Beste wensen voor 2016
Beste wensen voor 2016
Bij dezen wil ik medemoderators, forummers en meelezers het goede toewensen voor 2016, met de woorden van Psalm 4: Verhef Gij over ons het licht uws aanschijns.
Re: Beste wensen voor 2016
Dat de vrede van God die alle verstand te boven gaat onze gedachten en zinnen zal bewaren in Christus Jezus.
Philp. 4:7
Is mijn wens aan allen voor 2016.
Philp. 4:7
Is mijn wens aan allen voor 2016.
Ja Heere kom haastig!
Goed 2016 allen.
Goed 2016 allen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gods rijke zegen toegewenst voor dit nieuwe jaar!
"Tel uw zegeningen"
"Tel uw zegeningen"
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het Allerbeste gewenst voor 2016
Hoe kunnen we het jaar beter beginnen dan met eens even stil te staan.
Te mediteren. Wellicht is de boodschap eerder verloren gegaan, en daarom zal ik de
'aanstootgevende alinea's' overslaan. We hopen van ganser harte dat dit woord
geen aanstoot hoeft te geven. daar de kern der zaak gisteren door alle commotie
verloren is gegaan.
Onze Nederlandse Geloofsbelijdenis spreekt in het laatste artikel over de oordeelsdag. Hiervan zegt de belijdenis onder meer dat de mensen rekenschap zullen geven van alle ijdele woorden, die zij gesproken zullen hebben. Dat is hij of zij die de wereld niet dan voor kinderspel en voor tijdverdrijf acht. Daarom is de gedachtenis van dit oordeel met recht schrikkelijk en vervaarlijk voor de bozen en goddelozen.
Moeten we niet opmerken dat in dit jaar de mens der zonde der zonde weer meer is doorgebroken en door God wordt losgelaten? De vijandschap tegen Gods Woord en tegen allen die er onverkort aan willen vasthouden, is toegenomen.
Voor alles en alle zonden moet er plaats zijn. Het recht op godsdienstvrijheid komt steeds meer onder druk te staan van andere rechten die juist haaks op de dienst van God staan.
Zijn de brute aanslagen wereldwijd anders dam geruchten van oorlogen? We zien hoe de antichristelijke machten binnen en buiten ons land oprukken. Gods Woord wordt vervuld dat de Heere de mensen bang maakt. En dit alles zijn nog maar de beginselen der tekenen. Het zal en kan er in het nieuwe jaar niet beter op worden, want God kan de zonde niet ongestraft laten.
(...)
Het laatste artikel van de Nederlandse Geloofsbelijdenis zegt dat hetzelfde oordeel voor de vromen en uitverkorenen zeer wenselijk en troostrijk is. Het brengt hun volle verlossing aan. Zij zullen de vruchten ontvangen van het werk en de moeite die ze hier onschuldig gedragen hebben. Ja, hun hele zaak met alle verachting door de wereld en door de godsdienstige mens zal dan blijken de zaak van Gods Zoon te zijn.
De tweede verschijning van de Heere Jezus zal hun aanbrengen het einde van de strijd en de volle vrede en volkomen storeloze zaligheid waarvan ze hier, ook in 2015, de voorsmaken mochten ontvangen. Welk een geluk reist Gods volk toch tegemoet! Zoek het toch te verkrijgen, het kan nog!
Hoe kunnen we het jaar beter beginnen dan met eens even stil te staan.
Te mediteren. Wellicht is de boodschap eerder verloren gegaan, en daarom zal ik de
'aanstootgevende alinea's' overslaan. We hopen van ganser harte dat dit woord
geen aanstoot hoeft te geven. daar de kern der zaak gisteren door alle commotie
verloren is gegaan.
Onze Nederlandse Geloofsbelijdenis spreekt in het laatste artikel over de oordeelsdag. Hiervan zegt de belijdenis onder meer dat de mensen rekenschap zullen geven van alle ijdele woorden, die zij gesproken zullen hebben. Dat is hij of zij die de wereld niet dan voor kinderspel en voor tijdverdrijf acht. Daarom is de gedachtenis van dit oordeel met recht schrikkelijk en vervaarlijk voor de bozen en goddelozen.
Moeten we niet opmerken dat in dit jaar de mens der zonde der zonde weer meer is doorgebroken en door God wordt losgelaten? De vijandschap tegen Gods Woord en tegen allen die er onverkort aan willen vasthouden, is toegenomen.
Voor alles en alle zonden moet er plaats zijn. Het recht op godsdienstvrijheid komt steeds meer onder druk te staan van andere rechten die juist haaks op de dienst van God staan.
Zijn de brute aanslagen wereldwijd anders dam geruchten van oorlogen? We zien hoe de antichristelijke machten binnen en buiten ons land oprukken. Gods Woord wordt vervuld dat de Heere de mensen bang maakt. En dit alles zijn nog maar de beginselen der tekenen. Het zal en kan er in het nieuwe jaar niet beter op worden, want God kan de zonde niet ongestraft laten.
