Het betreft een SV bijbel uit 1921 gedrukt bij de verenigde drukkerijen Roeloffzen -Hübner & van Santen en gebr. Binger te Amsterdam.
Afmetingen 25 X 19 X 6
Wie kan het mij vertellen? ik dank u.

http://webshop.waandersindebroeren.nl/? ... aling&tag=Ezen schreef:In 1964 kon je in Zwolle nergens een bijbel in de SV kopen. Dat heeft tot oprichting GBS geleid.
Weet iemand hoe dat in Zwolle nu is?
Ik neem aan dat Zwolle ook kringloopwinkels kent?Ezen schreef:In 1964 kon je in Zwolle nergens een bijbel in de SV kopen. Dat heeft tot oprichting GBS geleid.
Weet iemand hoe dat in Zwolle nu is?
Ze zijn wel verkrijgbaar. Dankzij de webshop. Die was er in '64 nog niet.DDD schreef:Winkelvoorraad: niet beschikbaar....
Maar bij De Fakkel zal ongetwijfeld een SV te koop zijn.
En mocht men om wat voor reden geen zin hebben om zaken te doen met een webshop kan men de bestelling nog altijd via de fysieke boekenwinkel laten doen.Ad Anker schreef:Ze zijn wel verkrijgbaar. Dankzij de webshop. Die was er in '64 nog niet.DDD schreef:Winkelvoorraad: niet beschikbaar....
Dat was ook de enige manier in 1964.Van Ewijk schreef:En mocht men om wat voor reden geen zin hebben om zaken te doen met een webshop kan men de bestelling nog altijd via de fysieke boekenwinkel laten doen.Ad Anker schreef:Ze zijn wel verkrijgbaar. Dankzij de webshop. Die was er in '64 nog niet.DDD schreef:Winkelvoorraad: niet beschikbaar....
Niet alleen in jouw dorp, hier ook niet. Bellen bij iemand anders ja, dan tikte er zo'n metertje naast de telefoon en wist de eigenaar precies hoeveel dubbeltjes je verbeld had.-DIA- schreef:Kan iemand zich voorstellen dat in 1964 veel mensen in het dorp waar ik opgroeide nog geen telefoon hadden?
Waarom zou ik daar een staatsgeheim van maken?Mara schreef:Hoe kom je aan deze Bijbel van Ewijk? (als je het niet wilt vertellen, prima hoor)
Het kan zijn dat je het niet wilt vertellen. Vandaar.Van Ewijk schreef:Waarom zou ik daar een staatsgeheim van maken?Mara schreef:Hoe kom je aan deze Bijbel van Ewijk? (als je het niet wilt vertellen, prima hoor)
Heel verdrietig inderdaad. Opa en oma hebben nog een Bijbel, lezen er nog weleens in, kinderen hebben er nog wel eentje, maar die blijft dicht en de kleinkinderen hebben er geen behoefte meer aan.Van Ewijk schreef:Dat heb je met, en sorry voor het taalgebruik, uitsterven van de oudere generatie en het leegruimen van woningen, het regent nu oudere bijbels in deze winkels in plaats van vroeger waar deze generatie op generatie werden door gegeven...
Om je dan wat vrolijker te stemmen, bij mij is het dan weer compleet omgekeerd!Mara schreef:Heel verdrietig inderdaad. Opa en oma hebben nog een Bijbel, lezen er nog weleens in, kinderen hebben er nog wel eentje, maar die blijft dicht en de kleinkinderen hebben er geen behoefte meer aan.