samanthi schreef:Wim Anker schreef:samanthi schreef:zita schreef:
Ik ben het behoorlijk oneens met deze predikant.
- Waar baseert hij deze stellingname op? Traditie of Bijbel?
- Waarom mag een vrouw haar baan niet zien als zelfontplooiing? Het is toch gewoon een feit dat je je in een baan ontplooit?
- Waarom kun je het gezin niet op de eerste plaats stellen en toch jezelf ontplooien?
- Waarom is het wel kwalijk als de vrouw van huis is voor werk, maar niet kwalijk als de vrouw van huis is voor taken in de gemeente? De kinderen hebben dan toch op dat moment niet de toewijding van moeder?
Even een situatie, je werkt twee dagen in de week, tijdens de vakantie gaan de kinderen naar een van de ouders.
Mooi geregeld, kinderen gaan niet naar een crèche of bso, maar alle kinderen krijgen bijvoorbeeld mazzelen.
Wat dan?
Dit is reeds aan de orde geweest. Zijn wettelijke regelingen voor. Man of vrouw mag naar huis om voor de kinderen te zorgen.
samanthi schreef:Bij taken in de gemeente kan je zeggen nu even niet want mijn kinderen zijn ziek,
Zo makkelijk is dat niet, vrijwilligerswerk kent net zo goed verantwoordelijkheden. Als er is afgesproken dat op die dag enkele leden van de gemeente worden begeleid naar het ziekenhuis (omdat ze onderzoek of behandeling hebben) kan je natuurlijk - er is geen contract - zomaar zeggen: Doeiiiiii, lukt ff niet! Volgende keer beter! Een ieder begrijpt dat dat best ingewikkeld is.
Ik heb het niet over vrijwilligerswerk met contract, maar taken in de gemeente, (1) zieken bezoeken kan uitgesteld worden, (2) kerk schoonmaken kan geruild worden, (3) vereniging leiden kan vervangen worden, (4) administratief werk kan thuis gedaan worden.
(1) Niet zo leuk voor de zieken lijkt me.
(2). Akkoord (kan ook een schoonmaakbedrijf doen,
de arbeider is zijn loon waardig!!!!!!)
(3). Niet zo makkelijk, andere mensen hebben ook afspraken!
(4). Klopt. Als het maar wel af is op de deadline.
samanthi schreef:regelingen voor zieke kinderen thuis als je een baan hebt, kan in theorie wel, maar de praktijk is echt anders, ik heb heel wat ziekenhuis gelopen met mijn kinderen, astma, KNO-klachten, naar psycholoog, testen doen, naar school omdat het minder goed ging als wenselijk was, in de praktijk kun je dan echt geen regeling treffen, je loopt over de kop, mijn man ging zoveel hij kon ook mee, ik heb dit niet alleen hoeven te doen, maar zelfs toen had ik weinig tijd voor mijn huishouding of andere dingen
Uiteraard moet een ieder zijn beslissing nemen ziende op de persoonlijke situatie. Als er "chronische" problematiek is dan is het duidelijk dat er ook meer zorg en inzet voor de kinderen nodig is. Maar dat is wat anders dan dat het enkel gaat om de periodieke kinderziekten of griepepidemieën. m.a.w, laat mensen vrij in hun indelingen.