Vergeven

eilander
Moderator

Re: Vergeven

Bericht door eilander »

Mara schreef:Gisteravond zat een echtpaar uit Tholen aan de tafel bij Pauw. Zij waren een tijd geleden slachtoffer geworden van een ernstige aanrijding.
(....)
Een kleine correctie. Ik las over deze uitzending en begreep daaruit dat deze mensen niet in Tholen wonen, maar in Nieuw-Vossemeer. Dat valt onder de gemeente Steenbergen en dat is zelfs een andere provincie.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Coosje schreef:De minste te zijn is niet de zaak.
Jaren geleden stond een "zuster" mij voor mijn deur, ongefundeerd, uit te schelden en verwijten te maken.
Ik ben toen bedroefd naar binnen gegaan en mocht toen met geloofsoog zien: "Ziet de Mens, is een dienstknecht meerder dan zijn Heer?"
Heeft in mijn optiek niet zo veel met elkaar te maken.
Jezus droeg de smaad en de straf inderdaad, maar zelfs de uitvoerders van de kruisiging wisten heel goed dat hij niets verkeerds gedaan had gezien de publiekelijke verklaring van Pontius Pilatus ''Wat heeft Hij dan kwaads gedaan?''
Maar desondanks stond hij onder druk van de Joodse overheid en de opperpriesters ''Zijn bloed kome over ons, en over onze kinderen''
Omdat ze simpelweg van Hem en Zijn leer af wilden.
Het christelijk lijden en het feit dat we daar allen aan onderworpen zijn heeft in mijn optiek dan ook helemaal niets te maken met een ordinair persoon die even een platvloerse scheldkanonnade aan je voordeur aflevert.
Met andere woorden: ik ben er van overtuigd dat men als christen ook niet alles hoeft te pikken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Coosje

Bericht door Coosje »

Even vooraf: Het was dus geen ordinair persoon die even een platvloerse scheldkanonnade aan de voordeur aflevert, maar een lieve, vrome, bekeerde vrouw.
Het is de gang van "voetstappen drukken" volgens 1Petrus 3 vers 23:
"Die, als Hij gescholden werd, niet wederschold en als Hij leed niet dreigde; maar gaf het over aan Dien, die rechtvaardiglijk oordeelt".
Het was maar een voorbeeld uit de praktijk van het Leven waar de Heere Zijn gunst over wil geven.
Dat is bij mij dus nog nooit over terugschelden geweest.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Coosje schreef:Dat is bij mij dus nog nooit over terugschelden geweest.
Ik heb het in het geheel niet over terug schelden gehad, gewoon stil en niet reagerend de voordeur dicht doen is voldoende.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie