Kern van het evangelie
Kern van het evangelie
"Kern van het Evangelie is dat zíj binnengaan die weten dat zij naar recht eeuwig buiten hadden moeten blijven."
Citaat van Ds. John Marshall op de Leicester-conferentie.
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=55167
Vind jij dit ook de kern van het evangelie?
DE KERN van het evangelie is Jezus zelf!Oorspronkelijk gepost door Mirror
"Kern van het Evangelie is dat zíj binnengaan die weten dat zij naar recht eeuwig buiten hadden moeten blijven."
Een 'breekje' van Breekijzertje
Hieronder een iets groter citaat:
Marshall riep de aanwezige predikanten
op getrouw te zijn in de strijd voor
Christus in de tijd en op de plaats waar God hen stelt. We mogen het volste
vertrouwen hebben, zowel in de boodschap en in de middelen, die niet de mens, maar de eer van God centraal stellen. Goliath wenste niet met een hond te worden vergeleken. De Kananese vrouw accepteerde die vergelijking wel. Kern van het Evangelie is dat zíj binnengaan die weten dat zij naar recht eeuwig buiten hadden moeten blijven.
Hiermee ben ik het eens.
[Aangepast op 4/4/03 door Gerrie]
Marshall riep de aanwezige predikanten
op getrouw te zijn in de strijd voor
Christus in de tijd en op de plaats waar God hen stelt. We mogen het volste
vertrouwen hebben, zowel in de boodschap en in de middelen, die niet de mens, maar de eer van God centraal stellen. Goliath wenste niet met een hond te worden vergeleken. De Kananese vrouw accepteerde die vergelijking wel. Kern van het Evangelie is dat zíj binnengaan die weten dat zij naar recht eeuwig buiten hadden moeten blijven.
Hiermee ben ik het eens.
[Aangepast op 4/4/03 door Gerrie]
Daarom reageer ik er ook niet op... Het blijft een samenvatting, een interpretatie.Oorspronkelijk gepost door MirrorDaarom staat de link er ook bij...Oorspronkelijk gepost door Lecram
Zo maar een citaat uit een samenvatting van een lezing van een bepaald onderwerp. Zonder de context te kennen is het onmogelijk hierop te reageren.
[/quote]DE KERN van het evangelie is Jezus zelf!
Een 'breekje' van Breekijzertje [/quote]
Daar ben ik het van harte mee eens. Ik denk Paulus ook. Lees maar 1 Cor. 15
Het evangelie dat zalig maakt is:
dat Christus gestorven is voor onze zonden, en dat Hij is begraven, en dat Hij is opgewekt de derde dag.
Daarna komt hij bij een toepassing die lijkt op bovenstaand citaat: Want ik ben de minste van de apostelen, die niet waardig ben een apostel genaamd te worden.
Een definitie van het evangelie waarin de Naam van de Heere Jezus Christus niet in voorkomt is per definitie geen evangelie.
Een 'breekje' van Breekijzertje [/quote]
Daar ben ik het van harte mee eens. Ik denk Paulus ook. Lees maar 1 Cor. 15
Het evangelie dat zalig maakt is:
dat Christus gestorven is voor onze zonden, en dat Hij is begraven, en dat Hij is opgewekt de derde dag.
Daarna komt hij bij een toepassing die lijkt op bovenstaand citaat: Want ik ben de minste van de apostelen, die niet waardig ben een apostel genaamd te worden.
Een definitie van het evangelie waarin de Naam van de Heere Jezus Christus niet in voorkomt is per definitie geen evangelie.
"Kern van het Evangelie is Christus."
tegenover
Waarom tegenover? Als mensen dit zien als tegenstelling, denk ik dat zij de kern van het Evangelie ook niet kennen.
(Let wel, ik zeg niet dat jullie dit als een tegenstelling zien.)
Ik geloof dat het een niet zonder de Ander kan. Maar wie zegt dat de kern van het Evangelie Christus is, blijft daarin nog bijzonder vaag. Dan vind ik de uitspraak van ds. Marshall concreter.
tegenover
Waarom tegenover? Als mensen dit zien als tegenstelling, denk ik dat zij de kern van het Evangelie ook niet kennen.
Ik geloof dat het een niet zonder de Ander kan. Maar wie zegt dat de kern van het Evangelie Christus is, blijft daarin nog bijzonder vaag. Dan vind ik de uitspraak van ds. Marshall concreter.
- ndonselaar
- Contacteer:
Aangeven dat een uitspraak als zou Christus niet de kern van het Evangelie zijn, plaatst bij mij veel vraagtekens. Hij is immers dé kern van het Evangelie. Zonder Hem kan er niemand zalig worden, want de zaligheid is in geen ander! Ik denk dat Pied zich verschrijft want hij geeft aan dat het één niet zonder het ander kan. Formuleer het dan wel zo dat het laatste een uitwerking van het eerste is. Het eerste is hét dogma van Gods Woord en het andere is de uitwerking in het geloofsleven van de mens.Oorspronkelijk gepost door Pied
"Kern van het Evangelie is Christus."
tegenover
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- ndonselaar
- Contacteer: