Eerlijk en helder.modesto schreef:De een richt de opvoeding van de kinderen zo in, de ander zus. Ik heb in deze discussie geen heldere argumenten gelezen dat zo Bijbelser zou zijn dan zus. Ik heb ook geen overtuigende argumenten gelezen dat zo beter voor het kind zou zijn dan zus. Ik bewonder elke ouder die hun roeping om hun kinderen in Godsvrucht op te voeden serieus neemt, of ze het nu zo doen of zus doen.
Achter elke keuze namelijk ligt ook een verhaal en omstandigheden.
Wij zien aan wat voor ogen is, of anders gezegd, achter elke voordeur zijn weer keuzes gemaakt waar wij niet altijd onze vinger op kunnen leggen.
Daarom wees voorzichtig met uitspraken die de ander veroordelen als die het anders doet.
Ook ik ben altijd thuis geweest bij m'n kinderen.
Maar ik vond het wel jammer dat ik m'n beroep niet meer kon uitoefenen.
Toch was het moederschap zo goed en mooi, dat deze keuze vrede gaf.
Was mijn keuze om bij de kinderen te blijven dan alleen een op Bijbelse gronden gemaakte keuze?, of 'liep het zo' , ik zal er geen stellige mening over hebben, omdat ik in de jaren '80 m'n kinderen kreeg en werken niet of nauwelijks voorkwam.
Daarom voelde ik ook geen gehijg in m'n nek om toch (hoe lastig ook) allerlei constructies te bedenken, om toch te gaan werken.
Ik besef dat het voor onze jonge moeders nu veel lastiger is.
Wel blijf ik van mening dat hele dagen op school, daarna naar de bso, te veel van het 'goede' is.
Maar dat is mijn visie.