Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Hendrien

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Hendrien »

Schijn bedriegt, een christelijke visie op toneel en speelfilm. Door Ds. C.J. Meeuse. Ook in deze tijd weer actueel! Hij heeft er echt een hele studie van gemaakt!
dennis

Bericht door dennis »

Mara schreef:
Dodo schreef:Dit weekend heb ik Goede dagen, van Helga Warmels gelezen.
Het is een heel goed boek. In het kort: een echtpaar waarvan de vrouw dementeert, gaat een week naar een zorghotel in Limburg. Daar zijn nog meer van zulke echtparen. Je leest vanuit de man, die voor zijn vrouw mantelzorger is. Door de vakantie gebeuren er dingen en [spoiler]. Dat ga ik dus niet vertellen.

Het boek is goed geschreven, echt heel geloofwaardig, en het verhaal is heel spannend eigenlijk. Aanrader voor Mara, Zita, Helma en wie er allemaal nog meer graag een goed boek leest.
Er zit een subtiele verwijzing naar geloof in, maar dat drijft er niet bovenop. Ik aarzel of dit het een christelijk boek maakt, maar het zet wel aan het denken.
Dank je. Ik ben weer eens toe aan een pakkend boek. Het wil de laatste tijd maar niet lukken.
dennis schreef:Begonnen in 'donderdagmiddagdochter' van Stevo Akkermans.
Hoe vond je het Dennis?
Ik vond het prachtig. Ik had het gereserveerd bij de bieb en ik heb er heel lang op moeten wachten.
Tja. Ik vond het knap geschreven. Er zaten ook herkenbare dingen voor me in. Best veel zelfs. Maar tegelijk heb ik ook veel medelijden met deze schrijver. Wat een arme boel! Ik gun hem zoveel meer.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vond het artikel (zie iets terug) ook online:

http://dewaarheidsvriend.nl/artikelen/i ... mus-deel-1
mulder

Bericht door mulder »

---knip--- Laster niet toegestaan
DDD

Bericht door DDD »

mulder schreef:---knip--- Laster niet toegestaan.
Ik heb overigens het idee dat de Saambinder eerder iets meer richting het midden opschuift, want vijf jaar geleden was het blad mijns inziens nog veel minder representatief voor de GG.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Had ik hier een bericht geplaatst? Of heb ik dat gedroomd?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Aangezien ik geen mod-ingreep zie, wil ik dan voor deze keer nog eens herhalen, dat de terughoudendheid van ds. De Heer in De Saambinder uit betreffende dr. Verboom, ook bij ons waarschuwend van de kansel heeft geklonken. Daarin staat ds. De Heer dus echt niet alleen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Aangezien ik geen mod-ingreep zie, wil ik dan voor deze keer nog eens herhalen, dat de terughoudendheid van ds. De Heer in De Saambinder uit betreffende dr. Verboom, ook bij ons waarschuwend van de kansel heeft geklonken. Daarin staat ds. De Heer dus echt niet alleen.
Ik kan niet goed beoordelen of de kritiek op het boek van dr. Verboom terecht is. Maar stel dat dat inderdaad terecht is, dan nog moet je je opponent wel recht doen. Toch?
Anders gezegd: als je de bedoeling van dr. Verboom niet juist samenvat, bestrijdt je dus iets anders dan de mening van Verboom.
En dat is de kritiek van dr. Hoek.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Aangezien ik geen mod-ingreep zie, wil ik dan voor deze keer nog eens herhalen, dat de terughoudendheid van ds. De Heer in De Saambinder uit betreffende dr. Verboom, ook bij ons waarschuwend van de kansel heeft geklonken. Daarin staat ds. De Heer dus echt niet alleen.
Ik kan niet goed beoordelen of de kritiek op het boek van dr. Verboom terecht is. Maar stel dat dat inderdaad terecht is, dan nog moet je je opponent wel recht doen. Toch?
Anders gezegd: als je de bedoeling van dr. Verboom niet juist samenvat, bestrijdt je dus iets anders dan de mening van Verboom.
En dat is de kritiek van dr. Hoek.
Ik heb het boek ook niet gelezen. Daarom kan ik er zelf ook niet over oordelen. Wel zal ik me ter harte nemen dat
ervoor gewaarschuwd is, want ik geen enkele reden heb om te twijfelen of aan te nemen dat onze predikant dit ongenuanceerd zou hebben gezegd.
helma

Bericht door helma »

Julie Cantrell; Het lied van de bomen. Iets voor jou Mara!

https://www.bol.com/nl/p/het-lied-van-d ... 010095285/
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Julie Cantrell; Het lied van de bomen. Iets voor jou Mara!

https://www.bol.com/nl/p/het-lied-van-d ... 010095285/
Nou ja, wat toevallig.
Ik heb het net gisteren bij de bieb gereserveerd. :)
Ik was even ingelogd op de site en las er een recensie over.
Het is een mooi verhaal, maar met een abrupt einde.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Ja er komt nog een vervolg. In het begin moest ik even wennen. Maar het pakt je! En kunstig zoals ze de dingen beschrijft. Dit is haar debuutroman; nou dat vind ik veelbelovend!
Auto

Bericht door Auto »

Wat ds De Heer moet beseffen en dat gebeurt vaker met zijn uitdrukkingen dat de Heidelberger Catechismus eerder bestond dan de GG en dat de opstellers van de HC geen GG'ers waren en dat je het lezen van de HC binnen de kaders van de GG niet moet opdringen aan anderen.

Met een groot aantal punten ben ik het met ds De Heer eens, maar om op deze manier de kenner in NL van de HC weg te zetten, vindt ik buiten proporties. (En dat heeft niks te maken met links, rechts, midden, boven onder in de Reformatorische gezindte staan) en het is niet netjes van jouw predikant om zo de kansel te gebruiken terwijl 95% van de gemeente niets af weet van de diverse theologische discussies.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

DD schreef: Ik heb overigens het idee dat de Saambinder eerder iets meer richting het midden opschuift, want vijf jaar geleden was het blad mijns inziens nog veel minder representatief voor de GG.
Eens. Maar de polemieken van ds. de Heer zijn daar wel een uitzondering op. De artikelen zijn een grote lap tekst aan negativiteit. En dat verdient dr. Verboom niet.
Mara

Bericht door Mara »

Ik lees net de recensie van het boekenweekgeschenk. Had er wel zin in en ik heb nog een boekenbon van 20 euro liggen.
Vanwege de waarschuwing voor het taalgebruik, twijfel ik erg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie