Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Dodo

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Dodo »

Merel en haar man hebben het samen goed georganiseerd, ik vind het knap. En kennelijk varen ze er wel bij.
Mijn stijl zou het niet zijn, maar dat hoeft ook niet.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wel fijn dat er vrijwiligers zijn die willen helpen als je ouders niet alles meer zelf kunnen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Dodo schreef:Merel en haar man hebben het samen goed georganiseerd, ik vind het knap. En kennelijk varen ze er wel bij.
Mijn stijl zou het niet zijn, maar dat hoeft ook niet.
Mijn ook niet. Maar ik ken genoeg (ook reformatorische) gezinnen bij wie het op deze manier ook prima gaat. De kinderen lijden er in geen geval onder en die ouders ook niet, dan is het prima.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:Wel fijn dat er vrijwiligers zijn die willen helpen als je ouders niet alles meer zelf kunnen!Afbeelding
Maar zij kan er ook niets aan doen dat de ouders zo ver weg wonen. Ik vind het knap dat Merel het zo kan. En het is toch prima zo? Ik ben niet iemand die om 21.30 al op bed ligt, dus haar schema zou mij niet passen. En meerdere van ons niet, aangezien de meeste nachtbrakers zijn.
En ja, niet iedereen kan het lichamelijk/ psychisch aan, maar moeten we dan degene die dat wel kunnen, direct veroordelen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
merel

Bericht door merel »

Orchidee Ook dan is er wel een mouw aan te passen. Moet ik nu dan al met werken stoppen, omdat mijn ouders wellicht over 20! jaar die zorg nodig hebben? Komt tijd, komt raad. Als de nood aan de man komt, probeer ik ze wel naar deze regio te halen.

@ Dodo
Ik kan mij voorstellen dat ons leven niet voor iedereen weggelegd is. Dat hoeft ook niet. Wij zijn gelukkig gezegend met een sterk gestel, al leven wij ook wel behoorlijk gezond, al zegt dat ook niet alles en hebben wij beiden een ijzeren discipline om dit vol te houden en hebben ook een behoorlijk werktemp in vergelijking met veel anderen. Ik probeer alleen aan te geven dat ook werkenden echtparen een leven met God voor ogen kunnen hebben en hun gezin op de eerste plek zetten.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Inderdaad. Als het lichaam wordt gedwongen tot dienstbaarheid is er veel mogelijk, ook fysiek. Sporten hoort daar overigens ook bij, gewoon om fit te blijven. (Verschrikkelijk die mannen die een half uurtje voetballen, hardlopen of de trimbaan afsnellen met wat puberjeugd überhaupt niet meer kunnen omdat de conditie schromelijk wordt verwaarloost.)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

merel schreef:Orchidee Ook dan is er wel een mouw aan te passen. Moet ik nu dan al met werken stoppen, omdat mijn ouders wellicht over 20! jaar die zorg nodig hebben? Komt tijd, komt raad. Als de nood aan de man komt, probeer ik ze wel naar deze regio te halen.

@ Dodo
Ik kan mij voorstellen dat ons leven niet voor iedereen weggelegd is. Dat hoeft ook niet. Wij zijn gelukkig gezegend met een sterk gestel, al leven wij ook wel behoorlijk gezond, al zegt dat ook niet alles en hebben wij beiden een ijzeren discipline om dit vol te houden en hebben ook een behoorlijk werktemp in vergelijking met veel anderen. Ik probeer alleen aan te geven dat ook werkenden echtparen een leven met God voor ogen kunnen hebben en hun gezin op de eerste plek zetten.
Ik heb eigenlijk nog maar één vraag, want over de andere dingen worden we het niet eens. (dat is geen veroordeling zoals @Curatorium hier suggereert, maar gewoon een vaststelling)
Die vraag is: Waarom zou je zo'n leven willen, zoals jij hier beschrijft. (Alleen van de beschrijving van wat jullie allemaal doen en in welk schema het gepropt wordt, word ik al moe.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Inderdaad. Als het lichaam wordt gedwongen tot dienstbaarheid is er veel mogelijk, ook fysiek. Sporten hoort daar overigens ook bij, gewoon om fit te blijven. (Verschrikkelijk die mannen die een half uurtje voetballen, hardlopen of de trimbaan afsnellen met wat puberjeugd überhaupt niet meer kunnen omdat de conditie schromelijk wordt verwaarloost.)
Ik zou daar wel een bijbelse onderbouwing van willen zien.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Luther schreef:
Wim Anker schreef:Inderdaad. Als het lichaam wordt gedwongen tot dienstbaarheid is er veel mogelijk, ook fysiek. Sporten hoort daar overigens ook bij, gewoon om fit te blijven. (Verschrikkelijk die mannen die een half uurtje voetballen, hardlopen of de trimbaan afsnellen met wat puberjeugd überhaupt niet meer kunnen omdat de conditie schromelijk wordt verwaarloost.)
Volgens mij behoort dat gewoon tot het goed verzorgen van het lichaam. Ik denk dat de mannen die Wim beschrijft Paulus of Jezus niet hadden kunnen volgen... althans niet letterlijk :haha
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:
Volgens mij behoort dat gewoon tot het goed verzorgen van het lichaam. Ik denk dat de mannen die Wim beschrijft Paulus of Jezus niet hadden kunnen volgen... althans niet letterlijk :haha
Ik zou haast vragen: Waar baseer je dat dan weer op?
JolandaOudshoorn

Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:
Ik zou haast vragen: Waar baseer je dat dan weer op?
Lees je Bijbel! Enne... in die tijd hadden ze nog geen auto's, fietsen of vliegtuigen. :yahoo
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef: Die vraag is: Waarom zou je zo'n leven willen, zoals jij hier beschrijft. (Alleen van de beschrijving van wat jullie allemaal doen en in welk schema het gepropt wordt, word ik al moe.)
Omdat de zaak van Gods Koninkrijk haast heeft! In gezin, in kerk en in maatschappij.
En de ontboezeming dat je bij het horen van dit schema al moe wordt geeft gewoon aan dat het mentale, psychische en fysieke vermogen niet tot zo'n tempo in staat is. Dat geeft niet, maar veroordeel een ander daarom niet.
Mara

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef: Omdat de zaak van Gods Koninkrijk haast heeft! In gezin, in kerk en in maatschappij.
En God vraagt om ons geheel uit te putten in strakke werk- en leefschema's, zodat er geen tijd overblijft voor de naaste?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Mara schreef:
Wim Anker schreef: Omdat de zaak van Gods Koninkrijk haast heeft! In gezin, in kerk en in maatschappij.
En God vraagt om ons geheel uit te putten in strakke werk- en leefschema's, zodat er geen tijd overblijft voor de naaste?
Eh... gezin, kerk en maatschappij bestaan uit mensen, dus naasten?! :)
merel

Bericht door merel »

Je hebt je lichaam toch van God gekregen en ik ben van mening dat ik daar zuinig op moet zijn; wij roken niet, drinken zelden, eten gezond, sporten meerdere malen per week en hebben geen overgewicht.

Waarom wij dit doen? Zo samenwerken is enorm goed voor ons huwelijk, ons gezin lijdt er niet onder en wij worden er gelukkig van.
En voordat er gezegd wordt dat het allemaal wel erg ik-gericht is; wij doen ook nog kerkenwerk
Plaats reactie