Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Alsteblieft Mannetje
http://www.lichtpartner.nl/a-38146761/l ... wgodmgAOUw
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dank!Mara schreef:Alsteblieft Mannetje
- Niet meer zo actief -
-
Adam was geschapen naar het evenbeeld van God. Voor de zondeval was Adams wil overeenkomstig met de wil van God. Toch zondigde Adam.
Ik loop sinds afgelopen zondag met de vraag 'hoe heeft dat kunnen gebeuren? Hoe is het mogelijk dat Adam zondigde?'. En ik besef heel goed geen haar beter te zijn dan Adam. In hem hebben we gekozen tegen God en zijn we aan allerhande ellende onderworpen. In hem zijn we van nature vijand geworden van God en Goddelijke zaken. Nu vroeg ik mij af of jullie een Bijbelse visie hier over weten? Als ik bij google zoek, kom ik Jehova's Enzo tegen. En dat lijkt mij nu niet zo een strak plan. Dus weten jullie Schriftgetrouwe uitleg over deze vraag?
Ik loop sinds afgelopen zondag met de vraag 'hoe heeft dat kunnen gebeuren? Hoe is het mogelijk dat Adam zondigde?'. En ik besef heel goed geen haar beter te zijn dan Adam. In hem hebben we gekozen tegen God en zijn we aan allerhande ellende onderworpen. In hem zijn we van nature vijand geworden van God en Goddelijke zaken. Nu vroeg ik mij af of jullie een Bijbelse visie hier over weten? Als ik bij google zoek, kom ik Jehova's Enzo tegen. En dat lijkt mij nu niet zo een strak plan. Dus weten jullie Schriftgetrouwe uitleg over deze vraag?
C.S. Lewis heeft daarover behartigenswaardige dingen geschreven. En in het RD heeft er volgens mij ook een column over gestaan.
Maar als het niet kon gebeuren, was de mens geen mens, maar een machine. Van vrijwillige liefde kon dan geen sprake zijn.
Maar als het niet kon gebeuren, was de mens geen mens, maar een machine. Van vrijwillige liefde kon dan geen sprake zijn.
Wat ik me een keer bedacht:
Door onze zonden is God eigenlijk heerlijker geworden.
Wij kunnen niets meer zelf verdienen. We kunnen dus alleen roemen in God. Het komt alleen van God vandaan, niets van eigen gerechtigheid en werken.
Zonder de zondeval hadden eigenschappen van God zoals Zijn genade, trouw, geduld, etc mooi zo kunnen schitteren (en ook vooral in Christus)
Juist het contrast met ons onverbeterlijke zondige bestaan en dat God toch steeds naar ons om wilt kijken, vergeven, etc. maakt God heerlijker.
Door onze zonden is God eigenlijk heerlijker geworden.
Wij kunnen niets meer zelf verdienen. We kunnen dus alleen roemen in God. Het komt alleen van God vandaan, niets van eigen gerechtigheid en werken.
Zonder de zondeval hadden eigenschappen van God zoals Zijn genade, trouw, geduld, etc mooi zo kunnen schitteren (en ook vooral in Christus)
Juist het contrast met ons onverbeterlijke zondige bestaan en dat God toch steeds naar ons om wilt kijken, vergeven, etc. maakt God heerlijker.
Wie weet hoe laat het is?
Volgens mijn klok is het 11:23
Mijn pc zegt: 10:23
Wie heeft gelijk?
(met de winter- en zomertijd kan er (dat ken ik ook uit de praktijk wel) wel eens wat misgaan voor wie geen andere tijdsbronnen heeft...)
Hoe kan dat? Ik heb geen andere betrouwbare klok voorhanden, dus daarom dit wat ongebruikelijke vraagje..
Volgens mijn klok is het 11:23
Mijn pc zegt: 10:23
Wie heeft gelijk?
(met de winter- en zomertijd kan er (dat ken ik ook uit de praktijk wel) wel eens wat misgaan voor wie geen andere tijdsbronnen heeft...)
Hoe kan dat? Ik heb geen andere betrouwbare klok voorhanden, dus daarom dit wat ongebruikelijke vraagje..
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Dodo
Vreemd dat de pc niet automatisch naar de wintertijd is gegaan. Dat deed ie normaal altijd.Dodo schreef:http://www.dejuistetijd.nl
Of heeft dat met Windows 10 te maken?
DE DERDE WEG
Mijn klok: 11:39
PC: 10:39
Refoforum: 12:39
Ah, Refoforum loopt wel vaker voor.....-DIA- schreef:DE DERDE WEG
Maar dit kun je bij je eigen instellingen wijzigen volgens mij. Mijn RF loopt gewoon gelijk.
Dus dan zullen we het maar op de middenweg houden?eilander schreef:Ah, Refoforum loopt wel vaker voor.....-DIA- schreef:DE DERDE WEG
Maar dit kun je bij je eigen instellingen wijzigen volgens mij. Mijn RF loopt gewoon gelijk.
Ik moet namelijk wel om 5 voor 2 (13:55) bij AH zijn....
Precies, jouw klok loopt gelijk.-DIA- schreef:Dus dan zullen we het maar op de middenweg houden?eilander schreef:Ah, Refoforum loopt wel vaker voor.....-DIA- schreef:DE DERDE WEG
Heb de tijdsinstelling op de pc ook maar aangepast.eilander schreef:Precies, jouw klok loopt gelijk.-DIA- schreef:Dus dan zullen we het maar op de middenweg houden?eilander schreef:Ah, Refoforum loopt wel vaker voor.....-DIA- schreef:DE DERDE WEG
Toch vreemd dat Windows 10 niet automatisch met de wintertijd meeging...
Deze week kwam er een rekening van de fysiotherapeut, over behandelingen die in 2015 waren.
Nu mag ja, als ik het goed begrepen heb, bijzondere ziektekosten, waaronder behandelingen van de fysio, aftrekken van de belasting.
Voor welk jaar moet ik deze kosten nu opgeven? Voor 2015 of 2016?
De behandelingen zijn in 2015, de betaling is in 2016.
Of geldt de factuurdatum?
Nu mag ja, als ik het goed begrepen heb, bijzondere ziektekosten, waaronder behandelingen van de fysio, aftrekken van de belasting.
Voor welk jaar moet ik deze kosten nu opgeven? Voor 2015 of 2016?
De behandelingen zijn in 2015, de betaling is in 2016.
Of geldt de factuurdatum?
- Niet meer zo actief -