Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Klavart

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Eens. Des te meer reden om kinderen in ieder geval twee dagen in de week naar de kinderopvang te laten gaan.
Net of dat veel beter is voor hun ontwikkeling... :nonnon
Mara

Bericht door Mara »

Curatorium schreef:Ligt niet aan je computer! Waarschijnlijk hapering in je internet, tijdelijke traagheid, waardoor jij wat vaker op "Verstuur" hebt gedrukt dan nodig was. Kan voorkomen.
Het bleek in de muis te zitten.
Manlief had in een bui van zuinigheid de oude er aan gekoppeld, de nieuwe zit nog in de doos.
Dus gaan we die maar eens aansluiten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Klavart schreef:
DDD schreef:Eens. Des te meer reden om kinderen in ieder geval twee dagen in de week naar de kinderopvang te laten gaan.
Precies. Dat is bij een goede kinderopvang zeker het geval.
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

DDD schreef:
Klavart schreef:
Precies. Dat is bij een goede kinderopvang zeker het geval.
Ik ga er maar van uit dat dit een denkfout is en geen drogreden :fi
Mochten het wel drogredenen zijn, ben ik er alleen nog niet uit of het een Non sequitur of Retrorsum causa et effectus of Post hoc ergo propter hoc of simpelweg het Negeren van alternatieve hypothesen is :haha
Maar misschien moet je daarvoor naar de voorschoolse of naschoolseopvang in je leven zijn geweest om daar uit te komen? In ieder geval twee dagen in de week.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb hierboven toch uitgebreid deze stelling toegelicht? Ik hoef niet steeds hetzelfde te schrijven. Dat is voor mij vervelend en voor jullie niet nuttig.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

helma schreef:..............
Wat een zegen zal het zijn als we daar straks allemaal mogen staan met onze kinderen:Zie daar, ik en de kinderen, die mij God gegeven heeft.
Mooie post Helma!
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:
En we zijn toch maar pelgrims hier? Op weg naar de eeuwigheid? De tijd is kort. Zeker de tijd die we hebben om onze kinderen te onderwijzen. Bij mij druppelen ze zo langzamerhand de deur uit. En soms vliegt het me aan: o heb ik ze wel genoeg gewezen op het ene nodige? Hebben ze genoeg kennis van Gods Woord? Er is nog zoveel wat ik ze eigenlijk nog had willen leren!!

En juist omdat we pelgrims zijn is het niet nodig om hier royaal te kunnen leven. Alles wat we meer hebben dan nodig is is eigenlijk ballast. Ballast die ons teveel richt op 'beneden' en ons te weinig doet uitstrekken naar het toekomende.

Wat een zegen zal het zijn als we daar straks allemaal mogen staan met onze kinderen:Zie daar, ik en de kinderen, die mij God gegeven heeft.
Prachtige posting Helma!
Ik kan er geheel mee instemmen.

Onze kinderen vliegen ook langzamerhand uit en wat zijn die jaren omgevlogen!
Als ze klein zijn voelt het wel eens ondankbaar, want het wordt zo gewoon dat je er als moeder altijd bent en alles voor ze doet.
Maar nu ze ouder zijn, beginnen ze het wel degelijk te beseffen.
Omdat ze vrienden hebben die geen warm en liefdevol thuis hebben gekend. (wat overigens niet met moeder's werk te maken hoeft te hebben!!)

Persoonlijke omstandigheden worden niet op prijs gesteld in deze discussie, maar het gaat om vele persoonlijke omstandigheden, waar dit niet mogelijk is.
Daarbij voeg ik nog toe dat de sociale eenzaamheid van velen nooit groter is geweest dan nu.
Het zal moeilijker worden omdat de gewone zorgcentra de deuren moeten sluiten en ouderen alleen nog opgenomen worden met een medische indicatie.
Hier is het nu al zo dat de thuiszorg aan komt bellen met het verzoek of ik de hoogbejaarde buren (5 huizen verder) in de gaten wil houden, hen af en toe van eten moet voorzien, want zij kunnen ook niet alles en alle naaste buren hebben geen tijd.
Zo ziet de werkelijkheid eruit. Er is nauwelijks nog sociale controle, laat staan omzien naar elkaar.
De kinderen van die oudjes werken, dus die kunnen alleen eventueel in het weekend een keer bellen, want ja, ze wonen ook op afstand he.
Als je in de kracht van je leven bent, is dat allemaal ver weg, maar als we het beleven mogen, komt zo'n tijd van afhankelijkheid er voor ons ook. En wat dan?
Het ergste vind ik nog dat je van veel mensen moet horen: joh, niet aan beginnen hoor, want voor je het weet zit je tot over je oren in de mantelzorg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Mooie post Helma!
Daar sluit ik me volledig bij aan.

Ook de post @Sheba is me uit het hart gegrepen.

Ik hoop echt dat mannen als @DDD dit soort verhalen serieus nemen, en zich afvragen of hun standpunt wellicht enige aanpassing behoeft.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dodo

Bericht door Dodo »

Maar waarom kunnen een christelijke opvoeding en twee dagen kinderdagverblijf per week, niet samengaan? Volgens sommigen hier tenminste?
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben het met al de kanttekeningen eens, maar die gelden net zo goed voor mannen. Dus ik hoop dat Luther in dezen ook zijn verantwoordelijkheid verstaat.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

DDD schreef:Ik ben het met al de kanttekeningen eens, maar die gelden net zo goed voor mannen. Dus ik hoop dat Luther in dezen ook zijn verantwoordelijkheid verstaat.
Door omstandigheden ben ik veel thuis, dus maak je geen zorgen. Opvoeden doen we samen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dodo schreef:Maar waarom kunnen een christelijke opvoeding en twee dagen kinderdagverblijf per week, niet samengaan? Volgens sommigen hier tenminste?
Lees de bijdragen van @helma en @Sheba nog maar eens door. Daar staat het antwoord feitelijk in.
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
Dodo schreef:Maar waarom kunnen een christelijke opvoeding en twee dagen kinderdagverblijf per week, niet samengaan? Volgens sommigen hier tenminste?
Lees de bijdragen van @helma en @Sheba nog maar eens door. Daar staat het antwoord feitelijk in.
Helemaal niet. Misschien verborgen, maar niet feitelijk.
refo

Bericht door refo »

Sjonge, wat wordt hier een tekst uit z'n verband gerukt.
Dodo

Bericht door Dodo »

Luther schreef:
Ze schrijven heel zinnige dingen over moederschap, maar niet waarom de moeder fulltime voor de kinderen zou moeten zorgen.

Ik denk dat moederschap uit vroegere tijden wordt overschat en geromantiseerd. Natuurlijk werd een deel van de zorg uitbesteed aan personeel. Moeder deed mogelijk zelf een belangrijk deel, maar met een staf aan personeel was er ook zorg voor de kinderen.
Vergelijk Maxima. Ze is moeder, ze doet veel voor de kinderen, weet precies waar ze zijn en wat ze doen en is betrokken. Maar ze is ook vaak aan het werk overal in het land, of zelfs op staatsbezoek in het buitenland. Toch is er niemand die haar een slechte moeder zal noemen die haar moedertaak niet serieus neemt.
Plaats reactie