Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
Moet zeggen dat het er toch wel gezellig uitziet. Groepen jongeren die de stad doorstruinen op zoek naar iets.
Onze jongeren gaan ook niet mer Brakel of Comrie in een hoekje zitten, verwacht dat ook niet van anderen.
Het alternatief is dat ze op hun kamer zitten. Nu zitten ze tenminste buiten en zien nog wat van de wereld.
In Gouda zitten er rond het station bepaald veel pokemonnen. Daar is het druk, met name in het park.
Onze jongeren gaan ook niet mer Brakel of Comrie in een hoekje zitten, verwacht dat ook niet van anderen.
Het alternatief is dat ze op hun kamer zitten. Nu zitten ze tenminste buiten en zien nog wat van de wereld.
In Gouda zitten er rond het station bepaald veel pokemonnen. Daar is het druk, met name in het park.
- Dodo
Als je te maken hebt met adhd of ass, WEET je toch dat je daarmee geboren wordt? Het heeft niets te maken met welke rage of religie of wat dan ook.
Als ik in mijn schoonfamilie kijk, zit adhd al generaties lang in de familie. Alleen kreeg het toen geen naam.
Het vervelendste van pokemon en andere rages is dat ze er zo in opgaan. Terwijl het maar een voorbijgaand iets is (zoals alle rages). Jammer van de tijd en energie.
Als ik in mijn schoonfamilie kijk, zit adhd al generaties lang in de familie. Alleen kreeg het toen geen naam.
Het vervelendste van pokemon en andere rages is dat ze er zo in opgaan. Terwijl het maar een voorbijgaand iets is (zoals alle rages). Jammer van de tijd en energie.
- Dodo
Hier schijnen ze ook rond de kerken te zitten (landmarks). Wie weet waar het nog toe leidt.refo schreef:Moet zeggen dat het er toch wel gezellig uitziet. Groepen jongeren die de stad doorstruinen op zoek naar iets.
In Trouw las ik:
Saudi-Arabië heeft een oplossing gevonden voor de overlast die veroorzaakt wordt door Pokémon-gospelers. Het vangen van een Charizard of Pikachu is er namelijk verboden.
De Pokémonfiguurtjes zouden polytheïsme propageren en het aanbidden van logo's, alsook verboden afbeeldingen promoten. En dat is volgens de in Saudi-Arabië geldende sharia streng verboden.
Pokémon is niet het enige spel dat verboden is door de religieuze top in Saudi-Arabië. In januari van dit jaar deed de grootmoefti, een van de belangrijkste leiders in de islamitische wereld, het schaken in de ban. Ondanks de lange traditie van het spel in de regio noemde hij het 'het werk van Satan'.
In zijn boodschap beriep de grootmoefti zich ook op het gokargument. "Het maakt de rijke man arm en de arme rijk. Het zorgt voor vijandschap en verspilt tijd", aldus de grootmoefti.
Aldus.
Nu zie ik niet echt het gokelement in het schaakspel.
Saudi-Arabië heeft een oplossing gevonden voor de overlast die veroorzaakt wordt door Pokémon-gospelers. Het vangen van een Charizard of Pikachu is er namelijk verboden.
De Pokémonfiguurtjes zouden polytheïsme propageren en het aanbidden van logo's, alsook verboden afbeeldingen promoten. En dat is volgens de in Saudi-Arabië geldende sharia streng verboden.
Pokémon is niet het enige spel dat verboden is door de religieuze top in Saudi-Arabië. In januari van dit jaar deed de grootmoefti, een van de belangrijkste leiders in de islamitische wereld, het schaken in de ban. Ondanks de lange traditie van het spel in de regio noemde hij het 'het werk van Satan'.
In zijn boodschap beriep de grootmoefti zich ook op het gokargument. "Het maakt de rijke man arm en de arme rijk. Het zorgt voor vijandschap en verspilt tijd", aldus de grootmoefti.
Aldus.
Nu zie ik niet echt het gokelement in het schaakspel.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
is goed. Ik lees ook vaak ergens overheen tja adhdMartijn schreef:Die had ik niet gezien... Dan moet ik een gedeelte van mijn woorden aan je terugnemen!!samanthi schreef:Als je mijn volgende reactie gelezen had, had je mijn bedoeling begrepen.Martijn schreef:Lekker christelijke reactie zeg...samanthi schreef:
TJa al zal de oorzaak niet in de media verschijnen, toch zijn/waren er veel gedragsgestoorde kinderen, denk eens aan het ADHD/ASS/PDDNOS/ODD epidemie.
Misschien is het verstandig om je eerst eens te verdiepen in de ADHD en Autisme problematiek en wat dit voor ouders met zich meebrengt.
Hier loopt er één rond met een combi(ADHD en Autisme). Dan ben je blij dat er mensen zijn die je kunnen helpen. En ja de laatste jaren hoor je hier veel meer van, komt omdat er de laatste jaren veel meer kennis is hiervan dan pakweg 20 jaar geleden.
En weetje wat bijzonder pijnlijk is? Er is binnen de gereformeerde gezindte veel minder begrip en acceptatie voor deze kinderen dan er buiten. Mensen van buiten de kerk heb je vaak meer steun aan dan mensen vanuit de kerk...