(...)
Het laatste artikel van de Nederlandse Geloofsbelijdenis zegt dat hetzelfde oordeel voor de vromen en uitverkorenen zeer wenselijk en troostrijk is. Het brengt hun volle verlossing aan. Zij zullen de vruchten ontvangen van het werk en de moeite die ze hier onschuldig gedragen hebben. Ja, hun hele zaak met alle verachting door de wereld en door de godsdienstige mens zal dan blijken de zaak van Gods Zoon te zijn.
De tweede verschijning van de Heere Jezus zal hun aanbrengen het einde van de strijd en de volle vrede en volkomen storeloze zaligheid waarvan ze hier, ook in 2015, de voorsmaken mochten ontvangen. Welk een geluk reist Gods volk toch tegemoet! Zoek het toch te verkrijgen, het kan nog!
Laatst gewijzigd door -DIA- op 01 jan 2016, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Moderators, medeforummers en meelezers wens ik van harte God's Zegen toe in 2016.
Er ligt een veelbewogen jaar achter ons, waarin heel veel gebeurd is, misschien ook in uw persoonlijk leven.
Wat het nieuwe jaar ons zal brengen, weten we niet.
Er kwamen al ernstige berichten tot ons, grote brand in Dubai (aanslag?) 12 mensen in de regio Rijnmond die ernstig oogletsel hebben opgelopen, acute dreiging in München.
En het jaar is pas enkele uren oud.
Welgelukzalig is hij, die den God Jakobs tot zijn Hulp heeft,
wiens verwachting op den HEERE, zijn God is;
Die den hemel en de aarde gemaakt heeft,
de zee en al wat in dezelve is;
Die trouwe houdt in der eeuwigheid.
Er ligt een veelbewogen jaar achter ons, waarin heel veel gebeurd is, misschien ook in uw persoonlijk leven.
Wat het nieuwe jaar ons zal brengen, weten we niet.
Er kwamen al ernstige berichten tot ons, grote brand in Dubai (aanslag?) 12 mensen in de regio Rijnmond die ernstig oogletsel hebben opgelopen, acute dreiging in München.
En het jaar is pas enkele uren oud.
Welgelukzalig is hij, die den God Jakobs tot zijn Hulp heeft,
wiens verwachting op den HEERE, zijn God is;
Die den hemel en de aarde gemaakt heeft,
de zee en al wat in dezelve is;
Die trouwe houdt in der eeuwigheid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mijn wens voor het nieuwe jaar is dat wij allen ons zelf en de Christus der Schriften ( meer ) mogen leren kennen.
Een ieder alle goeds voor het jaar 2016 toegewenst! Bovenal het goed dat nimmermeer vergaat.
Tevens is het mijn wens voor het forum dat het een opbouwend karakter mag hebben.
Tevens is het mijn wens voor het forum dat het een opbouwend karakter mag hebben.
- Niet meer zo actief -
Iedereen al het goede gewenst.
Gezegend 2016
Het zijn de goedertierenheden des HEEREN, dat wij niet vernield zijn, dat Zijn barmhartigheden geen einde hebben;
Zij zijn allen morgen nieuw, Uw trouw is groot.
De HEERE is mijn Deel, zegt mijn ziel, daarom zal ik op Hem hopen.
De HEERE is goed dengenen, die Hem verwachten, der ziele, die Hem zoekt.
Het is goed, dat men hope, en stille zij op het heil des HEEREN.
Het zijn de goedertierenheden des HEEREN, dat wij niet vernield zijn, dat Zijn barmhartigheden geen einde hebben;
Zij zijn allen morgen nieuw, Uw trouw is groot.
De HEERE is mijn Deel, zegt mijn ziel, daarom zal ik op Hem hopen.
De HEERE is goed dengenen, die Hem verwachten, der ziele, die Hem zoekt.
Het is goed, dat men hope, en stille zij op het heil des HEEREN.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Al mijn naasten zonder uitzondering de allerbeste wensen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
De beste wensen voor 2016!
Ik hoop dat we allemaal de genade van God in Christus mogen ervaren, voor het eerst of opnieuw!
Ik hoop dat we allemaal de genade van God in Christus mogen ervaren, voor het eerst of opnieuw!
Morgen is voor ons verborgen.
Jij en ik, wij weten niet
wat de dag van morgen biedt.
Maar Hij die het heelal omspant,
houdt ook 2016 in Zijn hand.
Iedereen Gods zegen voor dit nieuwe jaar gewenst.
Hora est!
Bij dit gedicht moet ik altijd weer aan een ingrijpende gebeurtenis denken.Isala schreef:Morgen is voor ons verborgen.
Mijn (inmiddels ook overleden tante) stopte mijn vader een envelop in zijn hand, toen
hij de volgende dag geopereerd moest worden om een kankergezwel te verwijderen.
Hij heeft daarna nog ongeveer anderhalf jaar mogen leven, maar de kanker zette wel
door.
De laatste twee regels zijn in bovenstaand gedicht trouwens aangepast.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«