Kleine vreugden

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
refo schreef:
Dodo schreef:Aardbeitjes uit de tuin. Piepklein (waarom?) maar erg lekker.
Veel water geven, anders blijven ze klein.
Dat heb ik inderdaad niet veel gedaan.
Dat vind ik het nadeel van een aardbeienplant. Ze slurpen en slurpen water.
Zelfs op regendagen moet ik water geven, want die grond droogt snel uit, turf of zoiets?

Twee bossen pioenrozen voor 5 euro. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 29013
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Ik ben gek op pioenrozen. Waar?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine vreugden

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dodo schreef:
refo schreef:
Dodo schreef:Aardbeitjes uit de tuin. Piepklein (waarom?) maar erg lekker.
Veel water geven, anders blijven ze klein.
Dat heb ik inderdaad niet veel gedaan.
Ik ook niet. Maar hier zijn ze toch behoorlijk groot. En lekker! :slurp
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik ben gek op pioenrozen. Waar?
Ik had ze bij AH. Bij de bloemenwinkel er tegenover kostten ze 8 euro voor 2 bossen.
Ze hadden witte, lichtroze, donkerroze en fuchsia (dat is paars/roze ;) ).
Het fijne is dat er een datum op de verpakking staat, zodat je nooit oude bloemen koopt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:
DDD schreef:Ik ben gek op pioenrozen. Waar?
Ik had ze bij AH. Bij de bloemenwinkel er tegenover kostten ze 8 euro voor 2 bossen.
Ze hadden witte, lichtroze, donkerroze en fuchsia (dat is paars/roze ;) ).
Het fijne is dat er een datum op de verpakking staat, zodat je nooit oude bloemen koopt.
Wij hadden laatst pioenrozen van de AH met "7 dagen versgarantie". Na 3 dagen lagen de blaadjes op de grond. Terwijl ze nog nauwelijks open waren toen we ze kochten. Misschien was het een incident of kwam het door de warmte, maar 3 dagen vond ik wel heel kras.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:
Mara schreef:
DDD schreef:Ik ben gek op pioenrozen. Waar?
Ik had ze bij AH. Bij de bloemenwinkel er tegenover kostten ze 8 euro voor 2 bossen.
Ze hadden witte, lichtroze, donkerroze en fuchsia (dat is paars/roze ;) ).
Het fijne is dat er een datum op de verpakking staat, zodat je nooit oude bloemen koopt.
Wij hadden laatst pioenrozen van de AH met "7 dagen versgarantie". Na 3 dagen lagen de blaadjes op de grond. Terwijl ze nog nauwelijks open waren toen we ze kochten. Misschien was het een incident of kwam het door de warmte, maar 3 dagen vond ik wel heel kras.
Dat kun je teruggaan, maar dan moet je wel het cellofaan bewaard hebben.
Ik had het met gewone rozen vorig jaar.
Verder een tip van de tuinman, koop bloemen die al een klein beetje open staan, niet allemaal in de knop.
En verder is het een beetje geluk of pech hebben.
Al die tips van stuiver in het water, schepje suiker, zakje crysal, scheutje bleekwater, steel doorprikken net onder de bloem, heb ik allemaal geprobeerd, maar ik zie geen significant verschil.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10463
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

De bloemen die ik bij AH koop staan altijd minstens een week :super
Ga deze week idd de pioenrozen aanschaffen :love
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:De bloemen die ik bij AH koop staan altijd minstens een week :super
Ga deze week idd de pioenrozen aanschaffen :love
Ja, aha natuurlijk! Kwaliteit, wat denk je anders! Eigen merk, ook de bloemen, de beste ingrediënten waarborgen constante kwaliteit! :)
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ik koop nooit bloemen bij de supermarkt. Als ik wat koop, dan liever bij lokale winkels.
Maar meestal komen de bloemen uit eigen tuin. Ook de pioenrozen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10463
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Waarom niet @Dodo?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Ik koop ook nooit bloemen uit de supermarkt....

