Luther schreef:Mara schreef:Luther schreef:Mara schreef:Luther, er bestaan mensen die niet op zondag willen reizen!
En niet elke Bijbelgetrouwe gemeente is op loopafstand, al zijn deze mensen desnoods bereid om meer dan een uur te lopen, en dat 4 maal op een zondag!
Ik weet niet of er nog veel mensen zijn die dat standpunt werkelijk aanhangt. Het zijn in elk geval bezwaren die van een andere orde zijn dan het wel of niet bezoeken van een eredienst.
Dan hoop ik van harte dat je deze mensen eens opzoekt en naar hun nood luistert!
Geloof jij dat rijden op zondag zonde is?
Ik heb het van huis uit meegekregen, maar ik kon dat vanwege verdrietige omstandigheden niet volhouden.
En nog steeds rijden wij niet onnodig.
Ik kan het niet.
Ik heb vroeger gezien hoe de eerste dominee op zondagmiddag met de auto kwam en hoe mensen hier tegen gewaarschuwd hebben. (Ook dit is al eerder en meerdere malen besproken in de glijdende schaal).
De ene zonde zet nl. de deur open voor de andere.
En dan gaat het er niet om of het zonde is om naar een Bijbelgetrouwe kerk in een dorp verderop te rijden, als er in eigen woonplaats niets is.
Maar de mensen hadden het er vroeger voor over om te lopen.
En wat is er gebeurd nadat het zondagsrijden is losgelaten?
Precies! Men is gaan kerkshoppen. En niemand die er nog iets van zonde ziet in het in de auto stappen op zondag, want we hebben allemaal een rechtzinnig excuus toch?
Maar ik ben het nog niet vergeten. Ik kan het ook niet kwijtraken, sorry.