Ik heb sinds zaterdagavond plotseling geen geluid meer...Mara schreef:Net gelezen op AD.nl
Als binnenvaartschipper André Nieuwkoop (25) orgel komt spelen, zit de kerk vol. Zo ook deze zaterdagavond tijdens een psalmzangavond op hele noten in Lexmond.
Op YouTube is de Veense organist een regelrechte hit. Honderdduizenden zagen de organist, die geen noten kan lezen, spelen op het online videokanaal.
In de hervormde kerk van Lexmond zingen honderden gelovigen psalmen op hele noten. Ze komen vanuit heel Nederland speciaal om organist André Nieuwkoop te horen spelen. Nieuwkoop speelt rustig aan als hij de zangers begeleidt, want elke noot is even lang. Maar tussen het zingen door heeft hij vrij spel en gaan alle registers open voor het drukke en vrolijke orgelspel.
Tussen de reacties op zijn YouTubefilmpjes staat commentaar dat de organist veel te snel speelt en dat het te hip klinkt. Nieuwkoop trekt zich daar niets van aan. ,,Mensen mogen alles vinden. In mijn improvisatie is mijn karakter te horen. Ik kan ook erg klein en emotioneel spelen hoor.''
http://www.ad.nl/ad/nl/34821/Rivierenla ... Tube.dhtml
Dus hoe mooi het orgelspel ook moge klinken, ik kan het niet horen...