Misschien loopt 'jouw ware' op dit moment wel met ander rond.Origineel geplaatst door parsifal
:bou:
Inderdaad, we weten niet wanneer we sterven. Het kan dus geen uitstel leiden! Maar waarom vind je het een onzinnige opmerking?Eerst bekering dan sterven.
Beste Lecram,Origineel geplaatst door Lecram
Beste Bloob,
Iedere dag dat je je bekering uitstelt is een levensgrote bedreiging. Worden we niet gedrongen om HEDEN zo we Zijn stem horen, ons niet te verharden maar te laten leiden? Het is toch onvoorstelbaar dat je zo gerust door kunt leven, zonder besef van de levensgevaarlijke toestand waarin je je als onbekeerde bevindt?
Het klinkt allemaal mooi, zo van: dan kunnen we samen de schrift onderzoeken. Maar geloof me, daar zou weleens veel minder van kunnen komen dan in je vrijgezelle bestaan.
Waarom zou je je dan niet vandaag nog tot God bekeren? Omdat je het niet kunt? Of omdat je het niet wilt? Ga met beide belemmeringen tot Hem en Hij weet er raad mee.
[Veranderd op 22/4/02 door Lecram]
Beste Bloob,Origineel geplaatst door bloobBeste Lecram,Origineel geplaatst door Lecram
Beste Bloob,
Iedere dag dat je je bekering uitstelt is een levensgrote bedreiging. Worden we niet gedrongen om HEDEN zo we Zijn stem horen, ons niet te verharden maar te laten leiden? Het is toch onvoorstelbaar dat je zo gerust door kunt leven, zonder besef van de levensgevaarlijke toestand waarin je je als onbekeerde bevindt?
Het klinkt allemaal mooi, zo van: dan kunnen we samen de schrift onderzoeken. Maar geloof me, daar zou weleens veel minder van kunnen komen dan in je vrijgezelle bestaan.
Waarom zou je je dan niet vandaag nog tot God bekeren? Omdat je het niet kunt? Of omdat je het niet wilt? Ga met beide belemmeringen tot Hem en Hij weet er raad mee.
[Veranderd op 22/4/02 door Lecram]
Mij bekruipt het gevoel dat je me nog steeds niet helemaal begrijpt. Nog maals: ik heb heeeeeeeeeel duidelijk gesteld dat bekering de hoogste prioriteit moet hebben, daar moet je het meest mee bezig zijn!!!! Maar daarnaast zijn we mensen, die een ingeschapen verlangen hebben naar de ander, en ook DAT mag er zijn. Ik vraag me af hoe jij je het e.e.a voorstelt, als je jouw gedachte consequent wilt handhaven. Dan kan ik ook stoppen met mijn werk, ik moet tenslotte eerst bekeerd worden. Wat dan? Wie zorgt er dan voor mijn brood? en voorbereiden vooor mijn wekr moet dan zeker maar zo kort mogelijk, want ik moet tenslotte eerst bekeerd worden.
Zeg, als ik het nog verder door mag trekken: waarom zit je hier dan nog op het forum?????
Beste Bloob,Origineel geplaatst door bloob
Beste Lecram,
Nu ben ik toch echt bang dat ik je niet meer volg. Bovendien ben je in je laatste posts behoorlijk kwetsend bezig en ik zal je uitleggen waarom:
a/ Jij stelt dat ik geen gehoor wil geven aan de oproep, terwijl ik toch echt aangeef wat het belangrijkste is in het leven. Dus ik vraag mij af waarop je zo'n behoorlijk kwetsende uitspraak grondt. Dus leg dat maar eens ff uit als je wilt
b/De ongenegenheid om aan de oproep gehoor te geven: Ja, die is er. Maar wat weet jij van de strijd af die iemand voert om die ongenegenheid de kop in te drukken? Weet jij hoe het bij iemand anders van binnen voelt als je je eigen goddeloze natuur maar niet de baas kan? Daarom komt zó'n opmerking dubbel hart aan.
Ik heb alleen, enkel, maar geprobeerd om je uit te leggen dat een mens naastr een geestelijk levne ook nog een aards leven heeft waar hij ook doorheen moet. Ik vraag me dus heel sterk af hoe jij aan je conclusie denkt te komen....
Origineel geplaatst door annoniem
Excuses dat ik me ermee bemoei
Lecram jij praat mij wat te makkelijk !
Heb jij het wel ooit eens meegemaakt dat het gewoon onmogelijk kan zijn. Dat je inderdaad zonder er met je haren en met stokslagen naar toe te worden getrokken en geslagen je niets kan beginnen ?
ik ben er inderdaad nooit met stokslagen en aan mn haren erbij getrokken, het was Gods oneindige liefde die mijn hart verbrak
m.i kan geen mens uit eigen vrije wil naar Hem gaan. Want je gaat niet uit je zelf.
Al de verhalen van : Hij staat daar en hij roept je, die gaan er bij mij niet in.
misschien is dat wel je grootste probleem, annoniem, dat het er bij jou niet ingaat!
Hij staat daar wel en Hij roept wel, maar als Hij jouw oren niet elke minuut opnieuw opent dan hoor je niets. en zal je doof blijven.
Inderdaad, dood door zonden en misdaden.... Lees Efeze 2 maar eens. Maar weet je wel dat dat komt omdat wij ons overgeven en vasthouden aan de begeerten van ons vlees? Raakt het je niet dat daar staat: Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde.... Je tegenwerping kan zijn: ja maar dat is alleen voor diegenen aan wie het geloof is geschonken.... Ben je dan niet gedoopt? lees eens wat God in de doop tegen je zegt! Nee, de doop maakt je niet zalig, dat doet God, maar Hij vraagt overgave, het breken van de opstand tegen God. Kijk Jezus eens in Zijn hart en wordt verbroken door Zijn zondaarsliefde!