[quote]Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik vind dat wet en evangelie beide gepreekt moet worden in de kerk. Als het alleen maar evangelie is, dan wordt het werk van Christus te niet gedaan. Maar ik vind wel, dat het evangelie de wet moet overheersen. Zeg maar 40% wet en 60% evangelie.
[quote]
Ik ben het aardig met je eens:!
Tuurlijk moet de wet gepreekt worden.. maar dat neemt niet weg de de hoofdzaak de bekering is.. Want dat is de opdracht die in heel de bijbel terug komt!
De nadruk op de doodstoestand van de mens
De hoofdzaak is! "bekeert u, en gelooft het Evangelie." Om het allerbelangrijkste, dat Gods eer weer hersteld wordt!Oorspronkelijk gepost door hijwel
Ik ben het aardig met je eens:
Tuurlijk moet de wet gepreekt worden.. maar dat neemt niet weg de de hoofdzaak de bekering is.. Want dat is de opdracht die in heel de bijbel terug komt!
Liever Turks dan Paaps
je heb helemaal gelijk:+Oorspronkelijk gepost door MatthijsOorspronkelijk gepost door hijwel
De hoofdzaak is! "bekeert u, en gelooft het Evangelie." Om het allerbelangrijkste, dat Gods eer weer hersteld wordt!
Ik ben het aardig met je eens: