Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
- Dodo
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Vandaag oppasdag, als ik in de file kom ben ik vrij laat thuis. Dus gisteravond vast een koude pastasalade voorbereid. Met tonijn uit blik, omdat oudste niet komt eten. Hij houdt niet van vis. Die koude pastasalades zijn een uitkomst met dit weer.
Picknicken op het strand. Daar heb ik ook echt zin in.
In tropische landen eten ze wel 2 x warm.samanthi schreef:Broodje gezond, veel te warm om warm te eten

Dan ga je lekker zweten.
Ik kook elke avond maar wel, ik zet de grote ventilator naast me tijdens het koken.
Vanavond ga ik aardappeltjes bakken, groene frisse sla erbij en snel klaar vlees of vis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik persoonlijk eet ook liever geen warm met dit weer maar er zijn huisgenoten die het wel blijven waarderen, al vallen de mussen van het dak
Vandaag ook maar een pastasalade in elkaar flansen
Gisteren gewoon snijbonen, aardappels en een gehaktballetje ( met de ventilator op m'n gezicht gericht)

Vandaag ook maar een pastasalade in elkaar flansen

Gisteren gewoon snijbonen, aardappels en een gehaktballetje ( met de ventilator op m'n gezicht gericht)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Die koude pasta kan mij niet bekoren.Orchidee schreef:Ik persoonlijk eet ook liever geen warm met dit weer maar er zijn huisgenoten die het wel blijven waarderen, al vallen de mussen van het dak![]()
Vandaag ook maar een pastasalade in elkaar flansen![]()

Oh ja inmiddels heb ik liever koude dan warme pasta.
Nou ik schaar me onder die mensen in tropische landen wat warme hap betreft.
Ontbeten met rijst met vissaus. Vanmiddag een pannekoek met ingebakken kaas.
Voor vanavond ben ik er nog niet uit, nog geen honger. Ben er nog niet uitgeweest voor de boodschappen maar het word nu al koeler buiten.
Ontbeten met rijst met vissaus. Vanmiddag een pannekoek met ingebakken kaas.
Voor vanavond ben ik er nog niet uit, nog geen honger. Ben er nog niet uitgeweest voor de boodschappen maar het word nu al koeler buiten.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Buiten koude pastasalade; wat eten jullie met dit warme weer

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wat ik s'winters ook zou eten, alleen soms met een zomerse twist.Orchidee schreef:Buiten koude pastasalade; wat eten jullie met dit warme weer
Zuurkool, maar dan met ananas, bietjes, maar dan met komkommersalade erbij.
Ik zou rustig een kom snert of bruinebonensoep lusten, maar aangezien ik de enige ben, wacht ik nog maar een paar maanden om het te koken.

Echte groenteseizoenen zijn er nog nauwelijks, het zal mij niet verbazen als de boerenkool en spruitjes binnenkort al in de winkel liggen.
Ik zag bij AH een nieuwe soort boerenkool, die kun je roerbakken.
Dat lusten ze hier allemaal niet 

Ik heb kipfilet gebraden, wat ui gebakken. Dat zit nu in de slowcooker met verse abrikozen en groene paprika. Straks kook ik nog rijst. Dit is een maaltijd op verzoek (apricot-chicken)
Ik kook verse pasta die gevuld is met ricotta. Erbij krokant gebakken rauwe ham (die dan uiteraard niet meer rauw is), gebakken kastanjechampignons, rode ui en zongedroogde tomaat. Kwak pesto er doorheen, veel parmezaanse kaas er overheen en een salade van komkommer, cherrytomaatjes uit eigen tuin en lente-ui erbij.
courgette soep, courgette's uit eigen tuin, het was heerlijk!
Ik vind corgettes tamelijk smakeloos.
tja ik woon nu eenmaal in NederlandMara schreef:In tropische landen eten ze wel 2 x warm.samanthi schreef:Broodje gezond, veel te warm om warm te etenen pittig!
Dan ga je lekker zweten.
Ik kook elke avond maar wel, ik zet de grote ventilator naast me tijdens het koken.
Vanavond ga ik aardappeltjes bakken, groene frisse sla erbij en snel klaar vlees of vis.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?