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
jammer dat je me niet begrijpen wilt.Dodo schreef:Als je te maken hebt met adhd of ass, WEET je toch dat je daarmee geboren wordt? Het heeft niets te maken met welke rage of religie of wat dan ook.
Laatst gewijzigd door samanthi op 23 jul 2016, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Je leest niet goed. Het ging om de onderlinge contacten tussen pokemon-jagers.Johann Gottfried Walther schreef:Sociaal ontwikkelen is wel iets anders dan samen op pokemons jagen enzo.DDD schreef:Het is heel goed als je als intelligente christen naast het RD en ND en evt. Trouw nog het NRC of de Volkskrant leest. Voor je algemene ontwikkeling en het leren kennen van de cultuur.Johann Gottfried Walther schreef:Dodo schreef:In de Volkskrant van gisteren staat een aardig stuk over pokemon. Autistische jongeren die normaal het huis niet uit gaan, spelen pokemon en zijn dagen buiten, en leggen ook contact met andere pokemonjagers. Ouders weten niet wat ze zien en zijn zo blij.
Ten eerste begrijp ik niet wat een christen met de Volkskrant moet.
Ten tweede zie ik niets positiefs in pokemon onzin.
Ik vind dit dus op mijn beurt een onzinreactie.
En verder is het toch heel mooi als kinderen zich sociaal ontwikkelen?
Afgezien van de dwaasheid van pokemon.
Ik heb nog nergens een Pokemén [Pocketmonster] gezien! Volgens mijn zien ze spoken of waanbeelden!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Argumented Reality;-)
Het hier een week lang echt rustig is in het dorp?!
https://www.krimpenaandenijssel.nl/weekafsluiting

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik wilde het net aan je vragen, kom jij je eiland nog af.Orchidee schreef:Het hier een week lang echt rustig is in het dorp?!![]()

Het staat vanaf Gouda en Schiedam al aangegeven, toch stonden er nog mensen voor de brug vanmorgen, hoorde ik op R.R.
Maar beter kort en hevig leed, dan wekenlang gezanik en oponthoud.
Het was hard nodig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Idd hard nodig!
Bewust geen afspraken aan de overkant deze week en naar de kerk en Capelsebrug is goed te fietsen.
Het is echt vreemd op straat: het is vakantietijd + een belangrijke verkeersader is dicht.
Wat een rust
Bewust geen afspraken aan de overkant deze week en naar de kerk en Capelsebrug is goed te fietsen.
Het is echt vreemd op straat: het is vakantietijd + een belangrijke verkeersader is dicht.
Wat een rust

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
... Albert Heijn, Etos en Gall & Gall vanaf vandaag samen met het Belgische Delhaize één holding zijn? De nieuwe naam is Ahold Delhaize. Er is ook een nieuw logo. Niet AH-blauw, niet Delhaize-rood maar Ahold-Delhaize-groen. Het logo zal waarschijnlijk niet terug te vinden zijn in de winkels. Dat was ook niet het geval met het oude Ahold logo. Ter ere van het nieuwe bedrijf werden wij, samen met 375.000 collega's wereldwijd getrakteerd op heuse Belgische Bonbons....
Terwijl ondertussen in Utrecht Picnic is begonnen met de grote concurrentieslag... Ik ben heel benieuwd wat er over tien jaar nog van AH over is. Een deskundige beweert dat Picnic nooit een succes kan worden maar ik verwacht zelf dat (onder de huidige voorwaarden) wel de helft van de huishoudens voor deze optie zal gaan.
Ik ook wel, al zal ik dat waarschijnlijk niet meemaken. Picnic heeft momenteel een erg klein assortiment vergeleken bij Albert en Jumbo. Nu hebben AH en Jumbo, dacht ik daarom nog weinig te vrezen van Picnic.DDD schreef:Terwijl ondertussen in Utrecht Picnic is begonnen met de grote concurrentieslag... Ik ben heel benieuwd wat er over tien jaar nog van AH over is. Een deskundige beweert dat Picnic nooit een succes kan worden maar ik verwacht zelf dat (onder de huidige voorwaarden) wel de helft van de huishoudens voor deze optie zal gaan.