Mensen in nood moeten natuurlijk geholpen worden. Dus christenen die vervolgd worden in moslimlanden mogen hier wel naar binnen, net zoals andere mensen die echt in nood zitten. Dat lijkt mij helder, en ook niet strijdig met de hoofdlijn van deze maatregel.parsifal schreef:Zijn dit werkelijk goede plannen?eilander schreef:Ik zit net nog een bijdrage van Wilders te lezen, bij de Algemene Beschouwingen van wat jaren geleden. Een felle bijdrage tegen de islamisering van Nederland. De toon staat me niet zo aan, maar inhoudelijk ben ik daar voor een groot deel mee eens, ook met de concrete maatregelen (verbod islamscholen, stop immigratie uit moslimlanden, uitzetten criminele moslims, geen moskeeën meer erbij).
Ik heb al eerder aangehaald dat een immigratiestop uit moslimlanden ook inhoudt dat Christenen die in die landen vervolgd worden (wat niet in alle moslimlanden het geval is trouwens) niet meer welkom zijn. Volgens Wim Anker bedoelt Wilders het niet zo, maar Wilders had ook kunnen zeggen dat hij geen moslims meer wil laten binnenkomen (en uitspraken van dat kaliber heeft hij eerder gedaan).
Marokkaanse criminelen komen er natuurlijk niet in. Is dat zielig omdat Marokko ze ook niet wil hebben? Tja.... wie begon er nou?parsifal schreef:Waarheen wil je criminele moslims uitzetten als ze een Nederlands paspoort hebben? Geldt dit ook voor criminele Christenen met een dubbel paspoort bijvoorbeeld? Wat als Marokko de criminelen die een dubbel paspoort hebben (waaronder een Nederlands) naar Nederland gaat uitzetten, ondanks dat ze ook een Marokkaans paspoort hebben?
Criminele immigranten moeten (onder voorwaarden natuurlijk, niet bij het stelen van een pakje kauwgom) terug naar land van herkomst. Dat geldt dan ook voor criminele christenen met een immigratieachtergrond natuurlijk. Waarom niet?
Misschien is dat moeilijk, maar het is in elk geval een andere denkrichting.
De overheid kan natuurlijk niet op inhoud gaan controleren in moskeeën. Dan klopt de scheiding tussen kerk en staat niet meer. De maatregelen die je voorstel over financiering en werkvergunning zijn wat mij betreft uitstekend, als dat maar niet inhoudt dat er dan nog meer van dit soort vreemde gebedshuizen komen. Die horen in onze cultuur niet thuis, en bovendien wordt er een valse godsdienst gepropageerd.parsifal schreef:Geen moskeeen erbij? Is het niet juist beter om wat controle en inzicht te hebben over wie en wat geleerd wordt in moskeeen. In Indonesie zie je op het moment vrij veel radicalisering, maar nog steeds is er veel invloed van NU (de groepering van oud-president Gus-Dur), die een groot punt van godsdienstvrijheid maken. (Gus Dur, die een moslimtheoloog was, gaf meer rechten aan Indonesiers van Chinese afkomst, onder wie veel Christenen zijn, en wilde verhoudingen met Israel normaliseren). Het lijkt me niet verkeerd om in plaats van "geen moskeeen erbij" meer iets in de richting te zoeken van geen buitenlandse financiering, strenger beleid wat betreft werkvergunning voor imams etc.