de SGP stemmen, dan zonder goede argumentatie op de VVD (goed lezen deze zin!).
Toch heb ik liever dat mensen niet egoïstisch zijn en iets verder kijken dan hun eigen belang bij het bepalen van hun stem.
Miliairen die in hun werkzame leven gemiddeld een paar jaar hebben doorgebracht in uitzendgebieden op hun 65ste korten zodat ze in het geval van de lagere rangen zelfs twee jaar beneden bijstandsniveau zouden uitkomen.
Die militairen vind jij egoïstisch als ze op een partij stemmen die dat onrechtvaardig vind?

Gelukkig stemde de gehele coalitie voor deze motie en tegen de regering.

P.S. Ik praat niet voor mijzelf omdat in mijn situatie er geen financiële issues zijn.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

huisman schreef:Miliairen die in hun werkzame leven gemiddeld een paar jaar hebben doorgebracht in uitzendgebieden op hun 65ste korten zodat ze in het geval van de lagere rangen zelfs twee jaar beneden bijstandsniveau zouden uitkomen.
Die militairen vind jij egoïstisch als ze op een partij stemmen die dat onrechtvaardig vind?
Als dat hun enige argument is: ja, dan vind ik dat egoïstisch.
Plaats reactie