Het is de Heilige Geest die ieder persoonlijk overtuigt wat zonde is. Je kunt dat niet invullen voor iemand anders, je kan hooguit waarschuwen of vanuit God's Woord proberen aan te tonen waarom iets tot zonde is of wordt.eilander schreef: Met alle respect, maar dit vind ik ook een onduidelijke posting. "Bepaalde zaken" kunnen inderdaad niet meer, maar "zaken die meer zijn dan verschilletjes" kunnen toch nog wel.
Ik reageer misschien een beetje fel, maar dat komt omdat ik op dit forum en elders zie dat de zonde kan samengaan met een geloofsbelijdenis, en dat kan echt niet.
Waarom altijd maar o zo veel begrip voor andersdenkenden en buitenstaanders, maar o zo weinig eens het "zo spreekt de Heere!" gehoord? Moeten we niet eerst en vooral eraan denken dat we voor Gods aangezicht leven?
Dat is geen goedpraten, verre van dat.
Als de predikant iets zegt vanaf de kansel, zat het bij de één het oor in en weer uit gaan, anderen zich ernstig aangesproken voelen en weer een ander haalt de schouders erover op.
Eilander, welke zonde zie jij dan samengaan (op dit forum) met een geloofsbelijdenis, kun je daar een voorbeeld van geven? Anders ben ik bang dat we in vaagheden of bijzaken blijven hangen.