Schaamte voor je broeders

Plaats reactie
Gian

Schaamte voor je broeders

Bericht door Gian »

Dat de kerk hier in Montfoort zichzelf voor de buitenwacht bespottelijk gemaakt heeft behoeft geen uitleg. Dat er haat ontstaat omdat de SGP (lees kerkeraad HHK) probeert de carnavalsoptocht uit Montfoort te bannen is ook niet vreemd. Een traditionele optocht waar meer dan 30.000 man op afkomt.
Nu las ik net in het plaatselijke krantje dat ene meneer R. de Graaf de raad en college van Montfoort geschreven heeft dat ze de carnavalsoptocht eenmaal voor God moeten verantwoorden vanwege 'zulk een haat en brute uitleving tegen Hem', en dat de D66 een partij van de duivel is. Ondertekend door 34 man.
Is dit de manier?

Ondertussen moet ik me op m'n werk als christen gedragen, en mijn kansen benutten iets van mijn Meester door te geven, maar schaamte vervuld me.
Ik zeg maar niks.
Laatst gewijzigd door Gian op 14 apr 2007, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

:oops:
Dat had ik nog niet gelezen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
BJD

Re: Schaamte voor je broeders

Bericht door BJD »

Bizar.. Twee broeders uit 1 kerk gaan zo met elkaar om.. Tot aan uitzending bij rijdende rechter aan toe.
http://www.npo.nl/de-rijdende-rechter/0 ... KN_1672641
DDD

Bericht door DDD »

Toch vind ik het juist wel goed dat ze meewerken aan zo´n manier om het conflict op te lossen. Het is goed om de minste te willen zijn, maar je hoeft je niet te laten bedreigen. Ik denk dat beiden zich -op een andere manier- bedreigd voelen.

Wim Visser had in ieder geval een zinnige bijdrage aan het geheel. Jammer dat beide partijen niet een verstandige advocaat hebben gekozen. Deze uitkomst was toch wel een beetje te verwachten, al verbaast het mij wel dat het gelijkheidbeginsel niet van toepassing zou zijn als de gemeente als private partij optreedt.

Maar het is een droevig geval. Ik begrijp beide partijen, al is de kwestie met de heg mij nog niet duidelijk. Als iemand ergens al 50 jaar op een bepaalde manier woont, kun je niet verwachten dat hij ineens heel anders gaat functioneren. Ik snap de ambtenaar ook prima, maar er moet natuurlijk wel wat gebeuren.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Gian schreef: Nu las ik net in het plaatselijke krantje dat ene meneer R. de Graaf de raad en college van Montfoort geschreven heeft dat ze de carnavalsoptocht eenmaal voor God moeten verantwoorden vanwege 'zulk een haat en brute uitleving tegen Hem', en dat de D66 een partij van de duivel is. Ondertekend door 34 man.
Is dit de manier?
Dit is nu weer typisch dat doorgeschoten en bezopen gedrag en gedachtegoed waar een ontwikkeld en serieus christen in de verste verte niet op zit te wachten of geassocieerd wil worden.
Helaas hebben wij net als de rest van de mensheid ook onze minder labiele exemplaren...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 05 sep 2015, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

Van Ewijk schreef:
Gian schreef: Nu las ik net in het plaatselijke krantje dat ene meneer R. de Graaf de raad en college van Montfoort geschreven heeft dat ze de carnavalsoptocht eenmaal voor God moeten verantwoorden vanwege 'zulk een haat en brute uitleving tegen Hem', en dat de D66 een partij van de duivel is. Ondertekend door 34 man.
Is dit de manier?
Dit is nu weer typisch dat doorgeschoten en bezopen gedrag en gedachtegoed waar een ontwikkeld en serieus christen in de verste verte niet op zit te wachten of geassocieerd wil worden.
Helaas hebben wij net als de rest van de mensheid ook onze minder labiele exemplaren...
Je weet dat je een post van 8 jaar geleden aanhaalt? Iets met sloot en oude koeien. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

huisman schreef:
Van Ewijk schreef:
Is dit de manier?
Je weet dat je een post van 8 jaar geleden aanhaalt? Iets met sloot en oude koeien. ::bye
Verschoning maar ik meen dat de laatste posten voor mijn reactie uit september 2015 komen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
DDD

Bericht door DDD »

Die gingen dan ook ergens anders over.

Maar sinds wanneer gaat de historie der gereformeerden niet verder dan acht jaar terug???
Plaats reactie