Lijkt mij niet. Afgeloste hypotheek betekent geen eigenwoningforfait meer, dus het scheelt je een hoopje belasting (0,6% van de eigenwoningwaarde, als ik mij niet vergis) in box 1. Bovendien betaal je minder in box 3, omdat je minder spaargeld hebt (er vanuit gaande dat je boven de 21000 belastingvrij zit), dus daar zit nog een verschilletje van 1,2%. Waarom zou je dan niet aflossen?Mara schreef:Nee. Als je een adviseur in de arm neemt, zeggen ze: ga beleggen.huisman schreef:Nieuwe rentevastperiode hypotheek. 15 jaar vasr voor 2,1%. Zo'n lage rentestand is goed voor de portemonnee![]()
Alleen ons spaargeld brengt met rentebonus 1% op.....iemand nog tips om wat meer rendement te krijgen?
Wij geven het nu maar uit.
Als je aan het einde van je werkzame leven bent is het vaak voordeliger om een kleine hypotheekschuld over te houden, aflossingsvrij dus. Zo is ons verteld.Zita schreef:Hypotheek aflossen. Scheelt je 1,1 procentpunt.
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Een jurk en zwarte, suede laarsjes met een enorm hoge hak. Helemaal blij mee!
Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Kan je daar op lopen? Het lijkt mij een hele kunst. Geef mij maar een platte schoen.merel schreef:Een jurk en zwarte, suede laarsjes met een enorm hoge hak. Helemaal blij mee!
Hoge hakken zijn heel slecht voor je gezondheid!
http://www.welingelichtekringen.nl/gezo ... dheid.html
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Met 1% mag je heel tevreden zijn. De meeste spaarders halen dat lang niet.huisman schreef:Nieuwe rentevastperiode hypotheek. 15 jaar vasr voor 2,1%. Zo'n lage rentestand is goed voor de portemonnee![]()
Alleen ons spaargeld brengt met rentebonus 1% op.....iemand nog tips om wat meer rendement te krijgen?
Op de kapitaalmarkt is zelfs de 10-jaars rente negatief nu. Dus je krijgt ruim een procent meer dan professionele partijen!
Ik meen me te herinneren dat we in de jaren '80 zo'n 8 of 9 % rente kregen op onze spaarrekeningen. Dat maakte sparen zeker aantrekkelijk. Daarbij vergeleken is de rente nu zo goed als niets.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Op zich valt het allemaal wel mee met de rente. Als de rente 4% is is de inflatie meestal 3%. De belasting is 1,2%. Dan verlies je 0,2%.
Nu is de rente ½-1%. Inflatie 0 officieel, maar volgens mij allang zwaar negatief.
Nu is de rente ½-1%. Inflatie 0 officieel, maar volgens mij allang zwaar negatief.
Precies, voor gewone burgers is deze periode van prijsdalingen ( denk aan brandstof,energie,voeding) en lage rentestanden voornamelijk positief. De meesten van ons hebben toch niet zoveel spaargeld dat de rentestand daar erg belangrijk is.refo schreef:Op zich valt het allemaal wel mee met de rente. Als de rente 4% is is de inflatie meestal 3%. De belasting is 1,2%. Dan verlies je 0,2%.
In de periode van hoge economische groei met een flinke inflatie had ik als 1verdiener met 6 kinderen het lastiger dan nu.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik heb ze ook, wel ff inspuiten tegen de weersinvloeden.merel schreef:Een jurk en zwarte, suede laarsjes met een enorm hoge hak. Helemaal blij mee!

Ik heb 1 paar platte schoenen, sneakers, om mee te rennen.windorgel schreef:Kan je daar op lopen? Het lijkt mij een hele kunst. Geef mij maar een platte schoen.

Ik loop er sinds mijn 18e op en heb nergens last van. Ik varieer wel in hakhoogte.Orchidee schreef:Hoge hakken zijn heel slecht voor je gezondheid!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is niet voor iedereen weggelegd
Ik moet al van jongs af aan goede maatschoenen.

Ik moet al van jongs af aan goede maatschoenen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Mijn nieuwste aanwinst: het prachtige koralenboek van Willem Hendrik Zwart! Weer lekker wat te spelen op het orgel.
Prachtige schoenen, Gabor. 1 euro bij de kringloop. Nauwelijks gedragen.
Ik kreeg ooit 10½ bij Mees en Hope. Vrij opneembaar.-DIA- schreef:Ik meen me te herinneren dat we in de jaren '80 zo'n 8 of 9 % rente kregen op onze spaarrekeningen. Dat maakte sparen zeker aantrekkelijk. Daarbij vergeleken is de rente nu zo goed als niets.
- Dodo
Maar de hypotheekrente was toen navenant.refo schreef:Ik kreeg ooit 10½ bij Mees en Hope. Vrij opneembaar.-DIA- schreef:Ik meen me te herinneren dat we in de jaren '80 zo'n 8 of 9 % rente kregen op onze spaarrekeningen. Dat maakte sparen zeker aantrekkelijk. Daarbij vergeleken is de rente nu zo goed als niets.
- JolandaOudshoorn
Toen ik zo'n enorme last had van mijn bekken en onderrug moest ik juist hakken gaan dragen. En sinds ik regelmatig op hoge hakken loop is de pijn een stuk minder.Orchidee schreef:Hoge hakken zijn heel slecht voor je gezondheid!
Ik weet, mijn Verlosser leeft