Ad Anker schreef:[....Ik had echter grote moeite om wederom belijdenis te doen. Ik heb dat ook niet hoeven doen en zelfs in de kerkbode stond dat ik met attestatie overgekomen was uit de GGiN. Dat kan helemaal niet, maar ik vond dat wel grappig.
m.i. is er van geen tegenspreken sprake. De kerkenraad (GGiN) heeft deze broeder van harte aanbevolen aan de andere kerkenraad (GG) Maar let eens op het vetgedrukte: van GGiN naar GG met attestatie en zonder belijdenis. Dat kan inderdaad helemaal niet.
En dat is dan OOK wel de kern van mijn betoog. Wie op de Heere wacht, wie Zijn geboden gewoon serieus neemt, die treft de administratieve onmogelijkheid echt niet. Want zou er voor Hem iets onmogelijk zijn? Mensen doen zichzelf zo ontzettend tekort door niet te wachten op de Heere. Door maar te redeneren.
32 En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd zal mij ontbreken, zou ik verhalen van Gideon, een Barak, en Simson, en Jefta, en David, en Samuël, en de profeten;
33 Welke door het geloof koninkrijken hebben overwonnen, gerechtigheid geoefend, de beloftenissen verkregen, de muilen der leeuwen toegestopt,
34 De kracht des vuurs hebben uitgeblust, de scherpte des zwaards zijn ontvloden, uit zwakheid krachten hebben gekregen, in den krijg sterk geworden zijn, heirlegers der vreemden op de vlucht hebben gebracht.[/i]
Allemaal onmogelijk. En toch gebeurd.
Ad Anker schreef:Enne, Wim, ik ben niet om een vrouw geswitcht van kerkverband.
Helder. Al zou het van GGiN naar GG best mogen hoor, en zeker voor jouw vrouw.