Wat doen we vandaag?

Dodo

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:
Een zakje snoep geschept voor de gastvrouw van vanavond en onderweg vast wat geproefd, je wil toch wat goeds geven...
Gisteravond de zak snoep aan mijn dochter gegeven, maar na enige aarzeling gaf ze 'm terug. Ze willen een maand suikervrij gaan leven en dan zien of ze wat meer energie hebben.
Later op de terugweg maakte ik de zak open (ik leef duidelijk niet suikervrij) en vond daar drie mandarijntjes en wat kleine kerstballetjes van mijn eigen tafel in. Hoe kon dat nou??
Thuis vond ik de dropjes netjes in een bakje in de kast.
Achteraf snap ik het: tweede zoon betrapte ik toen hij ook al uit die zak stond te eten, en ik heb de zak toen dichtgeniet. Daarna heeft hij in het geniep de drop verwisseld voor het eerste wat voorhanden was.
Het is een goeie grap. En mijn dochter heeft het niet eens gemerkt.
Mara

Bericht door Mara »

Het is een goed voornemen van je dochter. Ik eet suikerarm, al jaren geen toegevoegde suiker in koffie, thee, aardbeien, appelmoes e.d.
Ik heb een tijdje stevia gebruikt, maar vond het geen succes.
Ik hoor wel eens van mensen dat hun bloedsuiker dramatisch daalt als ze later eten, dan worden ze eng, krijgen hoofdpijn.
Maar dat heb ik nooit. Ik kan rustig een hele dag zonder eten, als dat moet.
Ik denk dat het meer effect sorteert als je een maand helemaal geen alcohol drinkt (dat zijn ook suikers he)
Gaat je dochter op alle verborgen suikers ook letten?
Goeie grap van je zoon. LOL
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel

Bericht door merel »

Ind leuke grap. Wij eten normaliter ook weinig suiker. De afgelopen anderhalve week uitgezonderd en dat merken wij echt, opgeblazen gevoel etc. Vandaag de overgebleven oliebollen in de diepvries gedaan en verder rigoureus in huis aan de slag gegaan; kerstboom de deur uit, bedden verschoond, boven alles schoongemaakt en straks lekker normaal eten. Gewone ritme is weer begonnen, heerlijk!
samanthi

Bericht door samanthi »

Flinke wandeling met de hond gemaakt, die is gisteren alleen "uitgeknepen" ze was erg bang voor het vuurwerk en wilde allee maar terug naar huis. Vandaag de schade ingehaald.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Hendrien

Bericht door Hendrien »

merel schreef:Ind leuke grap. Wij eten normaliter ook weinig suiker. De afgelopen anderhalve week uitgezonderd en dat merken wij echt, opgeblazen gevoel etc. Vandaag de overgebleven oliebollen in de diepvries gedaan en verder rigoureus in huis aan de slag gegaan; kerstboom de deur uit, bedden verschoond, boven alles schoongemaakt en straks lekker normaal eten. Gewone ritme is weer begonnen, heerlijk!
Geen familiebezoek vandaag? Hier de hele dag op familiebezoek en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen. Heel gezellig!
merel

Bericht door merel »

Nee, afgelopen week het hele land doorgereisd naar familie en weinig thuisgeslapen. De was ligt een meter hoog. Daar ga ik zo mee beginnen. Gisteravond ook bij vrienden doorgebracht. Volgend weekend weer de hele familie over de vloer ivm verjaardag. Vandaag gelukkig nergens heen, heerlijk. Kids vonden dat gerommel thuis ook fijn.
samanthi

Bericht door samanthi »

Vanmiddag naar de Laurenskerk
Peter Eilander en Jean Guillou
Ik heb er heel veel zin in
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara

Bericht door Mara »

samanthi schreef:Vanmiddag naar de Laurenskerk
Mooi!
Maar ik vind het best een pittige toegangsprijs.
samanthi

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Mooi!
Maar ik vind het best een pittige toegangsprijs.
Dat vind ik ook :fi
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heerlijk dat het "gewone" leven weer van start kan! :-)
Laatst gewijzigd door Orchidee op 02 jan 2016, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Niet veel.
Een wasje gedraaid.
Manlief is nog even werken.
Vanavond op tijd naar bed, afgelopen nacht was een korte nacht (de nachten daar voor ook). :zzz
Klavart

Bericht door Klavart »

Hoe was het concert?
samanthi

Bericht door samanthi »

Klavart schreef:
Hoe was het concert?
We hebben enorm genoten.
Mara

Bericht door Mara »

Er op uit voor een nieuwe wasdroger, een zgn. warmtepomp.
Ik had een mooi model uitgekozen, 7 kg, bleek deze niet meer leverbaar te zijn.
Wel de grotere uitvoering, waar 8 kg in kan en die mochten we voor dezelfde prijs hebben. :super
Ik heb nu precies een jaar zonder gedaan, maar heb nu enigszins genoeg van al die rekken en lijnen vol was elke dag.
Ik kan het nu af met 1 groot droogrek en een waslijn op zolder, want ik mik er niet alles in.
helma

Bericht door helma »

Vandaag voor het eerst weer redelijk fit, na een week. Vanmiddag naar het dorp gelopen om te shoppen. Ik dacht: wat zou het heerlijk zijn om iemand tegen het lijf te lopen om een bak koffie te gaan drinken. Hoor ik ineens een enthousiaste kinderstem mijn naam roepen... de zoon van Jet. Samen met zijn mams. Dat was even genieten! Samen aan de koffie met appeltaart en weer even bijgebept. Zo leuk!!
Plaats reactie