Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Online
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door FlyingEagle »

Wij hadden gistermorgen een preek over 1 Timotheüs 1:15-16 het was een grote lofzang op Gods genade in Christus.

Gelukkig kan ik hem via de website naluisteren omdat net wat Helma zegt, je alles wel zou willen onthouden wat onmogelijk is
-DIA-
Berichten: 32814
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door -DIA- »

Oudjaar
Jakobus 5:9b
ziet, de Rechter staat voor de deur.

Nieuwjaar
2 Petrus 1:19


Zondagmorgen
Leesdienst (ds. W.C. Lamain)
Lukas 2:36-38
En er was Anna, een profetesse, een dochter van Fanuël, uit den stam van Aser; deze was tot groten ouderdom gekomen, welke met haar man zeven jaren had geleefd van haar maagdom af.
En zij was een weduwe van omtrent vier en tachtig jaren, dewelke niet week uit den tempel, met vasten en bidden, God dienende nacht en dag
.


Middagdienst:

Leesdienst (ds. A. Hoogerland)
Bijbellezing over het boek Esther

Avonddienst:
Leesdienst (ds. J. Karens)
Genesis 2:7 en Romeinen 3:34
Uit niet en om niet.
a. De schepping uit niet (Genesis 2)
b. De herschepping om niet (Rom. 3)
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10636
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Ad Anker »

RefoCalvinist schreef:Braakt u een braakland; dewijl het tijd is den HEERE te zoeken, totdat Hij kome, en over u de gerechtigheid regene.
(Hosea 10:12)

Een zeer scherpe en afsnijdende prediking! Geen ruimte voor de mens in het stuk der zaligheid! Niet de stoppelploeg van de mens moet door je leven, maar de ploegschaar van Gods Wet, gewerkt door de Heilige Geest. Er moet plaatsgemaakt worden voor de Heere Jezus. Hij wil geen helpende Zaligmaker zijn, maar een volkomen Zaligmaker. Dat het nu tijd is om de Heere aan te roepen, want wie weet de tijd van zijn of haar sterven? En aan verloren zondaren wil Hij Zijn gerechtigheid wegschenken.
Ds. Huijser? Die preek hadden wij vorige week ook.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Orchidee »

Psalm 91, een indringende maar ook troostvolle preek!

http://www.laankerk.nl/?page_id=772&sermon_id=1026
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
aggieoudje
Berichten: 906
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

Sionskerk(hwba) Krimpen:
Ds Teeuw uit Papendrecht preekte 's morgens over Filippus naar aanleiding van Joh. 14:1-14

Onze eigen predikant ds Mensink ronde 's avonds met de 11e preek de leerdiensten over de Dordtse Leerregels af. Het thema van de preek was Driestemmig slotlied: Zekerheid, Heiligheid, Heerlijkheid Als kerntekst bij dit stuk koos hij 1 Petrus 5: 10 en 11

Het was een bewogen zondag voor onze gemeente omdat één van onze leden de dag ervoor is gedood bij de terreuraanslag in een hotel in Burkina Faso. In beide diensten in beide kerkgebouwen is er veel gebed geweest voor de familie.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Wilhelm »

Wij hadden gisteren deze onderwijzende leespreek: http://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/19873
Prachtig!

Hoorden we dit geluid maar meer..
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Panny »

helma schreef: Vooral de middagpreek vond ik zelf echt een 'nuttige' preek; die zou iedereen moeten luisteren en ter harte moeten nemen. (zonder iets af te doen aan het belang van de morgenpreek)
Waar kunnen we deze luisteren?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door helma »

Panny schreef:
helma schreef: Vooral de middagpreek vond ik zelf echt een 'nuttige' preek; die zou iedereen moeten luisteren en ter harte moeten nemen. (zonder iets af te doen aan het belang van de morgenpreek)
Waar kunnen we deze luisteren?
http://cgkrenswoude.nl/preken-archief/
Ds P den Butter, 2 Petrus 1:10 (3-1-2016)
Martijn
Berichten: 731
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Martijn »

Wilhelm schreef:Wij hadden gisteren deze onderwijzende leespreek: http://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/19873
Prachtig!

Hoorden we dit geluid maar meer..
Inderdaad. Dit wordt nogal eens gemist.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: RE: Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Panny »

helma schreef:
Panny schreef:
helma schreef: Vooral de middagpreek vond ik zelf echt een 'nuttige' preek; die zou iedereen moeten luisteren en ter harte moeten nemen. (zonder iets af te doen aan het belang van de morgenpreek)
Waar kunnen we deze luisteren?
http://cgkrenswoude.nl/preken-archief/
Ds P den Butter, 2 Petrus 1:10 (3-1-2016)
Ik zie gewoon echt niet hoe ik deze preek kan luisteren/downloaden???
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door helma »

Oh..ik zie het, die optie is er inderdaad niet... De website is nog maar net in de lucht. Nou, dan moet je via Kerk omroep luisteren. Renswoude CGK
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Panny »

helma schreef:Oh..ik zie het, die optie is er inderdaad niet... De website is nog maar net in de lucht. Nou, dan moet je via Kerk omroep luisteren. Renswoude CGK
Dus het ligt niet aan mij :)

Hier een link direct naar het mp3 bestand: http://stream102.kerkomroep.nl/pages/af ... 00-024.mp3
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Auto »

Panny schreef:
helma schreef:Oh..ik zie het, die optie is er inderdaad niet... De website is nog maar net in de lucht. Nou, dan moet je via Kerk omroep luisteren. Renswoude CGK
Dus het ligt niet aan mij :)

Hier een link direct naar het mp3 bestand: http://stream102.kerkomroep.nl/pages/af ... 00-024.mp3
Download mogelijkheid is toegevoegd :D
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door helma »

Altijd handig, medeforummers die een vinger in de pap hebben :humhihi
aggieoudje
Berichten: 906
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door aggieoudje »

Onze predikant Ds A.J. Mensink had zondagmorgen een prachtige indringende preek over de genezing van de verlamde. Tekst was Markus 2:8 En toen Jezus hun geloof zag zei tot de verlamde: Zoon, uw zonden zijn u vergeven

Hij kwam in zijn preek ook regelmatig terug op de heftige gebeurtenissen in de gemeente de afgelopen week: de schok nadat een gemeentelid omkwam bij de terreuraanslag in Burkina Faso. Een jonge moeder die op haar kraambed een hartstilstand kreeg(gelukkig overleefde) en een jonge vrouw uit de gemeente die vecht tegen kanker en daarbij nu een zware longontsteking kreeg en dus heel erg ziek is geweest afgelopen week maar gespaard door God
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gesloten