Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Luther
Contacteer:

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Luther »

Afbeelding
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wel humor dat ze voor een vrouwelijke kostwinnaar hebben gekozen!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-

Bericht door -DIA- »

JolandaOudshoorn schreef:Wel humor dat ze voor een vrouwelijke kostwinnaar hebben gekozen!
Geen humor, het lijkt me bewust bedoeld om de (grotendeels verwereldlijkte) achterban niet voor het hoofd te stoten. Over reclame wordt goed nagedacht, en het is beslist niet toevallig zo getekend.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Wel humor dat ze voor een vrouwelijke kostwinnaar hebben gekozen!
Geen humor, het lijkt me bewust bedoeld om de (grotendeels verwereldlijkte) achterban niet voor het hoofd te stoten. Over reclame wordt goed nagedacht, en het is beslist niet toevallig zo getekend.
Het is slim om juist de tegenstanders van reparatie de argumenten uit handen te slaan, alsof het om een SGP-speeltje zou gaan. Er zijn veel meer eenverdieners dan SGP-kiezers, bovendien zijn er nogal wat gezinnen die er helemaal niet voor kiezen om éénverdiener te zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:
-DIA- schreef:
Het is slim om juist de tegenstanders van reparatie de argumenten uit handen te slaan, alsof het om een SGP-speeltje zou gaan. Er zijn veel meer eenverdieners dan SGP-kiezers, bovendien zijn er nogal wat gezinnen die er helemaal niet voor kiezen om éénverdiener te zijn.
Hoeveel eenverdieners zullen er nog zijn onder de SGPers?
Laten ze daar eens onderzoek naar verrichten, misschien worden ze zeer verrast.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees

Re: RE: Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Pimpelmees »

Weet iemand waarom het CDA nu ineens wel mee gaat in het belastingplan? Is er toch wat veranderd in de belastingsituatie van de eenverdieners?
merel

Bericht door merel »

Wat ik ervan begrepen heb is er niets veranderd. Er komt voor volgend jaar een lastenverlichting voor werkenden, met als addertje onder het grass dat de bevoegdheden voor de gemeentes om belastingen te heffen verruimd zijn. Via de achterdeur raak je dit geld ook weer kwijt.
Pimpelmees

Maar dat zou toch een grote blunder zijn van het CDA, dat ze eerst zo'n mooie poster maken met de boodschap dat ze het opnemen voor de eenverdieners, om vervolgens enkele weken later hele andere afspraken te maken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Pimpelmees schreef:Maar dat zou toch een grote blunder zijn van het CDA, dat ze eerst zo'n mooie poster maken met de boodschap dat ze het opnemen voor de eenverdieners, om vervolgens enkele weken later hele andere afspraken te maken.
Ik weet het niet, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat het CDA heeft gezegd: wij willen om die reden het belastingplan niet blokkeren, zoals de SGP wél heeft gezegd.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

merel schreef:Wat ik ervan begrepen heb is er niets veranderd. Er komt voor volgend jaar een lastenverlichting voor werkenden, met als addertje onder het grass dat de bevoegdheden voor de gemeentes om belastingen te heffen verruimd zijn. Via de achterdeur raak je dit geld ook weer kwijt.
Er zijn wel dingen verbeterd voor een-verdieners, maar niet meer ten koste van tweeverdieners; daardoor gaan eenverdieners er wel op vooruit, maar minder dan de tweeverdieners en wordt de kloof in feite groter.
Het CDA heeft haar knopen geteld en naar het volgende kabinet (VVD-PvdA-CDA-D66) gedacht) en CU/SGP stemmen daarom tegen.
Pimpelmees

Nou, het CDA is wel weer heel snel gedraaid. Je vraagt je af waar die partij nou echt voor staat (en ook blijft staan). Heel onduidelijk op deze manier.
Auto

Bericht door Auto »

Pimpelmees schreef:Nou, het CDA is wel weer heel snel gedraaid. Je vraagt je af waar die partij nou echt voor staat (en ook blijft staan). Heel onduidelijk op deze manier.
Tijdens de stemmingen recent werd het CDA op een ludieke manier ontmaskert als afbreker van defensie door Van der Staaij

https://www.youtube.com/watch?v=632xwK7ECsc
Pimpelmees

Re: RE: Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Auto schreef:
Pimpelmees schreef:Nou, het CDA is wel weer heel snel gedraaid. Je vraagt je af waar die partij nou echt voor staat (en ook blijft staan). Heel onduidelijk op deze manier.
Tijdens de stemmingen recent werd het CDA op een ludieke manier ontmaskert als afbreker van defensie door Van der Staaij

https://www.youtube.com/watch?v=632xwK7ECsc
Dit politieke fragment kende ik nog niet. Dank voor het doorsturen. Kort, krachtig en met een beetje humor gebracht. Goede stemverklaring van Van der Staaij.
helma

Bericht door helma »

merel

Bericht door merel »

Ik denk dat het een essentieel stuk is wat zij beschrijft tussen balans zoeken tussen draagkracht en draaglast. Ik moet mij dat ook regelmatig voorhouden. Ik zie moeders niet/nauwelijks werken en klagen over drukte. Ik denk wel eens 'waarmee', terwijl dat volgens niet de vraag is die ik mag stellen. Een ieder ervaart het op zijn eigen manier.
Plaats reactie