In de jaren die achter liggen, en we een grote tuin hadden, toen was het alles zelf gekweekt.
Nu vind ik het soms jammer om geld aan bloemen te besteden, al zijn ze prachtig!
Neem een Orchidee! Echt een kunstwerk!

In de jaren toen we in de omgeving van Rijssen kwamen te wonen,
omtrent midden jaren 60, groeiden rond Rijssen nog verschillende soorten orchideeën.
Nu zijn de meeste weg... Een heel enkele keer kom je nog de wespenorchis tegen.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:Waarom niet @Dodo?
In mijn idee is de supermarkt er voor koffie en melk en macaroni en zo. Van bloemen hebben ze geen verstand, die kopen ze alleen in als winstpakker en lokkertje.
Ik wil ook graag de lokale winkels steunen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10463
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine vreugden

Bericht door Orchidee »

Oke prima!
Ik koop ook bloemen bij de bloemenwinkels hoor, maar ik vind het wel fijn en handig dat ook de supermarkt bloemen aanbied!
Vaak kom ik maar 1x p/wk bij de winkels (supermarkt) en dan is het erg prettig dat ik gelijk een bloemetje mee kan nemen, zonder dat ik nog een keer op pad moet ;)
Neem nou gisterenavond: grote boodschappen gedaan, 2 bossen prachtige pioenen en een prachtige chinese roos voor 11 euro erbij gekocht. :super
Ook de jumbo hier verkoopt goede bloemen en planten!
Super mooi en niet duur!
Ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat de kwaliteit bij de supermarkten hier plaatselijk, kwalitatief beter en betaalbaarder zijn dan alle bloemenwinkels hier bij elkaar.
Op de markt staat wel een goede bloemenkraam maar ik kom niet zo vaak op de markt in eigen woonplaats :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Kleine vreugden

Bericht door Panny »

Afgelopen zondag in een kleine (en jonge) gemeente geweest hier ongeveer 3000km vandaan.
(in verband met privacy noem ik even verder geen namen. Voor zover ik weet is er maar één reformatorische predikant en gemeente in heel dat land).

De preek ging over het laatste gedeelte van Prediker 11 en het begin van Prediker 12.
9 Verblijd u, o jongeling! in uw jeugd, en laat uw hart zich vermaken in de dagen uwer jongelingschap, en wandel in de wegen uws harten, en in de aanschouwingen uwer ogen; maar weet, dat God, om al deze dingen, u zal doen komen voor het gericht.
10 Zo doe dan de toornigheid wijken van uw hart, en doe het kwade weg van uw vlees, want de jeugd, en de jonkheid is ijdelheid.
1 En gedenk aan uw Schepper in de dagen uwer jongelingschap, eer dat de kwade dagen komen, en de jaren naderen, van dewelke gij zeggen zult: Ik heb geen lust in dezelve.

Wat een fijne gastvrije mensen. Mooi om te zien dat een jonge generatie de schatten van de reformatie weer ontdekt (op plaatsten waar de oudere generaties dit al lang vergeten is).
Hun gastvrijheid, openheid, eenvoudigheid, sterke drang tot evangelisatie, etc. maken je als lid van een grote (in verhouding tot deze buitenlandse gemeente) Nederlandse Gereformeerde Gemeente toch wel beschaamd.
(Maar wat hebben wij ook veel om dankbaar voor te zijn hier in Nederland. Iets wat we veel te weinig beseffen.)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

Mara schreef: Twee bossen pioenrozen voor 5 euro. :super
Intussen staan ze op een onbereikbaar plekje (hoop ik), één van de poezen is er ook dol op.
Ze gaat naast de vaas zitten, steekt haar kop tussen de bloemen en hing op een gegeven bijna ondersteboven ertussen.
Ik kon nog net de vaas voor omvallen behoeden. :sweat
We hebben ooit een kat gehad die dol op tulpen was, ze beet ze kapot net onder de bloem en liet ze dan geknakt achter.
Maar alleen als ze in een vaas stonden, de tulpen buiten liet ze met rust.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie