Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Mara

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

Hoe een schookrantinterview weer tot commotie leidt.
Meneer Mol (Wartburg) zei:
“Als vrouw moet je scheikunde in je pakket hebben, want je moet je huis schoonhouden en anders ga je schoonmaken met pindakaas in plaats van groene zeep.” En als je als vrouw geen scheikunde volgt, dan is het volgens Mol raadzaam een man te zoeken die dit vak wél heeft gedaan.

Meteen rollen twitter en allerlei nieuwssites over hem heen.
Het is niet de handigste uitspraak, maar iemand vond het kennelijk nodig om het te "lekken".

Een reactie op twitter vond ik wel gevat:

Wat een briljant advies! Hier staat namelijk gewoon: vrouwen, trouw een scheikunde-man zodat hij je huis schoon kan houden.
:haha

De zegen van internet. In het verleden waren er meer akkefietjes met de schoolkrant, maar dan kon binnenskamers blijven, d.w.z. alleen bij de betrokkenen. En dan doofde het uit.
Maar dit blijft weer staan.
Arme meneer Mol.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:Hoe een schookrantinterview weer tot commotie leidt.
Meneer Mol (Wartburg) zei:
“Als vrouw moet je scheikunde in je pakket hebben, want je moet je huis schoonhouden en anders ga je schoonmaken met pindakaas in plaats van groene zeep.” En als je als vrouw geen scheikunde volgt, dan is het volgens Mol raadzaam een man te zoeken die dit vak wél heeft gedaan.

Meteen rollen twitter en allerlei nieuwssites over hem heen.
Het is niet de handigste uitspraak, maar iemand vond het kennelijk nodig om het te "lekken".

Een reactie op twitter vond ik wel gevat:

Wat een briljant advies! Hier staat namelijk gewoon: vrouwen, trouw een scheikunde-man zodat hij je huis schoon kan houden.
:haha

De zegen van internet. In het verleden waren er meer akkefietjes met de schoolkrant, maar dan kon binnenskamers blijven, d.w.z. alleen bij de betrokkenen. En dan doofde het uit.
Maar dit blijft weer staan.
Arme meneer Mol.
Als iedereen zich net zo druk zou maken over de discriminatie van de eenverdieners dan zou het misschien helderder worden, maar dat wordt genegeerd.
helma

Bericht door helma »

DDD

Bericht door DDD »

Wat een mooi artikel! Het zou prachtig passen onder Gelezen, gedacht, gehoord...
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:Arme meneer Mol.
Welnee, dat is tenminste iemand met humor.
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Mara schreef:Arme meneer Mol.
Welnee, dat is tenminste iemand met humor.
Nu begrijp ik pas waarom het bij ons vaak ruikt naar pindakaas...huisvrouw had geen scheikunde in haar pakket. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik vind in dit soort gevallen nog het meest grappige dat er mensen zijn die dit serieus nemen. Hoe dom kun je zijn....
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:Ik vind in dit soort gevallen nog het meest grappige dat er mensen zijn die dit serieus nemen. Hoe dom kun je zijn....
Kan wel zijn, maar dit vind ik naief gedacht van je.
Vanmorgen een bericht in het AD:
Met een grap over schoonmaken, vrouwen en chemie haalt de adjunct-directeur van het Rotterdamse Wartburg Revius College zich honderden woedende reacties op de hals. Van excuses is nog geen sprake. De schooldirectie doet het af als grap.
http://www.ad.nl/rotterdam/geen-excuses ... t~a4a5d46a

Deze uitspraak gaat helemaal nergens over en natuurlijk dooft het wel weer uit. Maar de tenen zijn verschrikkelijk lang als het over dit soort dingen gaat en in deze tijd ga je zo het hele internet over.
Je kunt als docent eigenlijk niet spontaan een interview geven, want voor je het weet wordt iets uit de context gerukt en ben je het mikpunt.

Daarom schreef ik: arme meneer Mol. Alsof die man iets heel ergs heeft gezegd.
Mijn dochter en haar vriendinnen hebben er hard om gelachen. (zij hadden scheikundeles bij hem)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik zal wel naïef zijn, maar ik vind dat jij enorm overdrijft.
Nota bene, nu noem je het al onverstandig dat een docent meewerkt aan een interview aan de eigen schoolkrant....! Doe toch niet mee aan de gekte in ons land.

Natuurlijk is het een grap. Iedereen die een klein beetje verstand heeft hoe het reformatorisch volksdeel in elkaar steekt, weet ook heus wel dat dit als grap is bedoeld. Iedereen die dat niet volgt, kan wat mij betreft het dak op.

Gelukkig biedt de directie geen excuses aan. Het is een grap, en daarmee basta.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:Ik zal wel naïef zijn, maar ik vind dat jij enorm overdrijft.
Nota bene, nu noem je het al onverstandig dat een docent meewerkt aan een interview aan de eigen schoolkrant....! Doe toch niet mee aan de gekte in ons land.
Dat zeg ik helemaal niet!
Mijn kinderen komen thuis met dit bericht, verontwaardigd omdat dit viral gaat.
eilander schreef:Natuurlijk is het een grap. Iedereen die een klein beetje verstand heeft hoe het reformatorisch volksdeel in elkaar steekt, weet ook heus wel dat dit als grap is bedoeld. Iedereen die dat niet volgt, kan wat mij betreft het dak op.
Ja ja, natuurlijk. :jongle
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

eilander schreef:Ik vind in dit soort gevallen nog het meest grappige dat er mensen zijn die dit serieus nemen. Hoe dom kun je zijn....
Volgende keer maar een disclaimer opnemen bij een dergelijk artikel voor mensen die het toch serieus nemen... :haha
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Wat belachelijk om zo'n grapje in een schoolkrant serieus te nemen en "seksistisch" te noemen! Moet niet gekker worden in Nederland.
Mara

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:Wat belachelijk om zo'n grapje in een schoolkrant serieus te nemen en "seksistisch" te noemen! Moet niet gekker worden in Nederland.
Het is niks nieuws onder de zon.
In 2002 liet Pim Fortuyn veel stof opwaaien met zijn uitspraak tegen Wouke van Scherrenburg (journaliste):
Mevrouw, ga lekker naar huis, koken, veel beter",
wat tot op vandaag vaak wordt opgehaald als het gesprek daarover gaat.
Terri

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Hendrien schreef:Wat belachelijk om zo'n grapje in een schoolkrant serieus te nemen en "seksistisch" te noemen! Moet niet gekker worden in Nederland.
In 2002 liet Pim Fortuyn veel stof opwaaien met zijn uitspraak tegen Wouke van Scherrenburg (journaliste):
Ja in ons gezin wordt het nog regelmatig gebruikt...( als grapje) wij vinden/vonden het wel leuk.... :?
Mara

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Mara schreef:
Ja in ons gezin wordt het nog regelmatig gebruikt...( als grapje) wij vinden/vonden het wel leuk.... :?
Bij ons ook, als ik nog even sta te kletsen en ze beginnen flink trek te krijgen.
Mijn antwoord is dan: nou, wat let je? :D
Plaats reactie