Afscheid en intrede

mulder

Re: Afscheid en intrede

Bericht door mulder »

GJdeBruijn schreef:Dit soort keurmeesterij is verwoestend en wat mij betreft getuigt dat meer van degene die zo'n opmerking maakt, dan de predikant die de makkelijke bekering predikt.
precies.
GJdeBruijn schreef:Een mens wordt altijd makkelijk bekeerd. Hij/zij hoeft er namelijk niets voor te doen.
Hoe moeilijker het gaat des te meer bewijst het de tegenwerking van de mens.
ds. Van Eckeveld heb ik het vaak horen zeggen: Geloven gaat als het ware vanzelf, of het gaat helemaal niet.
mooi gezegd. en juist dat klinkt ook van alle kansels.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

GJdeBruijn schreef:
-DIA- schreef:In Enter kan ik makkelijker bekeerd worden als in Rijssen.
DIA, goed daar je daar niet in meegaat (Natuurlijk is dit niet waar, en ze werd hierin onderwezen door die vriendin.). Dit soort keurmeesterij is verwoestend en wat mij betreft getuigt dat meer van degene die zo'n opmerking maakt, dan de predikant die de makkelijke bekering predikt.
Een mens wordt altijd makkelijk bekeerd. Hij/zij hoeft er namelijk niets voor te doen.
ds. Van Eckeveld heb ik het vaak horen zeggen: Geloven gaat als het ware vanzelf, of het gaat helemaal niet.
Ziet u, verder reageren heeft geen zin en geen nut, het wantrouwen blijft gewoon bestaan. Blijkbaar zit dit wantrouwen zo diep dat niets meer tegen te doen is. Een eerlijke behandeling acht gewenst op een forum dat zich met zo'n mooie naam tooit.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

-DIA- schreef:
GJdeBruijn schreef:
DIA, goed daar je daar niet in meegaat (Natuurlijk is dit niet waar, en ze werd hierin onderwezen door die vriendin.). Dit soort keurmeesterij is verwoestend en wat mij betreft getuigt dat meer van degene die zo'n opmerking maakt, dan de predikant die de makkelijke bekering predikt.
Een mens wordt altijd makkelijk bekeerd. Hij/zij hoeft er namelijk niets voor te doen.
Ziet u, verder reageren heeft geen zin en geen nut, het wantrouwen blijft gewoon bestaan. Blijkbaar zit dit wantrouwen zo diep dat niets meer tegen te doen is. Een eerlijke behandeling acht gewenst op een forum dat zich met zo'n mooie naam tooit.
Wat bedoel je hiermee? Ik gaf aan dat ik het eens ben met jouw opmerking :quoi
mark85

Bericht door mark85 »

Stoppen jongens.
De kansels zijn niet gesloten, maar ik zie echt bepaalde predikanten niet in Waardenburg of Opheusden op de kansel.
Martijn

Re: RE: Re: Afscheid en intrede

Bericht door Martijn »

mark85 schreef:Stoppen jongens.
De kansels zijn niet gesloten, maar ik zie echt bepaalde predikanten niet in Waardenburg of Opheusden op de kansel.
Het gebeurt in de praktijk zeker al wordt het dan gebracht als die predikant past niet zo. Terwijl een gedeelte van de leden deze predikanten wel wil horen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

GJdeBruijn schreef:
-DIA- schreef:
GJdeBruijn schreef:
Wat bedoel je hiermee? Ik gaf aan dat ik het eens ben met jouw opmerking :quoi
Ik doelde op dit: Dit soort keurmeesterij is verwoestend en wat mij betreft getuigt dat meer van degene die zo'n opmerking maakt, dan de predikant die de makkelijke bekering predikt. Dat is wel waar, maar we hebben ook te beproeven of de geesten uit God zijn. Doen we dat niet dan gaan we als vanzelf met alles mee.
mulder

Bericht door mulder »

heb je het nu over die predikanten die dus in Enter op de kansel staan? de preek onderzoeken mag natuurlijk maar juist dan kom je erachter dat de verkondiging hetzelfde is met andere accenten. dat laatste kan er voor zorgen dat predikanten niet overal voorgaan. dat is niet zo'n groot probleem want dat is logisch in een groot kerkverband. maar kom nou eens uit die tunnelvisie Dia. Overal is het ware woord op de goede manier gepredikt, in jou kerkverband nog te horen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

mulder schreef:heb je het nu over die predikanten die dus in Enter op de kansel staan? de preek onderzoeken mag natuurlijk maar juist dan kom je erachter dat de verkondiging hetzelfde is met andere accenten. dat laatste kan er voor zorgen dat predikanten niet overal voorgaan. dat is niet zo'n groot probleem want dat is logisch in een groot kerkverband. maar kom nou eens uit die tunnelvisie Dia. Overal is het ware woord op de goede manier gepredikt, in jou kerkverband nog te horen!
Nee kijk juist verder. Ga niet op de klank of vertrouwde woorden af. Dat is funest. En nu moet ik echt stoppen, iedereen lijkt langs iedereen te praten.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

mulder schreef: mooi gezegd. en juist dat klinkt ook van alle kansels.
...maar niet bij cathechisatie...
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

mulder schreef:heb je het nu over die predikanten die dus in Enter op de kansel staan? de preek onderzoeken mag natuurlijk maar juist dan kom je erachter dat de verkondiging hetzelfde is met andere accenten. dat laatste kan er voor zorgen dat predikanten niet overal voorgaan. dat is niet zo'n groot probleem want dat is logisch in een groot kerkverband. maar kom nou eens uit die tunnelvisie Dia. Overal is het ware woord op de goede manier gepredikt, in jou kerkverband nog te horen!
Mag -DIA- alsjeblieft vinden wat hij vindt?
En waarom gebruik je niet op een behoorlijke manier hoofdletters?
helma

Bericht door helma »

Soms zijn mensen niet in staat te relativeren, zeker mensen die kampen met een stoornis in het autistisch spectrum. Daar moeten we rekening mee houden!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ontopic, aub.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Ds. W.P. Emaus neemt op dv zondag 3 april om 14.30 afscheid van Lekkerkerk(het Venster) i.v.m. zijn vertrek naar Urk(de Bron)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Ds T C Guyt neemt as zondag van hervormde gemeente in de PKN van Hardinxveld Giessendam(Nieuwe Kerk)
Ivm zijn emeritaat
speurder

Bericht door speurder »

Hersteld Hervormde Kerk

24 april 2016
Afscheid van
Kruiningen i.c.m. Tholen
Ds. C.J.P. van der Bas
wegens vertrek naar Malawi als zendingspredikant.

24 april 2016
Afscheid van
Sint Annaland
Ds. D.J. Diepenbroek
wegens vertrek naar Hasselt-Rouveen-Zwolle

5 mei 2016
Bevestiging en intrede te
Hasselt-Rouveen-Zwolle
Ds. D.J. Diepenbroek te Sint Annaland
door ds. C.J.P. van der Bas te Kruiningen.

25 mei 2016
Bevestiging en intrede te
Achterberg-Rhenen
Ds. M. van Sligtenhorst te Poederoijen-Loevestein.
Gesloten