Voeding in het gezin

Luther
Contacteer:

Re: Voeding in het gezin

Bericht door Luther »

refo schreef:Ik lees in de bijbel niets over regeldagen.
De Bijbel is ook geen handboek voor het geven van borstvoeding... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:
merel schreef:Hoezo, doordat ik 6 van de ongeveer 50! voedingen in de week gekolfd heb. Ik heb niet het idee dat ik mijzelf of mijn kind daarmee iets ontzegd heb.

Het is niet snel goed, geef je geen bv dan doe je je kind tekort. Geef je wel bv en werk je er ook nog naast, doe je jezelf tekort :bobo.

Beetje jammer weer dit soort opmerkingen. Ik probeer in mijn post respect te houden voor mensen die op andere gronden dan ik keuzes maken. Dat respect voor mijn keuzes zie ik jammer genoeg niet zo terug
Eens. En ik denk zelfs dat Luther en jij op grotendeels dezelfde gronden je keuzes maken, alleen dat jullie tot verschillende uitkomsten komen. Dat maakt het nog onterechter om iemands keuze met zulke stellige woorden af te wijzen.
Ik heb slechts mijn medelijden geuit...
En verder merk ik uit de reactie van merel dat ze me niet begrepen heeft.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Klavart schreef:
Dodo schreef:Flesvoeding is van excellente kwaliteit.
Borstvoeding is beter.
En nu inhoudelijk....
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Zita schreef:
merel schreef:Hoezo, doordat ik 6 van de ongeveer 50! voedingen in de week gekolfd heb. Ik heb niet het idee dat ik mijzelf of mijn kind daarmee iets ontzegd heb.

Het is niet snel goed, geef je geen bv dan doe je je kind tekort. Geef je wel bv en werk je er ook nog naast, doe je jezelf tekort :bobo.

Beetje jammer weer dit soort opmerkingen. Ik probeer in mijn post respect te houden voor mensen die op andere gronden dan ik keuzes maken. Dat respect voor mijn keuzes zie ik jammer genoeg niet zo terug
Eens. En ik denk zelfs dat Luther en jij op grotendeels dezelfde gronden je keuzes maken, alleen dat jullie tot verschillende uitkomsten komen. Dat maakt het nog onterechter om iemands keuze met zulke stellige woorden af te wijzen.
Het is overigens de vraag of dat aan merel ligt, want er blijken meer mensen het net zo opgevat te hebben.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 01 sep 2015, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Klavart

Bericht door Klavart »

refo schreef:
Klavart schreef:
Dodo schreef:Flesvoeding is van excellente kwaliteit.
Borstvoeding is beter.
En nu inhoudelijk....
Dit was net zo inhoudelijk als uw stelling...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:
Luther schreef:
Zita schreef:

Het is overigens de vraag of dat aan merel ligt, want er blijken meer mensen het net zo opgevat te hebben.
Lees mijn post nog maar eens dan. Merel vult 'm in, Zita misschien ook, maar er staat niets ingevuld. ;)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@Luther: je zet mensen op een spoor en als ze dan daarop doorgaan 'heb je het zo niet willen bedoelen'. Klinkt niet zo sterk.
henriët

Bericht door henriët »

Nivea
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Kortom, stel verhelderingsvragen: begrijp ik nu goed dat je bedoelt te zeggen dat...
- Niet meer zo actief -
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik heb niets meer willen zeggen dat het me heel gedoe lijkt, dat gekolf. En of het kind het ook allemaal fijn vindt, vraag ik me af.
Allerlei andere gebelgde emoties, begrijp ik niet zo.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:Ik heb niets meer willen zeggen dat het me heel gedoe lijkt, dat gekolf. En of het kind het ook allemaal fijn vindt, vraag ik me af.
Nee, zo ben jij niet. Dat weet ik, maar anderen nog niet.
Maar nu wellicht wel. Wat de boer niet kent....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Ze zijn hier allemaal dol op pindakaas, er gaat geen dag voorbij of de pot staat op tafel. Nu heeft AH een nieuwe soort genaamd
100% pindakaas, gemaakt van niets anders dan pinda's. Het wordt in Doetinchem geproduceerd zag ik op het etiket.
En lusten ze normaliter alleen die van petje pitamientje, deze gaat er ook heel goed in. Hij is alleen vrij dun.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:Ze zijn hier allemaal dol op pindakaas, er gaat geen dag voorbij of de pot staat op tafel. Nu heeft AH een nieuwe soort genaamd
100% pindakaas, gemaakt van niets anders dan pinda's. Het wordt in Doetinchem geproduceerd zag ik op het etiket.
En lusten ze normaliter alleen die van petje pitamientje, deze gaat er ook heel goed in. Hij is alleen vrij dun.
Als pindakaas ook gewoon uit 100% pinda's kan bestaan, vraag je je wel af: waarom hebben ze dan al die jaren (en nu nog steeds) de pindakaas aangevuld met zout en olie/vet en soms zelfs met suiker?

Zie hieronder de ingrediëntenlijst van de AH bio pindakaas (slechts 77% pinda):
http://www.ah.nl/producten/product/wi65 ... -pindakaas
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:Ik heb niets meer willen zeggen dat het me heel gedoe lijkt, dat gekolf. En of het kind het ook allemaal fijn vindt, vraag ik me af.
Als het bij diverse mensen deze emotie oproept zou je ook kunnen overwegen om te onderzoeken of het aan je eigen bijdrage/toon ligt. Toch? M.i. was het nogal veroordelend qua toonzetting.
Plaats reactie