Samanthi, het is een heel moeilijk dilemma, waar je waarschijnlijk steeds vaker in terecht zult komen, want steeds meer mensen, ook christenen, kiezen voor crematie.samanthi schreef:Het was voor mij een dilemma, Was het een stukje opvoeding dat je niet naar een crematie toegaat of ben ik er zelf tegen om er heen te gaan, ik heb hierin huiswerk voor mezelf en voor nu deze keuze gemaakt, er wel heen gaan, maar niet naar het crematorium.Orchidee schreef:Waarschijnlijk weet je familie wel dat jij niet voor cremeren bent maar jij kan er toch niets aan doen dat zij daarvoor kiezen, en je mag dan toch gewoon je meeleven tonen?
Vinden hier mensen dat je niet naar een crematie mag?
Als je daar heen gaat wil dat toch niet zeggen dat je het daarmee eens bent!?
Ik vind het wel goed om hier over na te denken en een eigen standpunt te maken, het was nog niet voorgevallen een crematie waar geen rouwbezoek aan vooraf ging, dus had ik er eigenlijk niet echt goed over nagedacht.
Als het naaste familie is, ga ik wel.
Als je naar een crematie gaat, wil dat niet zeggen dat je ermee instemt voor jezelf.
Je gaat om je medeleven te betuigen en evt. naasten bijstaan, wat jij ook daadwerkelijk gedaan hebt met je oude tante.